Battlefield 3 CDT-krasch FIX!!!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 CDT-krasch FIX!!!

Hej!

Jag har under en längre tid haft problem med att mitt Battlefield 3 "låser sig", blir svart skärm efter ca 1min-1timmes spelande och för att komma ur måste man trycka Ctrl+Alt+Delete då ser man ett Windowsmeddelande som säger "Battlefield 3 har slutat att funger" bla bla.
Jag har sett att många har samma problem som mig och jag har hittat en lösning efter många dagars bläddrande på forumsidor så jag tänkte dela med mig av detta som jag TROR många kommer dra nytta av!

Innan detta så har jag verkligen testat allt, uppdaterat drivisar till grafikkortet ett X antal gånger, UNDERKLOCKAT Grafikkortet, uppdaterat bios (kunde spela ÄNNU KORTARE tid då), klockat ner processorn, gjort repair av BF3 i Origin, Uppdaterat ljudkortsdrivrutiner.... jag har verkligen gjort allt jag har hittat i diverse forum.

Nu till det roliga, min fix av detta problem som jag tror kommer hjälpa andra!

Först och främst har jag dragit upp volten på mitt överklockade Gigabyte GTX 580 i MSI Afterburner. Se bild hur jag ställt in mitt GTX-580!

Sedan stängde jag av hårdvaruacceleration i Firefox som jag använder. Se bild var ni hittar detta under inställningar i Firefox!

Tredje sak jag gjorde var att ändra vilka 3D-inställningar grafikkortet ska ha i Nvidias kontrollpanel. Se bild vilken inställning som "ska" vara i mitt fall!

Sist men inte minst har jag stängt av "Origin in-game" vilket jag tror kan spela ganska stor roll.
Detta gör man genom att gå in på sitt Origin, gå in på inställningar och väljer fliken I SPELET. Där hittar ni en kryssruta Aktivera Origin i Spelet.
Den ska kryssas ur och sedan sparas!

Efter allt detta kan jag sitta och spela timme ut och timme in!
Jag hoppas att detta ska lösa problemet med CDT för många! Posta gärna feedback hur det har gått för er!

Mvh
Anders

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Har samma problem, ska prova "Origin in game" lösningen, återkommer med svar.

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Just ja, jag glömde även tillägga att ALLTID har webbläsaren MINIMERAD när ni spelar. Så joina en server och minimera sedan webbläsaren lite snabbt!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte mig....

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Vi borde få betalt av EA för att vi FÖRSÖKER spela deras spel *skratt*

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Vi borde få betalt av EA för att vi FÖRSÖKER spela deras spel *skratt*

Håller med dig... man ska inte behöva göra om hela halva datorsetupen för att kunna spela ett spel.

Det som är skumt är att Bad Company 2 fungerade klockrent för mig. Bara BF3 som inte ville som det skulle!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.. fungerade för mig hittills.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom II X4 965 3,4GHz | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP| Corsair HX 850W 80+ | Corsair SSD Force GT 120GB | NZXT H2 Svart | Logitech G15, G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av pidden:

Tack för tipset.. fungerade för mig hittills.

Kul att det fungerar för dig!

Fick precis min första krasch sedan igår morse! Men efter den flyter det på igen... hoppas det kommer nån patch snart så man slipper modda hela datorn!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Ska också testa detta så fort jag kmr hem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Tusen tack!, äntligen kan man lira utan att skiten hänger sig, allt jag behövde göra var att kryssa i "Use the advanced 3d image settings", spelet har inte hängt sig sedan dess, har spelat 3h i sträck :D, innan fick man vara nöjd om man fick 10min i sträck

Permalänk
Medlem

Skriv inte fix i rubriken när det inte är en fix.. det är en workaround... alltså en omväg för att få de o funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Skriv inte fix i rubriken när det inte är en fix.. det är en workaround... alltså en omväg för att få de o funka.

Ursäkta för ordvalet om du tycker att det är fel.
MEN i mitt och hitills 2 andra fall fixade detta problemet d.v.s fix...i mitt huvud iaf.
Men man kommer nog aldrig undan gnällspikar, besserwissers och ordpoliser tyvärr. HEHE

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Är det många som fortfarande har problem efter senaste patchen? Mitt har börjat krasha igen efter den. Jag kan spela MAX en match.... så har "battlefield 3 slutat fungera" igen =/ Någon som har tips på vad man kan göra förutom vänta på ytterligare patcher??

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk

jag vet inte ens var man får tag i seanste patchen eller pathcar origin automatiskt?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Det patchar automatiskt.....

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem

Bump på denna, detta funkar för mig! Har ett likadant kort som du.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Kul att det funkade! Själv kör jag dubbla överklockade GTX580 numera och har inga problem alls med BF3. Antar att dom gjort det mer stabilt än o början!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk

För mig var det ända som fungerade att avinstallera MSI Afterburner som någon föreslog i ett tråd. Nu har jag spelat i flera månader utan att crasha.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED