Permalänk
Medlem

Minifrysningar

Hejsan!

Mitt hjärta blöder medan jag sitter här och skriver om mitt problem jag har =( Det är nämligen så att jag har nyligen köpt en ny dator som jag har byggt ihop själv där processorn och grafikkortet är köpt i USA, övriga delar är från Inet. Det problem som jag upplever är att min dator "laggar till" lite då och då. Det är som om den fryser fast bara i någon halvsekund. Detta kan uppstå antingen flera gånger i timmen eller bara någon gång om dagen, det är väldigt olika fast på senare tid har tid blivit oftare.

Mina specs som borde vara relevanta är:
Intel Core i7 2600K
Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD

Jag tänkte att det skulle vara mina minnen så jag testade att köra med ett i taget men det ger samma resultat. Så även om jag bara har ett av mina minnen i så får jag dessa minifrysningar. Detta kändes väldigt jobbigt för då finns det en chans att det är processorn som det är fel på men den är som sagt köpt i USA så det blir nog svårt att få ut någon garanti på det antar jag. Det finns ju också en chans att det är moderkortet men jag vet liksom inte hur jag ska kunna felsöka detta.

Det konstigaste och mest irriterande är att jag hade exakt det här problemet med min förra dator och det var en av anledningarna till att jag faktiskt köpte mig en ny. Då antog jag dock bara att det var fel på minnena på grund av att jag har haft en del strul med dem från start. Jag använder samma hårddiskar i nya som jag hade i gamla fast formaterade men det borde väl inte spela någon roll för ett sådanthär problem?

Är det någon som har något förslag på hur man skulle kunna felsöka vidare? Jag testade att uppdatera BIOS med gigabytes @BIOS verktyg men det verkar inte ha gjort någon skillnad.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ingen som har nå tips? =(