gtx 570 singel eller gtx560 ti oc sli (dubbla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Köper du ett gtx 570 nu, kan du uppgradera senare, köper du 2 gtx 560 ti nu, blir det inte lika billigt...
*SAMMANFATTNING* (:P)

GTX 570 nu = 2 år, köper ett till, 2 år till = billigt!

Men vem skulle år 2013-2014 vilja köpa ett då urgammal gtx 570 ?

Det argumentet håller inte utav flera olika anledningar:

Skulle du idagsläget satsa på exempelvis ett 2 år gammalt gt280, 65nm baserat grafikkort ifall du redan hade ett sådant?

Ett kort som saknar Direct X 11, det är inte baserat på modern 40nm teknik (utan baserad på 65 nm teknik vilket gör att det drar asevärt mycket mer energi/ prestanda gentemot ett modernt grafikkort) och som inte stödjer 3D skärmar mm.

För att inte tala om att det inte säljs på marknaden ens.

Så att "tro" och "planera" två år frammåt inom datorindustrin håller inte riktigt för om 2 år kommer du inte ha någon nytta utav ditt 570 utan det kommer då vara bättre att bara satsa på något nytt.

Känner du till många som i dagsläget äger gt 280 som planerar att köpa ett till för att köra sli?

Permalänk
Skrivet av guos89:

Men vem skulle år 2013-2014 vilja köpa ett då urgammal gtx 570 ?

Det argumentet håller inte utav flera olika anledningar:

Skulle du idagsläget satsa på exempelvis ett 2 år gammalt gt280, 65nm baserat grafikkort ifall du redan hade ett sådant?

Ett kort som saknar Direct X 11, det är inte baserat på modern 40nm teknik (utan baserad på 65 nm teknik vilket gör att det drar asevärt mycket mer energi/ prestanda gentemot ett modernt grafikkort) och som inte stödjer 3D skärmar mm.

För att inte tala om att det inte säljs på marknaden ens.

Så att "tro" och "planera" två år frammåt inom datorindustrin håller inte riktigt för om 2 år kommer du inte ha någon nytta utav ditt 570 utan det kommer då vara bättre att bara satsa på något nytt.

Känner du till många som i dagsläget äger gt 280 som planerar att köpa ett till för att köra sli?

haha,så sant så.inom datorvärlden så måste man leva i nuet utvecklas nya grejor varje sekund

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av guos89:

Men vem skulle år 2013-2014 vilja köpa ett då urgammal gtx 570 ?

Det argumentet håller inte utav flera olika anledningar:

Skulle du idagsläget satsa på exempelvis ett 2 år gammalt gt280, 65nm baserat grafikkort ifall du redan hade ett sådant?

Ett kort som saknar Direct X 11, det är inte baserat på modern 40nm teknik (utan baserad på 65 nm teknik vilket gör att det drar asevärt mycket mer energi/ prestanda gentemot ett modernt grafikkort) och som inte stödjer 3D skärmar mm.

För att inte tala om att det inte säljs på marknaden ens.

Så att "tro" och "planera" två år frammåt inom datorindustrin håller inte riktigt för om 2 år kommer du inte ha någon nytta utav ditt 570 utan det kommer då vara bättre att bara satsa på något nytt.

Känner du till många som i dagsläget äger gt 280 som planerar att köpa ett till för att köra sli?

Skulle precis in och skiva något liknande. Det han säger är så sant som det kan bli. Går tyvärr inte att planera fram 2 år för korten har ändrats helt. Och som i hans exemple, vem skulle köpa ett till GT280 nu?

Välj kort baserat på vad du ska använda dem till NU och se över din ekonomi hur mycket du har råd med. Tänk inte 2 år fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

fortfarande gtx 560ti sli,du har ju bra ventilation i chassit så det är bara att köra på

Okej så jag behöver inte köpa några extrafläktar eller ska man göra det ?

Permalänk
Medlem

Okej tack det blir lätt två gtx 560 ti
Men vilka gtx 560 ti ska man köra så många olika försäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Jaja, men lite extrem får man väl vara?
Sen tycker jag det kan vara bra att köra en insug på sidan som blåser mot grafikkorten och kyler moderplattan samtidigt, men det är väl upp till var och en såklart, har dock inte kört SLI själv så du har säkert rätt, bara en tanke.

Min dator blev i alla fall ganska så mycket tystare och svalare när jag använde sidan som utblås i stället. Inte jättemycket skillnad på graikkorten men mycket skillnad för processorn när det mesta av varmluften inte går genom processorkylaren. Men inblås funkar också och är bättre om man har problem med luftfickor mellan korten

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Men vem skulle år 2013-2014 vilja köpa ett då urgammal gtx 570 ?

Det argumentet håller inte utav flera olika anledningar:

Skulle du idagsläget satsa på exempelvis ett 2 år gammalt gt280, 65nm baserat grafikkort ifall du redan hade ett sådant?

Ett kort som saknar Direct X 11, det är inte baserat på modern 40nm teknik (utan baserad på 65 nm teknik vilket gör att det drar asevärt mycket mer energi/ prestanda gentemot ett modernt grafikkort) och som inte stödjer 3D skärmar mm.

För att inte tala om att det inte säljs på marknaden ens.

Så att "tro" och "planera" två år frammåt inom datorindustrin håller inte riktigt för om 2 år kommer du inte ha någon nytta utav ditt 570 utan det kommer då vara bättre att bara satsa på något nytt.

Känner du till många som i dagsläget äger gt 280 som planerar att köpa ett till för att köra sli?

haha, kom det efter att jag skrev mitt svar XD att kepler kommer ju ut XD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd

560Ti SLi kommer kanske kunna maxxa bf3, iaf på näst högsta skulle jag tro. dubbla 570 borde (med oc) kunna maxxa det.

570SLi räcker väll ½+ år längre än 560Ti SLi gör.

Permalänk
Hedersmedlem

*Korspostning, tråd låst!*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro