Hur når jag t.ex. en listbox från en class i min WPF applikation? Om jag skriver listBox1.Items.Add("snabel"); i klassen så kan den inte hitta listBox1 utan säger istället: Cannot resolve symbol 'listBox1'
Varje instans av en klass känner normalt bara till sina egna medlemmar, listbox1 är en medlem i din WPF Kontroll och kan inte direkt accessas från din din separata klass.. En bra practice när man utvecklar GUI:n är att använda MVVM, för WPF är Caliburn micro bra..
Har du i XAML filen satt namnet på din ListBox till listBox1? Har du gjort det bör du ha tillgång till kontrollen via kodfilen. (Förutsatt att det är samma klass)
Har du i XAML filen satt namnet på din ListBox till listBox1? Har du gjort det bör du ha tillgång till kontrollen via kodfilen. (Förutsatt att det är samma klass)
Och ska du köra MVVM som Edholm länkar till så använd Caliburn micro som jag länka till
edit: Med caliburn micro slipper du allt junk med Commands etc, den är convensionstyrd, så har du en listbox Customers fattar caliburn att den ska bindas till vymodellens lista av Customers