Black Week-stream med Webhallen!

Datorn fryser sig helt plötsligt när jag spelar cs 1.6

Permalänk

Datorn fryser sig helt plötsligt när jag spelar cs 1.6

Hejsan.

Min nya dator som Inet har satt ihop med delar för ca 10.000kr fryser sig helt plötsligt när jag spelar cs 1.6.
Det är så konstigt för jag kan spela battlefield bad company 2 på högsta grafiken, upplösning mm, så det kan vell inte vara att datorn är dålig eller något sånt. Min mera datakunniga polare laddade ner något program som mätte temperaturen men temperaturen höjdes inte ett smack när jag startade cs 1.6. Min fråga till er är bara i helhet vad jag ska göra?

Tack på förhand
Mvh. Simon

Permalänk
Medlem

Fryser andra Steam-spel?

Permalänk

nae det gör det inte det är bara cs 1.6 som gör det konstigt nog, jag spelar css också och det flyter på perfekt :S .......

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesimpa172:

nae det gör det inte det är bara cs 1.6 som gör det konstigt nog, jag spelar css också och det flyter på perfekt :S .......

Tjenixen!

Köpte mig också en dator i veckan helt sprillans!
Lirar DIRT 3 maxxat! utan några som helst problem.
Sedan startar jag Cs 1.6 och datorn fryser helt och hållet efter cirka 20min.
Detta har hänt båda tillfällen som jag prövat spela alltså 2/2.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Tjenixen!

Skrivet av thesimpa172:

Hejsan.

Min nya dator som Inet har satt ihop med delar för ca 10.000kr fryser sig helt plötsligt när jag spelar cs 1.6.
Det är så konstigt för jag kan spela battlefield bad company 2 på högsta grafiken, upplösning mm, så det kan vell inte vara att datorn är dålig eller något sånt. Min mera datakunniga polare laddade ner något program som mätte temperaturen men temperaturen höjdes inte ett smack när jag startade cs 1.6. Min fråga till er är bara i helhet vad jag ska göra?

Tack på förhand
Mvh. Simon

Nu undrar man ju då, vad har ni 2 för hårdvara/komponenter?

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

Nu undrar man ju då, vad har ni 2 för hårdvara/komponenter?

Står i min sign där!

Western Digital 500gb 7200rpm ( vet inte ifall det spelade någon roll )

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

i vilket skede fryser datorn? näär spelet startar? när du joinar ett game? efter du spelat en stund?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

i vilket skede fryser datorn? näär spelet startar? när du joinar ett game? efter du spelat en stund?

För mig händer det iaf när jag lirat lite.. Spelade ungefär 20min så frös hela datorn,
Och den svarar inte på någonting..

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesimpa172:

Hejsan.

Tack på förhand
Mvh. Simon

Skrivet av bobikong:

Tjenixen!

De här kommer att låta lite konstigt, men har någon av er möjlighet att prova byta grafik kort? testa med ett annat, de flesta andra trådar på andra forum påstår att det hjälpe att byta till ett annat grafik kort och där var det frågan om nya maskiner också, detta är konstigt eftersom andra spel fungerar bra?

Visa signatur

Permalänk

lite sent ute men jag råkade precis ut för samma sak.
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1039094-datorn-h...

Har ni kommit på någon lösning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel i7 4770K CPU-kylning: Corsair Hydro H90 RAM: Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast Series 16GB GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked SLI HDD: 2xIntel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz Keyboard: QPAD MK-85 Mus: Qpad 5K L.E

Permalänk

Förut kunde jag bara köra 2 rundor sen frös det men när jag ändrade hl.exe filens kompabilitetsläge till (Windows Vista Servicepack 2) så kunde jag köra över 20 min. Får se om detta är bestående.

Högerklicka på hl.exe filen --> Egenskaper --> Kompabilitet --> Kryssa för: Kör kompabilitetsläge och välj Windows Vista Servicepack 2.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel i7 4770K CPU-kylning: Corsair Hydro H90 RAM: Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast Series 16GB GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked SLI HDD: 2xIntel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz Keyboard: QPAD MK-85 Mus: Qpad 5K L.E

Permalänk

Kan meddela att ändra kompabilitetsläge eller installera DX 9 hjälpte tyvärr inte.. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni båda gjort en format c: av OS hårddisken innan?
Har ni uppdaterat drivrutiner?
Provat installerat om spelen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Provat det mesta utom formatera, känns ju lite sisådär när allt annat fungerar klockrent.

Visa signatur

Permalänk

Problem löst.
Laddade hem Driver Sweeper och tog bort alla drivrutiner som har med displayen att göra.. hittade Nvidia drivrutiner konstigt nog när jag har AMD grafikkort och catalyst.. jag har varit toknoga med alla drivrutiner, de måste ha följt med nått spel som Unreal Tournament eller nått under installation av spelet.

Har funkat sen jag tog bort dom

Visa signatur