Permalänk
Moderator
Moderator

Black Friday 2024

Hej!

Då diskussionerna och spekulationerna börjar ta fart i diverse trådar som handlar om annat, kör vi en tråd med inköpsplaner, spekulationer och annat kring Black Friday här även i år.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Är Black Friday i princip över eller är det en 'riktig' Black friday som kommer snart? Hade för mig att det skulle vara Nov 22-23, några förväntningar om Cyber Monday?

De enda riktiga fynden jag sett i trådarna verkar helt slutsålda(t.ex Pny 1tb SSD Elgiganten) eller rean redan borttagen(t.ex Sennheiser momentum 4 Netonnet). Ser riktigt ruttet ut, även med låga förväntningar. Webhallen påstår att Momentum 4 är på 800kr rea från 3290-2490kr. Medan haft koll på dem nästan hela året och kostat 2499:- på minst 5 olika ställen året runt. Detta sammanfattar denna Black Friday för mig.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Skrivet av CrepSek69:

Är Black Friday i princip över eller är det en 'riktig' Black friday som kommer snart? Hade för mig att det skulle vara Nov 22-23, några förväntningar om Cyber Monday?

De enda riktiga fynden jag sett i trådarna verkar helt slutsålda(t.ex Pny 1tb SSD Elgiganten) eller rean redan borttagen(t.ex Sennheiser momentum 4 Netonnet). Ser riktigt ruttet ut, även med låga förväntningar. Webhallen påstår att Momentum 4 är på 800kr rea från 3290-2490kr. Medan haft koll på dem nästan hela året och kostat 2499:- på minst 5 olika ställen året runt. Detta sammanfattar denna Black Friday för mig.

Black friday är den 29:e. Flera butiker tjuvstartar med black month och black week.

https://www.inet.se/kampanj/4123/black-friday

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nissesbuljong:

Black friday är den 28:e. Flera butiker tjuvstartar med black month och black week.

https://www.inet.se/kampanj/4123/black-friday

29:e är det väl?

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

29:e är det väl?

Ja. Tack för rättelsen.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Black Friday är alltid sista fredagen i november månad. Flera aktörer har inte börjat.
Det är alltid hysteri med "black month". Men det jag blir förbannad på är att de kallar det för "Black WEEK", när det är 2v till Black Friday. Webhallen, Komplett, NetonNet ex kallar det för BLACK WEEK redan, så inte mycket respekt för dessa företag.

Men dessa brukar ha bäst priser på hårdvara och har ännu ej börjat:
Inet inte börjat
Inet Megaklick stream inte börjat
Inet Swec BF stream inte börjat
Amazon inte börjat
Webhallen swec stream inte börjat.

Power.se ej börjat (de har någon stream ikväll också kl 17)

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Inaktiv

Black Friday 2024 - vad ska ni köpa?

Är ni taggade nu inför Black Friday?.

Jag själv ska hålla koll på grafikkort.

Infogat i redan existerande tråd. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

Varför skulle det vara över innan det börjat? Även 22-23e som du trodde det var har ju inte varit ännu?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Beställde en ASUS 32" ROG Swift PG32UCDM OLED 4K 240 Hz från Inet. Innan 18000:-, nu 14500:-
https://www.inet.se/produkt/2224826/asus-32-rog-swift-pg32ucd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iglo0:

Beställde en ASUS 32" ROG Swift PG32UCDM OLED 4K 240 Hz från Inet. Innan 18000:-, nu 14500:-
https://www.inet.se/produkt/2224826/asus-32-rog-swift-pg32ucd...

Du hade lite otur, då Netonnet hade ute skärmen för 11,495kr under någon timme för någon dag sedan. Höll själv på att slå till, men var upptagen med att kolla upp jämförelser på youtube.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt som jag håller ögonen på, men blev en samsung 870 2tb-ssd för 1790:- på elgiganten idag. Tänkte att det kan vara bra att ha för stalker 2

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så verkar norska power ha något event om cirka 40 minuter
https://www.power.se/live/

Citat:

BILLIGARE ÄN BLACK WEEK
Upplev shoppingfesten POWER Live den 17 november kl. 18:30 med erbjudanden upp till 75% rabatt och tävlingar! Följ oss på TikTok, Facebook, Instagram och POWER.se för chansen att vinna fantastiska priser.
Registrera dig nu för att inte missa något!

Permalänk
Medlem

Inte hittat något bra ännu, får se om det blir bättre i slutet av veckan

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Black Friday är lurendrejerier!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Halebop brukar ha vassa erbjudanden på Apple watch... hojta om ni får nån notis vettja.

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Är ni taggade nu inför Black Friday?.

Jag själv ska hålla koll på grafikkort.

Lego NBC kommer köpas , eventuellt switchar till TK

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Hemmabio, trådad mus och tangentbord är väl vad jag är sugen på.

Permalänk
Snusfri

Letar laptop.
Runt 14", minst 16GB RAM, max 1.2KG runt 10K i pris.

Annars lagring, minst 4TB SSD för bra pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Inget alls. Jag har redan gjort ett inköp av en väldigt specifik produkt som jag vet inte kommer att dyka upp med sänkt pris under BF/BW. Det blir det enda hårdvaruköpet detta året, och förmodligen nästa, pga ont om pengar och ganska litet behov.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ja, som en del är inne på så är det lite tråkigt att det blir längre och längre före själva black friday för varje år som går nu. Det känns som att erbjudandena blivit mer urvattnade i takt med att man startar tidigare också. Jag hade hellre sett en kortare rea med bättre erbjudanden. Om man ska köra längre, som man gör nu, så hade det ju varit trevligt om dom hade haft extra bra erbjudanden på själva black friday. Som det är nu så är ju rean nästan död (mycket slutsålt m.m.) när black friday kommer. Men nog om det nu.

Jag har nog inga teknik/dator prylar som jag ska hålla utkik efter i år. Var inne på att skaffa en ny/till surfplatta, men jag tror jag har gett upp den tanken.

Det jag främst ska hålla utkik efter i år är lite köksprylar, filmer/serier på skiva (blu-ray) och eventuellt spel (främst till PS5). Får se om det blir några bra erbjudanden på det jag är ute efter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Ubiquiti brukar ha Black Friday erbjudande?

Permalänk
Medlem

Kikat elgiganten, netonet och power. Katastrofala deals. Uruselt, på riktigt.

Permalänk
Medlem

Massa butiker kallar det de släppt nu för "Black Week" men är 2 veckor kvar tills BF, ingen aning hur de tänker men känns ganska hjärndött. Butikerna vill börja tidigare och tidigare med rean och med sämre erbjudanden för att få sitt skräp sålt först.

Spelbutiken har väl ett par bra erbjudanden men inget jag köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det har ju varit usla "deals" i flera decennier, även innan BF importerades av handlare..
Samma dåliga "deals" som vanligt, bara under nytt namn.

Permalänk
Medlem

Jag har en jävla massa på min önskelista.

DAC/AMP x2
Ny eltandborste
Grovdammsugare
Dammsugare
Solbrillor
Soffa + andra möbler
Switch + patchpanel + installationskabel
Golv, gips, tapet, målarfärg
Tryckkokare

Finns garanterat mer som jag förträngt.

Förhoppningsvis finns det några kronor att spara

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag är nog ute efter 2 st 16-20TB hdd, för att kunna göra en "intern backup" på servern och sedan synca den backuppen offsite senare. Verkar inte vara så poppis med kampanj på hårddiskar (som inte är ssd/nvme)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hemmabio, trådad mus och tangentbord är väl vad jag är sugen på.

Bra priser på ljudfokus just nu

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad som menas med Webhallens back week. Tänkte köpa ram-minne och såg i fredags att de hade satt ner priset i sin black week kampanj, men när jag på söndagen skulle lägga en beställning så hade de plötsligt höjt priset ordentligt trots att produkten fortfarande ingår i kampanjen. Jag utgick från att man har samma pris under kampanjen.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ja, det känns som att man försöker att mjölka rean under en längre tid med sämre erbjudanden. Men man kanske har fått för sig att årets största rea betyder att den ska pågå så länge som möjligt, snarare än att ha dom bästa erbjudandena.

Skrivet av CrazyDriver:

Förstår inte riktigt vad som menas med Webhallens back week. Tänkte köpa ram-minne och såg i fredags att de hade satt ner priset i sin black week kampanj, men när jag på söndagen skulle lägga en beställning så hade de plötsligt höjt priset ordentligt trots att produkten fortfarande ingår i kampanjen. Jag utgick från att man har samma pris under kampanjen.

Tycker det känns lite som att Webhallen har gett upp i allmänhet. Det känns inte som att dom ens försöker att tävla mot konkurrenterna längre. Men jag hoppas att dom hittar tillbaka, för det vore tråkigt om dom inte fanns som ett alternativ på marknaden.

Ja, det känns lite skumt att göra så när varan fortfarande är med i rean/kampanjen. Om man inte tydligt skriver att vissa varor bara är sänkta en viss tid d.v.s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det känns som att man försöker att mjölka rean under en längre tid med sämre erbjudanden. Men man kanske har fått för sig att årets största rea betyder att den ska pågå så länge som möjligt, snarare än att ha dom bästa erbjudandena.
Tycker det känns lite som att Webhallen har gett upp i allmänhet. Det känns inte som att dom ens försöker att tävla mot konkurrenterna längre. Men jag hoppas att dom hittar tillbaka, för det vore tråkigt om dom inte fanns som ett alternativ på marknaden.

Ja, det känns lite skumt att göra så när varan fortfarande är med i rean/kampanjen. Om man inte tydligt skriver att vissa varor bara är sänkta en viss tid d.v.s.

WH gick ner sig väldigt fort efter Komplott Group köpte dem..