Permalänk
Avstängd

torrent program?

skulle någon kunna rekommendera ett bra torrent program

Permalänk
Medlem

Utorrent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Medlem

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Varför då? Torrents är fullt lagliga. Det är bara vissa downloads som inte är det.

Pröva utorrent (utalas mytorrent)

Permalänk
Avstängd

utorrent är nog det vanligaste idag. sedan finns vuze som jag använde när jag fildelade "linux distrubitoner"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Vrf skulle den låsas? Har han sagt vad han ska ladda ner?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

då kan man låsa alla trådar som handlar om att köpa datorer eftersom man kan fildela med dem

Permalänk
Medlem

Jag använder utorrent och gillar det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Varför då? Torrents är fullt lagliga. Det är bara vissa downloads som inte är det.

Pröva utorrent (utalas mytorrent)

Och stavas µtorrent

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Man behöver inte ladda ner illegalt bara för man använder torrents. Jag laddar ner mycket moddar till spel genom torrents.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med utorrent. Disken blir hela tiden överbelastad och det går knappt att ladda ner något, så jag föredrar Vuse

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Jag har problem med utorrent. Disken blir hela tiden överbelastad och det går knappt att ladda ner något, så jag föredrar Vuse

Du kanske skulle ha tittat till diskcache inställningarna...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Du kanske skulle ha tittat till diskcache inställningarna...

Jag fick det aldrig att funka... ökade diskcachen till 512mb men det blev ingen skildnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Varför skulle den låsas för?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

denna tråd kmr låsas snart så hejdå

Den kommer inte låsas pga att han inte sagt vad han ska ladda ned.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Varför skulle den låsas för?

Ja, säg det.

Trådar om torrents har ju aldrig gått ner sig i §7-träsket tidigare, så det är nog helt omöjligt nu också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

det var ett jävla tjat om att den skulle låsas eller inte, nu glömmer vi det och hjälper honom ist
har nog aldrig fått flera citat på 10 minuter

själv föredrar jag utorrent

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Varför då? Torrents är fullt lagliga. Det är bara vissa downloads som inte är det.

Pröva utorrent (utalas mytorrent)

Förövrigt så uttalas det utorrent, mytorrent eller microtorrent, beror helt enkelt på vad man känner för

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

bittorrent finns också, ungefär som utorrent.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Några andra trevliga alternativ till Windows:

Men µTorrent skulle nog vara den mest populära.

Permalänk
Skrivet av wrathian:

Förövrigt så uttalas det utorrent, mytorrent eller microtorrent, beror helt enkelt på vad man känner för

Ska vi vara helt fina i kanten så stavas ju faktiskt mikro (µ) inte med c ;).

µtorrent använder jag själv, så det kan rekommenderas.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk

µtorrent helt klart

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara lite 1or och 0or man tankar ner, hur kunde detta bli olagligt?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det är ju bara lite 1or och 0or man tankar ner, hur kunde detta bli olagligt?

-.-'

Det är bara "lite" C2H5OH som jag inte visade tullen.

Du VET vad som är olagligt med viss nedladdning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag använder µtorrent.

Men annars finns detta riktigt trevliga torrentprogram: http://www.tixati.com/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Hedersmedlem

För att förtydliga det MultiMan skrev: Det är fullt tillåtet att diskutera mjukvara för fildelning, det är fildelning av upphovsrättsskyddat material som inte får diskuteras!

Var god skriv inte kommentarer i stil med "tråden kommer snart låsas". Om ni tycker att tråden bryter mot reglerna så anmäler ni inlägget utan att kommentera regelbrottet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

-.-'

Det är bara "lite" C2H5OH som jag inte visade tullen.

Du VET vad som är olagligt med viss nedladdning.

Skickades från m.sweclockers.com

bra jämförelse där.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Jag fick det aldrig att funka... ökade diskcachen till 512mb men det blev ingen skildnad

Jag har kikat lite på det där .....

Meddelandena om "Disk overload 100%" och liknande är vilseledande. Det är inte det som händer utan det är fråga om så kallade "filewatchers", indexerare och andra automatiska funktioner som reagerar på att en ny fil kommer in i systemet, flyttas eller ändras. Det är program som nappar tag i filen för till exempel en inspektion (vissa antivirus program t ex), larma på eller visa upp någon filtyp grafiskt eller indexera den för någon indexdatabas (sökfunktion).

Det finns mycket sånt i många datorer som kommit in på olika sätt, både avsiktligt och "bakvägen" (t ex toolbars, som jag ser som ett otyg).

Problem uppstår när de processer som ligger bakom krockar med uTorrent, det blir konfilikt, särskilt om om filen behöver låsas exklusivt av nån anledning (skrivning, filflytt eller annan modifiering är vanligt, problemet kan också gälla hantering av filkatalogsystemet, t ex tillägg/borttag/flytt). Äldre systemprogrammerare känner väl igen det, det är mycket vanliga operationer i system som hanterar sekundärminnesresurser, de måste låsas för att uppdateras.

Men uTorrent klarar inte av det. Om en resurs är upptagen för tillfället av någon annan resurs så ska programmet vänta tills den är ledig. Såna väntetider kan bli långa om det är väldigt många processer som försöker komma åt samma resurs i princip samtidigt och det orsakar för slutanvändaren märkbara låsningar i form av tidsfördröjningar. Det är också anledningen till utvecklandet av databassystem för stora volymer "användare", dvs processer som läser, skriver, uppdaterar gemensamma filer. T ex butiksdatasystem, system för flygplansbokningar (världsomspännande) m m. Man stackar helt enkelt de önskade operationerna i en cache och de läggs på kö för senare skrivning asynkront på det fysiska sekundärmediet utan att användaren/processen behöver vänta på att det ska bli klart Typiskt är det här skillnaden mellan små enanvändarsystem med begränsade mängder data och stora fleranvändarsystem (eller multiprocessingsystem som använder gemensamma data) som hanterar mängder med data - man gör så här för att mängden användare/processer inte ska störa ut varann i ett stort och bearbetningsintensivt system.

Och ett bra multiprocessingsystem ska kunna dimensionera sitt cachebehov automatiskt och justera efter behov, detta ska inte slutanvändaren behöva sitta och räkna på själv, och det ska finnas ett fungerande och begripligt rapporteringssystem också så att det går att spåra vad som hänt egentligen. Det ska också finnas interna övervakningsfunktioner som håller koll på kritiska resurser och belastningen så att automatiska åtgärder sätts in innan systemet riskerar att krascha. Eller åtminstone skickar ut larm om "90% belastning" av någon resurs.

Det här är gamla saker, men de är viktiga att ha med sig även i nutid. När datorerna var dyra prioriterades sånt här högt, men numera lägger man inte ner så mycket på såna här detaljer - datorer har blivit billiga och man köper en ny och större maskin istället som förhoppningsvis orkar bära programvaran istället för att göra programvaran självkalibrerande mot de resurser som finns (en som regel kvalificerad och avancerad programmeraruppgift för övrigt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Jag fick det aldrig att funka... ökade diskcachen till 512mb men det blev ingen skildnad

Jag har kikat lite på det där .....

Meddelandena om "Disk overload 100%" och liknande är vilseledande. Det är inte det som händer utan det är fråga om så kallade "filewatchers", indexerare och andra automatiska funktioner som reagerar på att en ny fil kommer in i systemet, flyttas eller ändras. Det är program som nappar tag i filen för till exempel en inspektion (vissa antivirus program t ex), larma på eller visa upp någon filtyp grafiskt eller indexera den för någon indexdatabas (sökfunktion).

Det finns mycket sånt i många datorer som kommit in på olika sätt, både avsiktligt och "bakvägen" (t ex toolbars, som jag ser som ett otyg).

Problem uppstår när de processer som ligger bakom krockar med uTorrent, det blir konfilikt, särskilt om om filen behöver låsas exklusivt av nån anledning (skrivning, filflytt eller annan modifiering är vanligt, problemet kan också gälla hantering av filkatalogsystemet, t ex tillägg/borttag/flytt). Äldre systemprogrammerare känner väl igen det, det är mycket vanliga operationer i system som hanterar sekundärminnesresurser, de måste låsas för att uppdateras.

Men uTorrent klarar inte av det. Om en resurs är upptagen för tillfället av någon annan process så ska programmet vänta tills resursen är ledig. Såna väntetider kan bli långa om det är väldigt många processer som försöker komma åt samma resurs i princip samtidigt och det orsakar för slutanvändaren märkbara låsningar i form av tidsfördröjningar. Det är också anledningen till utvecklandet av databassystem för stora volymer "användare", dvs processer som läser, skriver, uppdaterar gemensamma filer. T ex butiksdatasystem, system för flygplansbokningar (världsomspännande) m m. Man stackar helt enkelt de önskade operationerna i en cache och de läggs på kö för senare exekvering asynkront mot det fysiska sekundärmediet utan att användaren/processen behöver vänta på att det ska bli klart Typiskt är det här skillnaden mellan små enanvändarsystem med begränsade mängder data och stora fleranvändarsystem (eller multiprocessingsystem som använder gemensamma data) som hanterar mängder med data - man gör så här för att mängden användare/processer inte ska störa ut varann i ett stort och bearbetningsintensivt system.

Och ett bra multiprocessingsystem ska kunna dimensionera sitt cachebehov automatiskt och justera efter behov, detta ska inte slutanvändaren behöva sitta och räkna på själv, och det ska finnas ett fungerande och begripligt rapporteringssystem också så att det går att spåra vad som hänt egentligen. Det ska också finnas interna övervakningsfunktioner som håller koll på kritiska resurser och belastningen så att automatiska åtgärder sätts in innan systemet riskerar att krascha. Eller åtminstone skickar ut larm om "90% belastning" av någon resurs.

Det här är gamla saker, men de är viktiga att ha med sig även i nutid. När datorerna var dyra prioriterades sånt här högt, men numera lägger man inte ner så mycket på såna här detaljer - datorer har blivit billiga och man köper en ny och större maskin istället som förhoppningsvis orkar bära programvaran istället för att göra programvaran självkalibrerande mot de resurser som finns (en som regel kvalificerad och avancerad programmeraruppgift för övrigt).

Permalänk
Medlem

Deluge

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.