Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

The Dragonborn Comes

Värd att lyssna på innan man går till sängs, eller innan man försvinner in i Skyrim

Permalänk
Medlem

Wow, rysningar. Härlig låt!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Trevligt ljud!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Sjukt grym!

Permalänk
Medlem

Underbart bra!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Riktigt skön! Tackar för denna

Permalänk
Medlem

Wow riktigt bra blir en DL på den

tackar tackar

Permalänk
Medlem

Skitskön låt och det är ju inga större fel på tjejen! Drar slutsatsen av att hon spelat spelet?
Finns det ngt bättre än tjejer som gillar att spela och är snygga, satan alltså <3

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Ingen som kan släppa en mod med denna låt?

Edit: Haha, hennes hemsida har tydligen kraschat. Populär låt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bra låt, dåligt spel

Fan vad bra gjort av henne asså, även ifall jag hatar spelet så tycker jag om den.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Wow riktigt bra blir en DL på den

tackar tackar

This!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ingen som kan släppa en mod med denna låt?

Edit: Haha, hennes hemsida har tydligen kraschat. Populär låt!

Kolla vidare i description. Det finns en mod med det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Kolla vidare i description. Det finns en mod med det.

Såg precis det, kanon!

Här är den, iaf.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2101#content

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

We like

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu kom tomtenissen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Skitskön låt och det är ju inga större fel på tjejen! Drar slutsatsen av att hon spelat spelet?
Finns det ngt bättre än tjejer som gillar att spela och är snygga, satan alltså <3

Ja håller med dig 100%

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om att den bästa delen av melodin är lånad rakt av från Morrowind. Mer än att den är sjukt jäkla bra alltså.

Permalänk
Medlem

O_O

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om att den bästa delen av melodin är lånad rakt av från Morrowind. Mer än att den är sjukt jäkla bra alltså.

Det är ju en del melodislingor in game som är exakt tagna från Morrowind. Men det stör mig inte, tvärt om, jag gillar känslan av nostalgi.

Tjejen här måste ha pluggat flitigt på Bard college iaf

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar man musik med speltema kanske denna LoL är något med. finns faktisk ganska många bra låstar (Även om 75% kanske är skit) om man bara kollar runt. Det som utmärker bra låtar är de som faktiskt engagerar sig att släppa nått med bra inspelat ljud. Även om Tuben förvanskar det något.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det är känt att Jeremy Soule som gjorde musiken till Skyrim bland annat använde temamusik från de tidigare spelen som startade i Morrowind i samförstånd med Bethesda. Man kanske ska kalla det Elder Scrolls temamusik.

Permalänk
Medlem

Njae skulle väl jag vilja säga.
Visst, tjejen kan helt klart sjunga och ful är hon inte. Men det känns så fruktansvärt överarbetat med alla ekoeffekter och dylikt. Man tappar känslan av folksång i det hela tycker jag.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ah, hittade själv den igår och imponerades riktigt av hur bra den var.
Satt och lyssnade på den många gånger på jobbet

Jag tycker själv att ekoeffekten passar alldeles utmärkt för att förstärka den "storslagna" känslan, eller hur man nu ska beskriva det.

Ruskigt bra den också fast på ett annat sätt.

Här är två klipp med först lite om den verkliga bakgrunden till "Dragonborn" och sedan den tillhörande sången.
Svårt att låta bli att sjunga med
(varning för grovt språk )

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ah, hittade själv den igår och imponerades riktigt av hur bra den var.
Satt och lyssnade på den många gånger på jobbet

Jag tycker själv att ekoeffekten passar alldeles utmärkt för att förstärka den "storslagna" känslan, eller hur man nu ska beskriva det.
<snip>

Tänkte detsamma om ekoeffekten, fick känslan att hon stod i en av jarlarnas stora hallar och sjöng.

Två tjejer som spelar Morrowind och Skyrim theme.

Permalänk
Medlem

fyfan va bra och COOL låt. Tjejen va fan snygg och duktig på att sjunga.

In skyrim we trust<3

Permalänk
Medlem

Förstår inte hysterin med Skyrim, nu kommer säkert många hata detta inlägg och bli sura på mig. Förövrigt har hon använt för mycket reverb så det förstör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Förstår inte hysterin med Skyrim, nu kommer säkert många hata detta inlägg och bli sura på mig. Förövrigt har hon använt för mycket reverb så det förstör.

Tja smaken är ju som baken, delad......å jävligt hårig på en del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Inte mycket anledning att hata folk som har andra åsikter. Däremot hade väl ditt inlägg känts lite mer relevant om du velat disktuera vad som skapat hysterin. Att bara lägga ut en negativ kommentar har man rätt till men man åstadkommer ju inget annat än att sprida just negativitet. Jag föredrar att försöka lära mig om det jag inte förstår, alternativt ignorerar det och fokuserar på det jag istället tycker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Det är väl inget att bli sur över att någon annan har en annan åsikt.
Jag tycker att många spel är överhypade, utan att se någon vettig anledning till det.
I det här fallet tycker jag att det är ett av få spel som är värda att hypas en hel del. Det som speciellt är grejen med Skyrim för min del är den stora fria spelvärlden där spelaren i mycket stor utsträckning för välja vad han/hon ska göra. Det finns myriarder av uppdrag och saker att hitta på, så varaktigheten på spelet är mycket stor.
Den där friheten ser man ytterst sällan i något annat spel. Det brukar nästan alltid vara någon sorts main story som man mer eller mindre måste följa för att kunna göra så mycket vettigt i spelet.

Dessutom är grafiken mycket vacker med sina landskap man strövar omkring i och pittoreska små byar och pubar/krogar och annat.
Det är just från en sådan krog musiken i denna tråd kommer. Där finner man ibland barder som sjunger om den stor hjälten i spelet (dvs man själv ).
Så det handlar helt enkelt om en cover på spelmusiken där i denna tråd.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.