Nya delar, krävs kraftfullare nätdel?

Permalänk

Nya delar, krävs kraftfullare nätdel?

Hallå! Sitter nu och funderar på att införskaffa mig några nya delar till datorn och det lutar mot dethär.

Grafikkortet jag använder mig av är ett EVGA gtx 560ti
Processorn är en i3 530 2.94 GHz
och 4gig ram

Just nu försörjer jag hela paketet med ett 450watts ace nätaggregat som följde med chassit.

Jag undrar nu, som ni kanske förstår av att läst rubriken, om jag skulle behöva ett bättre nätagg och vilket ni isånafall skulle rekommendera.

Upplösningen jag kör med på skärmen är 1920x1080 om det spelar någon roll. Inte så jättehaj på detta!

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Teomannen:

Hallå! Sitter nu och funderar på att införskaffa mig några nya delar till datorn och det lutar mot dethär.

och 4gig ram

Just nu försörjer jag hela paketet med ett 450watts ace nätaggregat som följde med chassit.

Jag undrar nu, som ni kanske förstår av att läst rubriken, om jag skulle behöva ett bättre nätagg och vilket ni isånafall skulle rekommendera.

Upplösningen jag kör med på skärmen är 1920x1080 om det spelar någon roll. Inte så jättehaj på detta!

Tack på förhand!

Brukar rekommenderas en 500w+ nätagg för att driva ett sådant grafikkort, men med nuvarande komponenter är det inga problem?
Om du nu uppgraderar tilll det där paketet så skulle jag rekommendera något med mer kräm i än 450w. Speciellt om du har tankar på att överklocka? Samt för att framtidssäkra om du t.ex bestämmer dig för att köra SLI eller köpa fler komponenter.

http://www.inet.se/produkt/6900260/fractal-design-newton-r2-650w-modular

Här har du ett schysst nätagg till ett bra pris.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Släng iväg ditt ace fort som du kan är inget aggregat jag rekomenderar till någon,är rent skräp..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teomannen:

och 4gig ram

Tack på förhand!

Ut med Ace-skiten innan agget brinner.
XFX core 550w räcker till det paketet. Det moderkortet har ju SLI stöd, är det nåt du funderar på? Isf. kan det vara en bra ide med ett ännu starkare agg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teomannen:

och 4gig ram

Tack på förhand!

vad heter chassit? och vad är det för agg är det ACE Raw Deal? om det är det så belasta inte datorn då det finns risk att agget smäller och tar med sig hela datorn

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Wait a minute, did you say Ace?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har faktiskt inte tänkt mig köra SLI, men om jag skulle få för mig det, vad skulle jag behöva då?
Inga tankar på någon form av överklock heller.

Chassit där nätagget följde med är ace Battle IV, det som såldes på teknikmagasinet innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teomannen:

Har faktiskt inte tänkt mig köra SLI, men om jag skulle få för mig det, vad skulle jag behöva då?

Chassit där nätagget följde med är ace Battle IV, det som såldes på teknikmagasinet innan.

vad du än gör belasta inte datorn och köp nytt agg genast http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan men Nämna Ace i samma mening som nätaggregat/dator är lika med att svära i Guds hus.

(Sorry för offtopic men var tvungen)

Jag själv hade uppdaterat idag så jag hade haft möjlighet till SLi. Det finns alltid ett sug och man ångrar sig sen att man inte köpte lite bättre delar för lite högre pris.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teomannen:

Ett till grafikkort och ett kraftigare agg. Det finns dock några nackdelar... Högre värmeutveckling som ditt chassi kanske inte riktigt klarar av, microstuttering (småhackande bild) och vissa spel fungerar inte optimalt med 2 grafikkort.

Ifall du endast satsar på 1 kort: http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b... 543:-
Vill du kunna uppgradera burken senare kan detta vara ett bättre val: http://www.inet.se/produkt/6909625/fsp-650-80egn-650w-80-gold
Vill du ha modulärt blir det något dyrare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Släng iväg ditt ace fort som du kan är inget aggregat jag rekomenderar till någon,är rent skräp..

Skrivet av Kent:

Ut med Ace-skiten innan agget brinner.
XFX core 550w räcker till det paketet. Det moderkortet har ju SLI stöd, är det nåt du funderar på? Isf. kan det vara en bra ide med ett ännu starkare agg.

