Flimmer på skärmen,hur får jag bort de?

Permalänk

Flimmer på skärmen,hur får jag bort de?

Ah som rubriken säger så är de så fort jag börjar köra med 2 skärmar så böjar jämnt data skärmen flimra. Tvn flimrar aldrig men just dataskärmen flimrar. Det sker mindre när jag speglar skärmarna men när jag delar skärmarna så blir det mycket mer flimer. Undrar vad det kan bero på. Kan de ha med att jag har HDMI kabel till tvn och dvi till datan ?

bytt processor och moderkort men har samma grafikkort, problemet ligger väl där men kan jag göra något för att slippa köpa nytt ? kanske har med volt eller vad fasen som helst, kan en del om data men inte allt. hoppas de ligger rätt i forumet!

tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Får du flimmer på dator skärmen när du inte använder Tvn, det kan bero på att du har DVI och HDMI testa byta HDMI uttag eller DVI uttag på en av skärmarna för DVI och HDMI använder sig av samma krets. Det är därför man inte kan köra eyefinity med 2st på DVI och 1 på HDMI men man ska kunna använda 1 HDMI och en DVI dock. Kan också bero på störningar.

vad har du för grafik kort?

Permalänk
Avstängd

Köp en ny

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Jag har ett xfx 5770 1g. Vad kommer störningarna ifrån då ? kan de vara vad som helst ?
Dock blir det nog ett nytt snart för att köra bd3 men kan va bra att veta va som är fel om man ska ge till min bror eller något. TACK

Permalänk

Flimmret är där för att ditt grafikkort får för låg klock frekvens när det går i idle.

det är ett väldigt känt problem som oftast uppstår när man överklockar sitt grafikkort.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

aldrig fattat va det menas med idle , kan du bara förklara lite snabbt, är det typ bara att gå går ner i varv ?

Permalänk
Medlem

menas att grafikkortet klockar ner sig när det inte används för att spara ström och hålla nere värmen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.