[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Ingen auto team balance igång ikväll?
Var iaf brutalt ojämna lag då ena laget vann med runt 200 ticket i 3 rundor i rad. Var inte värt att fortsätta lira. Hoppas innerligt att ni får det att fungera då det var riktigt bra matcher i helgen och tidigare i veckan på servern.

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av tw3R:

Ingen auto team balance igång ikväll?
Var iaf brutalt ojämna lag då ena laget vann med runt 200 ticket i 3 rundor i rad. Var inte värt att fortsätta lira. Hoppas innerligt att ni får det att fungera då det var riktigt bra matcher i helgen och tidigare i veckan på servern.

//Christer_P

Om jag inte minns fel så var vi tvugna att stänga av balance av personer då den bröt upp squads och liknande. Nu är det bara igång så att det inte bli olika antal personer i samma lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Om jag inte minns fel så var vi tvugna att stänga av balance av personer då den bröt upp squads och liknande. Nu är det bara igång så att det inte bli olika antal personer i samma lag.

Okok, hoppas ni får det att fungera. Jag tycker att de är värt att ha det igång även om den splittrar squads. Så tråkigt då det är ojämna lag.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av tw3R:

Okok, hoppas ni får det att fungera. Jag tycker att de är värt att ha det igång även om den splittrar squads. Så tråkigt då det är ojämna lag.

Vi får nog fundera lite kring att kanske återaktivera den igen, det kom ganska mycket klagomål på att den splittrade squads helatiden. Jag var själv med om det 1 gång efter ca 3-4 rundor sedan gick det bra 2-3 rundor, men sen lämnade de jag spelare med. Skulle vara bra att ha lite statistik på hur ofta det faktiskt händer att den splittrar squads och då om det finns några lediga squads i det laget där gruppen skulle kunnat vara med i.

Själv får jag nog hålla med lite om vad som är sämre, är det extremt ojämna lag är mer irriterande än att bli tvungen att joina om sin squad någon gång då och då. Vi får ta en diskussion och se vad folk tycker igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Mycket riktigt. Ska skälla lite på Rocket Blast.

Vad var deras ursäkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dauit:

Vad var deras ursäkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen, än så länge. Det är troligtvis fortfarande servermjukvaran som inte är stabil.

Permalänk
Medlem

Bara jag som aldrig får ett "sorry" i chatten när jag blir dödad av en lagkamrat? Själv skriver jag alltid förlåt om jag råkar döda någon i laget. Det gör det ganska tråkigt att spela på en server med ff aktiverat...

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fixoon:

Bara jag som aldrig får ett "sorry" i chatten när jag blir dödad av en lagkamrat? Själv skriver jag alltid förlåt om jag råkar döda någon i laget. Det gör det ganska tråkigt att spela på en server med ff aktiverat...

Nej, du är inte ensam (och konstigt vore väl det!). Jag tycker att man alltid ska be om ursäkt, även om man anser att det var den andres fel. Man kan självklart påpeka i vänlig ton att man tyckte att personen i fråga sprang in i korselden el. dyl.

Tyvärr är det inget vi som admins kan påverka, jag tror inte att det hade gjort någon nytta att ha ett rullande meddelande som säger att man måste be om ursäkt för TK. Det har snarare med spelarens attityd att göra - så var ett föredöme!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fixoon:

Bara jag som aldrig får ett "sorry" i chatten när jag blir dödad av en lagkamrat? Själv skriver jag alltid förlåt om jag råkar döda någon i laget. Det gör det ganska tråkigt att spela på en server med ff aktiverat...

Att bygga en serverkultur med artighet, respekt och regelrätt spelande är inget som händer snabbt. Vi försöker etablera oss med goda exempel, uppmuntran, ramverket med mumble, vår närvaro där, vår hjälpsamhet i trådar och rådgivning, regelsättningen och allmän attityd.

Då gillar vi verkligen när vi får hjälp av er användare att leda med gott exempel, som widL säger.

Lyckas vi tillsammans skapa en hjälpsam stämning så kommer fler att söka sig dit, fler kommer att spela aktivt med samma teamplay attityd. Så fortsätt lira och behandla andra såsom du vill bli behandlad. Häng på mumble med oss, garanterar att det är roligare att lira med folk på då sätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Att bygga en serverkultur med artighet, respekt och regelrätt spelande är inget som händer snabbt. Vi försöker etablera oss med goda exempel, uppmuntran, ramverket med mumble, vår närvaro där, vår hjälpsamhet i trådar och rådgivning, regelsättningen och allmän attityd.

Då gillar vi verkligen när vi får hjälp av er användare att leda med gott exempel, som widL säger.

Lyckas vi tillsammans skapa en hjälpsam stämning så kommer fler att söka sig dit, fler kommer att spela aktivt med samma teamplay attityd. Så fortsätt lira och behandla andra såsom du vill bli behandlad. Häng på mumble med oss, garanterar att det är roligare att lira med folk på då sätt.

Har inte varit inne på servern så mycket på sistone, men känner att jag måste visa uppskattning över eran attityd och tålmodighet. Det känns uppfriskande och tryggt. Speciellt när så många gärna ser allt så negativt och drar med sig andra i den tankegången.

Permalänk
Medlem

Någon som kan kolla upp varför jag är bannad ?

Permalänk
SpelClockers

Vad har du för nick?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har inte funderat att ta bort vissa kartor? Tex Damavand Peak har jag nog aldrig haft en bra spelupplevelse på när 64 pers är inne, blir bara ett ställningskrig runt C eller spawnpointsen precis utanför tunnlen eftersom det inte går att komma runt fienden på något sätt pga kart-designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Ni har inte funderat att ta bort vissa kartor? Tex Damavand Peak har jag nog aldrig haft en bra spelupplevelse på när 64 pers är inne, blir bara ett ställningskrig runt C eller spawnpointsen precis utanför tunnlen eftersom det inte går att komma runt fienden på något sätt pga kart-designen.

Heli?
Har börjat känna mer och mer att BF3 (tack vare kartorna tror jag) lämpar sig bättre med 32-50 spelare. Tempot och den hysteriska känslan dämpas och en och annan poängjagare skippar dessa servrar. Lagg och delay (hit detection) brukar också vara stabilare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xizten:

Ni har inte funderat att ta bort vissa kartor? Tex Damavand Peak har jag nog aldrig haft en bra spelupplevelse på när 64 pers är inne, blir bara ett ställningskrig runt C eller spawnpointsen precis utanför tunnlen eftersom det inte går att komma runt fienden på något sätt pga kart-designen.

Vi diskuterar just nu om vi ska ta bort de mindre populära kartorna som återstår (Damavand och Seine) när Back to Karkand kommer. Men det är än så länge inget bestämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Heli?
Har börjat känna mer och mer att BF3 (tack vare kartorna tror jag) lämpar sig bättre med 32-50 spelare. Tempot och den hysteriska känslan dämpas och en och annan poängjagare skippar dessa servrar. Lagg och delay (hit detection) brukar också vara stabilare.

Chans att få helikoptern utan att sitta död och vänta på att den ska spawna är väldigt liten. Det är inget tillförlitligt sätt att komma runt problemet med banan när det är mycket folk på server.

Håller helt med dig om att 32-50 personer många gånger är en sweet-spot. Därför jag lägger mkt av min BF3 tid på Battlefield Gotlands servrar som just är cappade vid 50 spelare.

Skrivet av widL:

Vi diskuterar just nu om vi ska ta bort de mindre populära kartorna som återstår (Damavand och Seine) när Back to Karkand kommer. Men det är än så länge inget bestämt.

Låter bra, Damavand och Seine är riktiga flaskhalsbanor vid 64 spelare. Inte många dagar tills Back to Karkand är på banan så hoppas vi kan få en roligare ban-rotation då. Annars gillar jag er server, framför allt att man slipper den hemska kill-camen som förstör allt vad smygande är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Bara jag som aldrig får ett "sorry" i chatten när jag blir dödad av en lagkamrat? Själv skriver jag alltid förlåt om jag råkar döda någon i laget. Det gör det ganska tråkigt att spela på en server med ff aktiverat...

Ger alltid ett sorry när ja råkar klippa någon

Dock är det många som inte gör det märker jag, speciellt störande är det i början när man spawnar och blir överkörd av nån jeep som kommer i 200knyck utan att säga ett pip, så man får springa i 2min för att komma till första flaggan ens

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Hur kommer det sig att servern inte har hardcore ?

skulle vara trevligt om de som spelar hade fått rösta på hardcore eller vice versa men det kanske redan varit en röstning för det?

Förresten tycker jag personligen att ni borde ha något lösenord på servern och ping gräns, så att det blir någonlunda bra hitdetection, läste någonstans att folk som har över 100-150ping tex någon från USA eller dylikt kan joina en europeisk server och få bättre hit detection när network smoother är på 0% än de som är från europa och spelar, de blir även svårare att skjuta den personen för de andra spelarna

Kan missbrukas hade inte förvånat mig om någon redan gör det nu.

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Anerhell:

Hur kommer det sig att servern inte har hardcore ?

skulle vara trevligt om de som spelar hade fått rösta på hardcore eller vice versa men det kanske redan varit en röstning för det?

Förresten tycker jag personligen att ni borde ha något lösenord på servern och ping gräns, så att det blir någonlunda bra hitdetection, läste någonstans att folk som har över 100-150ping tex någon från USA eller dylikt kan joina en europeisk server och få bättre hit detection när network smoother är på 0% än de som är från europa och spelar, de blir även svårare att skjuta den personen för de andra spelarna

Kan missbrukas hade inte förvånat mig om någon redan gör det nu.

Se FAQ i andra posten i denna tråd, alternativt klicka på länk i signaturen nedan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om tankesättet kring "Kill cam" och HP regen bidrar till bättre spelkvalité?

Läste något inlägg i tråden om skälet till varför HP regen är borttaget var för att recon låg och tryckte på ett ställe och kunde återfå HP efter en tid bakom skydd, men med "Kill cam" så försvinner detta problem, och campers dessutom.

Under dom första veckorna tyckte jag riktigt mycket om SweC-servern men nu känns det inte speciellt kul att spela längre, utan HP regen och "Kill cam" så ökar campandet markant. Spelat lite på Webhallens servrar och där finns båda två, inga campers, inga problem med recon som ligger och trycker.

Resultatet blir ett mer taktiskt spel, snabbare action och folk som faktiskt går efter objectives istället för att sitta i ett hörn med sina 7% hp och rycka till vid varje ljud i närheten.

Saknar även 3rd person kameravinkeln i vissa fordon.

Det är bara min åsikt, gillar att SweC har en server och att den är så välbesökt som den är.

Discuss! (:

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Är jag ensam om tankesättet kring "Kill cam" och HP regen bidrar till bättre spelkvalité?

Läste något inlägg i tråden om skälet till varför HP regen är borttaget var för att recon låg och tryckte på ett ställe och kunde återfå HP efter en tid bakom skydd, men med "Kill cam" så försvinner detta problem, och campers dessutom.

Under dom första veckorna tyckte jag riktigt mycket om SweC-servern men nu känns det inte speciellt kul att spela längre, utan HP regen och "Kill cam" så ökar campandet markant. Spelat lite på Webhallens servrar och där finns båda två, inga campers, inga problem med recon som ligger och trycker.

Resultatet blir ett mer taktiskt spel, snabbare action och folk som faktiskt går efter objectives istället för att sitta i ett hörn med sina 7% hp och rycka till vid varje ljud i närheten.

Saknar även 3rd person kameravinkeln i vissa fordon.

Det är bara min åsikt, gillar att SweC har en server och att den är så välbesökt som den är.

Discuss! (:

Det finns visserligen vissa fördelar med kill-cam och hp-regen men nackdelen med kill-cam är så enorma att jag inte förstår varför någon ens funderar på det. För mig så tar kill-cam bort alla sätt för mig att lira då jag föredrar att spela genom att överlista min motståndare och inte bara köra heads on och hoppas att jag skjuter snabbast. Med kill-cam på så ger det en person som mig ett grymt underläge.

Att "campa" är ingenting som är fel. Snarare är det en del av spelet där den med tålamod och list vinner. Förstår inte varför det har blivit ett skällsord. Hp-regen gör att varje träff räknas och varje gång man tar en smäll så måste man retirera. Men sen tycker jag å andra sidan att de roligaste servarna brukar vara hardcore-servrar så jag antar att vi har helt olika smak.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Det finns visserligen vissa fördelar med kill-cam och hp-regen men nackdelen med kill-cam är så enorma att jag inte förstår varför någon ens funderar på det. För mig så tar kill-cam bort alla sätt för mig att lira då jag föredrar att spela genom att överlista min motståndare och inte bara köra heads on och hoppas att jag skjuter snabbast. Med kill-cam på så ger det en person som mig ett grymt underläge.

Att "campa" är ingenting som är fel. Snarare är det en del av spelet där den med tålamod och list vinner. Förstår inte varför det har blivit ett skällsord. Hp-regen gör att varje träff räknas och varje gång man tar en smäll så måste man retirera. Men sen tycker jag å andra sidan att de roligaste servarna brukar vara hardcore-servrar så jag antar att vi har helt olika smak.

Sen är kill cam vädelöst. Vem vill se fem sek efter sin död?

Sen att man inte kan komma direkt till lobbyn och sitta och mixtra med gubben är sjukt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

När kommer strike at kirkand?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

När kommer strike at kirkand?

Hört nästa vecka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xitele810:

När kommer strike at kirkand?

Det släpps den 13:e dec, och vi kommer lägga in Karkand-kartorna i rotationen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det släpps den 13:e dec, och vi kommer lägga in Karkand-kartorna i rotationen direkt.

Kanon:) Ser ju direkt om någon inte har kartorna då;) 10 som lämnar så fort dom kommer;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ensam på servern...

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

vad heter mumble servern?

Visa signatur

:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GaZZymGuY:

vad heter mumble servern?

Den heter SweClockers.com, men är lösenordsskyddad. Se den klistrade tråden här i forumet (min signatur). Du är varmt välkommen!

Permalänk

Kn man ändra view när man kör heli? jag menar inte när man är inne i heli utan utanför, det är lite från sidan bilden. finns det bara 2 lägen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//