Skrivet av Batman:

Wait a minute, did you say Ace?

Älskar folk som inte vet vad de snackat om... Agget är på 450W alltså INGET ACE Raw deal.
Är inte exakt samma som http://www.sweclockers.com/recension/14768-ace-of-sweden-ac-f... vilket fick mycket bra omdöme men ACE har skärpt upp sig och gör helt ok produkter sen de började samarbeta med fsp.

Skrivet av jesusbarnet:

vad heter chassit? och vad är det för agg är det ACE Raw Deal? om det är det så belasta inte datorn då det finns risk att agget smäller och tar med sig hela datorn

de fanns inte som 450W så är inget RAW dead.

För att svara TS så räcker agget gott och väll till att köra ett gtx560 ti på. Ska du gå upp till sli vill du upp runt minst 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Älskar folk som inte vet vad de snackat om... Agget är på 450W alltså INGET ACE Raw deal.
Är inte exakt samma som http://www.sweclockers.com/recension/14768-ace-of-sweden-ac-f... vilket fick mycket bra omdöme men ACE har skärpt upp sig och gör helt ok produkter sen de började samarbeta med fsp.

För att svara TS så räcker agget gott och väll till att köra ett gtx560 ti på. Ska du gå upp till sli vill du upp runt minst 600W

Hur vet du att nätagget han har inte är lika dåligt som Raw Deal serien? Chassit släpptes före de började med FSPs modeller.

Kundrecensioner:
"Jag ger den ett lågt betyg på grund av att nätaggregatet pajade efter några månader."

"Nätaggregatet är nog det sämsta jag någonsin har varit med om. Väldigt få kontakter, och det började smälta i min burk fast godtagbara ampere och watt. Ett sämre nätaggregat får man leta efter."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

Iofs har du rätt, det är inget raw deal. Jag väljer dock att utgå ifrån att alla äldre Ace agg är kassa. Företaget har varit helt otroligt arrogant och skitit helt i allt som heter säkerhet/etik. FPS agget med Ace namnet påtryckt är ok, men du kan ju inte hålla det som referens för alla icke Raw deal agg. Better safe than sorry.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De äldre Ace aggen är inte populära. Byt ut.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Nu när jag tänker efter så är nog SLI ingen riktig prioritet då jag inte riktigt vill spendera alldeles för mycket pengar på ett agg jag kanske inte ens kommer utnyttja till fullo. Aldrig varit så hemskt positiv mot SLI heller då jag tycker ett kort känns mycket säkrare och stabilare, men det kanske bara är jag.

Men om det är så att jag kör på det paketet och kanske uppgraderar mig till ett nyare kort nångång i framtiden, skulle det då räcka med XFX Core 550w som vissa rekommenderar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teomannen:

Nu när jag tänker efter så är nog SLI ingen riktig prioritet då jag inte riktigt vill spendera alldeles för mycket pengar på ett agg jag kanske inte ens kommer utnyttja till fullo. Aldrig varit så hemskt positiv mot SLI heller då jag tycker ett kort känns mycket säkrare och stabilare, men det kanske bara är jag.

Men om det är så att jag kör på det paketet och kanske uppgraderar mig till ett nyare kort nångång i framtiden, skulle det då räcka med XFX Core 550w som vissa rekommenderar?

Ett 550w räcker ganska långt. Tex drar sweclockers eget system med OC CPU, 1 hdd och ett 7970 385 uppmät vid väggen (dvs belastningen i agget är lite lägre). Har man många hdd eller vill övercklocka kan det vara bra att ha lite extra kraft. FPS gold agget jag länkade till innan är ett riktigt prisvärt agg. Alt. http://www.inet.se/produkt/6900528/xfx-core-edition-650w-80-b...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ett 550w räcker ganska långt. Tex drar sweclockers eget system med OC CPU, 1 hdd och ett 7970 385 uppmät vid väggen (dvs belastningen i agget är lite lägre). Har man många hdd eller vill övercklocka kan det vara bra att ha lite extra kraft. FPS gold agget jag länkade till innan är ett riktigt prisvärt agg.

Okej, lutar nog mot XFX agget då! Använder mig endast av en hdd och det räcker gott och väl för mig, och jag har inga som helst planer på att överklocka.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Då tycker jag du ska köpa dig ett sånt då..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate