Permalänk

.bat filer

hejsan hoppsan! nu är det så att jag har Fönster 7 64 bit och kan inte öppna .bat filer, någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Vad händer?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hej.

Vad menar du med öppna ?

Öppna och redigera kan du göra i notepad.

// Lillman

Permalänk
Permalänk
Medlem

UAC som blockar?

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk

kan inte öppna dem, så fort jag försöker så kommer den upp i en millli sekund sen försvinner den

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

kan inte öppna dem, så fort jag försöker så kommer den upp i en millli sekund sen försvinner den

Beror ju helt på vad som står i i filen, öppna med notepad och kolla.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

då har du kört bat-filen mest troligt. vill du hinna se output kör den via cmd

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Du kör ju bat filen då eller?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

.bat fil är en batch fil. Det enda den gör är att köra några kommandon och avslutar därefter.

Permalänk

när jag ska köra en moddad server på minecraft så måste man köra med .bat file fast det går inte :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

när jag ska köra en moddad server på minecraft så måste man köra med .bat file fast det går inte :<

Ja, då gör du fel.
http://www.google.se/

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

öppna>redigera>ny rad>skriv "pause" > kör filen = du kommer se vad du får för error..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Du kan pausa den och se vad det står.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Vad står det i bat filen då? Kör med
echo
pause
så kan du se var det står om du lägger till dessa i slutet, antingen blir den klar eller så är något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

hejsan hoppsan! nu är det så att jag har Fönster 7 64 bit och kan inte öppna .bat filer, någon som har en lösning?

Öppna CMD som admin, gå till filen, kör filen ------> läs vad som står ---------> Profit

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Du kan pausa den och se vad det står.

kan inte pausa den för i samma stund som den öppnas så stängs den

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

kan inte pausa den för i samma stund som den öppnas så stängs den

öppna>redigera>ny rad>skriv "pause" > kör filen = du kommer se vad du får för error..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

tror nån generation bukkit launchade via en batch fil...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