Permalänk
Medlem

Corsair 650D samt AX750

Hej!

Är intresserad av att köpa ett 650D chassi! Men jag undrar om CPU kabeln kommer räcka?
Någon som har de komponenterna eller vet något mer om detta?
Undrar även om ljudnivån på medföljande fläktar, verkar vara spridda skurar om man söker på forum m.m

Tack på förhand!

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk

har redan de delarna och min kabel räckte precis men jag köpte en extra lång för att det såg bättre ut med en sleevad kabel.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Har båda komponenterna själv och hade inga problem att installera det här, så det borde vara lugnt med kabellängden.

När det gäller ljudnivån på medföljande fläktar så är jag däremot inte helt nöjd, men där handlar det om hela mitt system. Fläkten i nätaggregatet känns okay då den överröstas av andra komponenter som det är nu. Chassifläktarna på 650D har jag däremot planer på att byta ut mot mindre, lågvarviga och tystare någon gång i framtiden.

Även om 650D inte är optimalt för ett tyst system så kommer jag byta det som går för att få det så tyst som det bara är möjligt, på kostnad av kylningsförmågan. Det är inte så att fläktarna låter förfärligt mycket på lägsta nivån med 650Ds inbyggda fläktkontroller, så det är möjligt att andra har mindre problem med dom och tycker annorlunda än mig här.

Som referens så är mina andra komponenter (som låter): i5 2500K med stock kylare (ska bytas mot TR Archon när jag får tid) och Asus DCII GTX570 samt två mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Min kylare (se signatur) överröstar chassifläktarna. Nu har ju jag inte något AX-agg ännu men jag har beställt ett AX som ska installeras i veckan. Allt var väldigt tyst fram till dess att jag aktiverade XMP-profilen i BIOS samt tog bort default-profilen (också BIOS) och överklockade. Det ökade varvtalet på CPU-fläktarna ganska mycket.

Men jag tycker att det är helt ok ändå. Snyggt är chassit också.

Om du vill ha bort ljud så kan du ju stänga för i taket där den stora utblåsfläkten sitter och enbart köra luft bakåt i 120 mm-hålet.

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal