Permalänk
Medlem

Nya datorer på arbetet

Hej!

Nu är det hög tid att uppdatera då två av datorerna kör pentium 3 :S

Det här har jag plockat ihop:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=105687...

Min fråga är om det här fungerar bra ihop?(år o dar sen jag byggde en egen dator...)

Högtalare och skärm har jag valt för det är snyggt.

Väldigt tacksam för råd o hjälp!

MVH willed

Permalänk
Medlem

Ser väl okej ut..

Men du har inte någon hårddisk i kundvagnen och SATA-kablar brukar det följa med moderkortet ett par stycken.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Konstigt att hårddisken försvann :S Det va iaf en SSD på 60 GB från corsair. Hade för mig att det inte följde med SATA-kablar... Men i övrigt borde de väl bli en fullt duglig arbetsdator?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får man fråga om datorerna ska användas till något annat än vanlig kontorsanvändning? För om de bara ska användas till lite surf och skrivande så känns en i5 väldigt overkill.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem

De ska göra lite mer än bara surf och skriv. Men jag vet att det är overkill men i och med att de haft de nuvarande datorerna i 15 år! Så tänkte jag varför inte lägga nån tusing extra så de håller ett tag Det är chefen som frågade om inte jag kunde beställa några prisvärda och jämfört med att gå o köpa motsvarande hos den lokala handlar så tycker jag detta blir bra.