[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Kn man ändra view när man kör heli? jag menar inte när man är inne i heli utan utanför, det är lite från sidan bilden. finns det bara 2 lägen?

På Sweclockers server är det avstängt men det går på andra servrar med c-knappen.

Permalänk
Medlem

Snälla öka tickets till åtminstånde 500. 300 är ju så löjligt tråkigt.

Rundorna är över på 10 minuter hela tiden...

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Är tiden efter avslutad runda låst?? Antar det eftersom alla serverar har det.

Tycker det är ganska drygt att stup i kvarten sitta o vänta o vänta.
1min efter avslutad runda o en halv innan spelet börjar.
Laddtiden av kartorna är ju bara en bråkdel av tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Själv tycker jag att det är skönt, då kan man gå på toa, röka en halv cigg, eller röra lite på benen! Kan vara skönt om man spelar 10h nonstop som jag gjort en gång

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det är för att alla kaffeladdare ska hinna ladda klart så inte dom som sitter med seriös hårdvara ska få övertag

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

eess2 tk-ade mig 2 gånger i rad i egen bas. Rapporterad så det borde synas i era loggar. Sen såg jag GRIMMJOW-J_J plocka en kille i vår bas också. Dålig screenshot dock: http://imageshack.us/photo/my-images/97/screenshotwin320003.p...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Är det ingen fler som tycker att Sweclockers servern borde köra lite mix mellan conquest och rush?
och kanske öka ticketsen, tråkigt när rundor tar slut fort och det känns nästan inte som man hinner vända en runda pga tickets hinner rinna ut även fast man vänt ett underläge till övertag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kommer det att finnas en dedikerad B2K SweC server?

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Så nu har en månad gått, 50 kr insatta på kontot!
Hittills har ni gjort ett bra jobb, dock så skulle jag vilja ha fler admins!

Hur mycket pengar har ni fått in nu?

Permalänk
Medlem

Var inne idag å körde men störde mig på 2 saker. Alldeles för låga tickets! Samt eländesbanan damavand Peak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av '[Molotov:

;11708238']Är det ingen fler som tycker att Sweclockers servern borde köra lite mix mellan conquest och rush?
och kanske öka ticketsen, tråkigt när rundor tar slut fort och det känns nästan inte som man hinner vända en runda pga tickets hinner rinna ut även fast man vänt ett underläge till övertag.

Eftersom vi kör 64 spelare så är inte Rush ett alternativ, även om det går rent tekniskt. Vi ska diskutera antalet tickets, jag har också haft lite funderingar på om vi inte ska öka lite.

Skrivet av Alexio:

Kommer det att finnas en dedikerad B2K SweC server?

Nej, men vi kommer lägga in BtK-kartorna i rotationen.

Skrivet av dauit:

Så nu har en månad gått, 50 kr insatta på kontot!
Hittills har ni gjort ett bra jobb, dock så skulle jag vilja ha fler admins!

Hur mycket pengar har ni fått in nu?

Tack så mycket, både för donerade pengar och beröm! Jag ska se om vi inte kan ta in en eller ett par admins ytterligare, det skadar ju inte.

Vi har 3500 kr på kontot.

Skrivet av JohnnyGreed:

Var inne idag å körde men störde mig på 2 saker. Alldeles för låga tickets! Samt eländesbanan damavand Peak

Se ovan ang. tickets.

Jag har ett förslag liggande att vi tar bort Damavand och Seine ur rotationen när BtK släpps, men vi brukar försöka köra lite demokrati i admingruppen, så jag kan inte lova något.

Permalänk
Medlem

bered att donera om servern omvandlas till hardcore!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

eess2 tk-ade mig 2 gånger i rad i egen bas. Rapporterad så det borde synas i era loggar. Sen såg jag GRIMMJOW-J_J plocka en kille i vår bas också. Dålig screenshot dock: http://imageshack.us/photo/my-images/97/screenshotwin320003.p...

Jag har rapporterat Grimmjow-J_J MINST en gång innan, fascinerande att man fortfarande ser honom på servern.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har ett förslag liggande att vi tar bort Damavand och Seine ur rotationen när BtK släpps, men vi brukar försöka köra lite demokrati i admingruppen, så jag kan inte lova något.

Bäst för SirHitman att han röstar för att behålla Siene så vi kan fortsätta skjuta på varandra med varsin tank. Är ju tyvärr min favoritbana, så urtåg ur eran rotation skulle betyda mer tid på andra serverar, vilket inte känns roligt då SweC är så bra.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Ser server är trevlig. Men börjar ledsna på spelet. Finns ingen att spela med och tyvärr dör man och ingen team-work alls. Sen är dom stora banorna svårt att hjälpa någon med. Alla kör forever alone och jag står och trycker vid en flaga för att ens få kils.

Känns som MW 2 ska fram igen eller nä skit samma.

Hoppas i alla fall att ni ta med metro, kul bana att samla poäng på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser server är trevlig. Men börjar ledsna på spelet. Finns ingen att spela med och tyvärr dör man och ingen team-work alls. Sen är dom stora banorna svårt att hjälpa någon med. Alla kör forever alone och jag står och trycker vid en flaga för att ens få kils.

Känns som MW 2 ska fram igen eller nä skit samma.

Hoppas i alla fall att ni ta med metro, kul bana att samla poäng på.

Ingen att spela med? Gå in på swecs mumble så blir det roligare.

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Skrivet av mrra:

Ingen att spela med? Gå in på swecs mumble så blir det roligare.

Får testa det imorgon om jag inte är för trött.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi ska diskutera antalet tickets, jag har också haft lite funderingar på om vi inte ska öka lite.

Minst dubbla antalet och så räcker det med en runda på varje karta.

Jätte trevlig server, men jag orkar inte med 10 min rundor. Öka tickets så kommer jag spela oftare på swec

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har nu ökat tickets på alla kartor med 50%.

Vi har även tagit beslut om att ta bort Damavand Peak i samband med Back to Karkand-släppet i morgon. Seine Crossing kommer i nuläget inte att tas ur rotationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi har även tagit beslut om att ta bort Damavand Peak i samband med Back to Karkand-släppet i morgon. Seine Crossing kommer i nuläget inte att tas ur rotationen.

Såja, sånt gillar vi. Nu blir det en del nötande på SweC servern för min del( när man väl hinner spela...) nu förtjänar ni lite extra donationer från mig! Nu ska vi se till så att vi petar ned webhallen från tronen, eller iaf någon av deras topp topplacerade server!

Permalänk
Medlem

Mer tickets! Roligare då!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Håller med! Mer tickets! Det tar slut så snabbt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Mycket bra val att ta bort Damavand Peak. Syns på servern imorgon

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Valde också att ta ner round rotation till 1 runda per karta i och med att vi ökar längden på varje runda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Behåll Seine Crossing!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk

När kommer nya kart släppet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Ni kanske skulle kunna uppdatera andra inlägget lite, som t.ex. Med köfunktionen, kartorna( vilka nya samt vilka ni har tagit bort!)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dauit:

Ni kanske skulle kunna uppdatera andra inlägget lite, som t.ex. Med köfunktionen, kartorna( vilka nya samt vilka ni har tagit bort!)

Japp, tänkte göra det efter BtK släppts idag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

när kommer nya kartan in?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xitele810:

när kommer nya kartan in?

Lan skulle fixa det från jobbet när han får tid och möjlighet. Jag har inte möjlighet att fixa det från jobbet själv.