Kan inte köra Adobe Flash Player med firefox

Permalänk

Kan inte köra Adobe Flash Player med firefox

Har försökt att installera Adobe Flash Player 11.0.1.152 men får det inte att fungera med firefox i Windows XP, det fungerar med Internet Explorer.

Har provat att ta bort och installera om det flera gånger. Kör Firefox som standard webbläsare.

Någon som har ett tips på vad man kan prova?

/Erik

Permalänk
Medlem

definiera "fungerar inte".
Prova att stäng av hådvaruaccelererat.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Du kan ju använda goggle corme med snabbare än fierfox iaf på min dator.
Har också haft probelm med fierfox, så bytte standard webläsare:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

När jag installerat Adobe Flash player så öppnas firefox med ruta där det står att installationen lyckades, men går jag in på en sida som kräver en flash player så säger firefox att "ytterligare insticksmoduler krävs för att visa all media på den här sidan".

Var stänger jag av hårdvaruacceleratorn?

Permalänk
Medlem

Vad står det under tillägg?
Installera om, ta väck rest filer med ccleaner?

Är det rätt installerat, eftersom när man hämtar hem flash måste man stänga ner foxen, annars startar inte installationen.
Vilken sida, gäller problemet?

Har du både flash player11 activeX och flash player11 plugin?

Chrome trolls håller borta. TS vill ha hjälp med firefox.

Permalänk

Under tillägg i Firefox finns inte flash spelaren med.

Testade att avinstallera och sedan ta bort alla överblivna filer med ccleaner, startade om datorn och installerade både flash player 11 activeX och flash player 11 plugin. Men fortfarande samma sak, det är som om jag inte har någon flash spelare installerad, fungerar inte på någon sida inte ens den här.

Har provat att installera om många gånger.

Kan det var något med hårdvaruacceleratorn, isf var stänger jag av den?

Permalänk
Medlem

Testa installera om firefox?
Hämta hem firefox aurora istället (för aurora behöver du addon compability reporter)

Varje gång jag läst något problem med firefox så är det flash som är boven och inte firefox.

länk till help sida för foxen.
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Managing%20the%20Flash%20...