Ni som har problem med Gigabyte 560 TI OC, titta hit

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

ok tack.. och man bör bara höja 5+ åt gågen va?
fann såg nu att programen vissar olika värden http://forumbilder.se/show.aspx?iid=597201173551Pae3d

Man ska inte ha flera program igång då det kan skapa konflikter mellan programmen.
Och om du nu hade ett program från Gigabyte som du kan ställa Spänningen i, så kan du ju skita i MSI Afterburner.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Skrivet av sYph:

Man ska inte ha flera program igång då det kan skapa konflikter mellan programmen.
Och om du nu hade ett program från Gigabyte som du kan ställa Spänningen i, så kan du ju skita i MSI Afterburner.

jag har inte ändrat Spänningen i nåt program en. men de jag såg i GIGABYTE OC GURU programet va att GPU Voltage och memore Voltage ändrar på sej hela tiden å de kan ju inte va bra.. att den ändra värdena automatiskt.. såå jag ska avinstalliera GIGABYTE OC GURU tror ja.. å bara köra MSI Afterburner..

Permalänk

Jag ha ett Gigabyte GTX 560 Ti OC, och jag laddade ner dem där f12 biosen som linkades, men Easyboost säger "Flash Bios file fail!" när jag försöker att flasha. Har f22 bios nu till modell GV-N560-Gl.
Någon som vet vad jag ska ha för bios då?

Permalänk
Skrivet av Jojjenooben:

Jag ha ett Gigabyte GTX 560 Ti OC, och jag laddade ner dem där f12 biosen som linkades, men Easyboost säger "Flash Bios file fail!" när jag försöker att flasha. Har f22 bios nu till modell GV-N560-Gl.
Någon som vet vad jag ska ha för bios då?

prova F31 de e typ senaste till de kortet har jag för mej.. man ska alltid köra med den senaste

Permalänk
Medlem

Gäller

Gäller detta för oss med ASUS gtx 560 ti OC (900) också?

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Skrivet av SweDan77:

Gäller detta för oss med ASUS gtx 560 ti OC (900) också?

om du har nåt problem.. har du inge problem med kortet behöver du inte göra nåt..

Permalänk
Medlem

Eftersom denna tråd endast gäller OC korten men många har frågat efter SOC hjälp också. Så undrar jag varför dom inte släppt nya bios till SOC men massor till OC?

Mina kort har F1 medans OC korten ligger upp i f31??

Eller är det bara jag som failat med att hitta Bios uppdateringar till SOC korten. Nån som kan checka/vet nått?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Eftersom denna tråd endast gäller OC korten men många har frågat efter SOC hjälp också. Så undrar jag varför dom inte släppt nya bios till SOC men massor till OC?

Eller är det bara jag som failat med att hitta Bios uppdateringar till SOC korten. Nån som kan checka/vet nått?

jag har oxå ett SOC kort. å jag har bios F0.. jag skrev om de i gigabyte tråden som finns å frågade.. för se va dom skriver där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

jag har oxå ett SOC kort. å jag har bios F0.. jag skrev om de i gigabyte tråden som finns å frågade.. för se va dom skriver där..

Skrivet av Kvarnan:

Gjorde en helt egen tråd för SOC korten, dom som har svar på detta får gärna använda denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1059012-manga-tradar-om-gtx-560-ti-oc-men-ingen-om-gigabyte-gtx-560-ti-soc/.

Så slipper vi blanda för mkt.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Gjorde en helt egen tråd för SOC korten, dom som har svar på detta får gärna använda denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1059012-manga-tradar-om-gtx-560-ti-oc-men-ingen-om-gigabyte-gtx-560-ti-soc/.

Så slipper vi blanda för mkt.

bra där!

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad ger det där ?

Visa signatur

MSI KRAIT GAMING Z170A| Intel I7 6700K@4.0ghz | EVGA 650 GOLD | Corsair 16GB (8x2KIT) 3000MHz | SSD 120GB Vertex3 | SSD 120GB Corsair Force GT |ASUS 1070GTX STRIX | Noctua nh-d15 |

Corsair K70 Cherry MX RED|Zowie EC1|AstroA40+Mixamp|Steelseries Qck+|Benq 2430T144Hz

Permalänk
Skrivet av tempest:

Vad ger det där ?

de ska tydligen fixa nvlddmkm.sys error å crascher..

Permalänk