Permalänk
Medlem

Den mest prisvärda laptopen?

Hello!

Hittade denna laptop för 3000kr.
Det finns väl inge bättre att få för 3000 som inte är begagnat?
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fujitsu_lifebook_ah531_intel_i3-2350_4gb_320gb_15.6_w7hp-17768275

Permalänk

Inte för det priset, mest prisvärda vet jag inte men klart billigt.
Vad skall du ha den till, för grafikkortet duger ej åt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Inte för det priset, mest prisvärda vet jag inte men klart billigt.
Vad skall du ha den till, för grafikkortet duger ej åt spel.

Den vinner kanske inte skönhetspriset men den har ju allt som krävs av en laptop och det är desutom en rätt bra processor, svårt att hitta för änns 4k.

Den ska användas för surf, film, office och sims 3.

Permalänk

Sjukt bra pris på den där alltså. 6 cells batteri får väl anses som ganska bra på en så pass billig, eller? Nån som har sett nån reviews på denna?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Mest prisvärd beror väl på vad man ska ha den till? Kanske lägga till användningsområdet i topic så lockar du in de som har relevant information just för dig

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Mest prisvärd beror väl på vad man ska ha den till? Kanske lägga till användningsområdet i topic så lockar du in de som har relevant information just för dig

Sant, kategorin är mest prestanda för 3000kr, användingsområdet är som jag nämnde tidigare.
Är en tjej som ska använda den, inte någon datorintresserad. Ska bli hennes första laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Sant, kategorin är mest prestanda för 3000kr, användingsområdet är som jag nämnde tidigare.
Är en tjej som ska använda den, inte någon datorintresserad. Ska bli hennes första laptop.

Den kommer funka bra. Den kan "bara" köra The sims 3 i medium dock med en spelbar fps (om det är HD3000) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Den kommer funka bra. Den kan "bara" köra The sims 3 i medium dock med en spelbar fps (om det är HD3000) .

Tror att medium grafik duger utmärkt, den är inte främst till för spel, det är mera ett plus.

Permalänk

Funkar det att bara slänga in ett extra valfri 4GB minnessticka ? Exempelvis: http://cdon.se/hemelektronik/corsair_core_i7%252fi5%252fi2_4g...
Eller tror ni det kommer bli strul p.g.a. av att dom inte är identiska ? Och det är inga specialminnen nuförtiden längre på bärbara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, bärbara datorer har fortfarande speciellt minnen, so-dimm, som är kortare än vanliga.

Permalänk

Just ja, märkte nu att det faktiskt stod det. Men då är alltså http://cdon.se/hemelektronik/corsair_4gb_ddr3_so-dimm1333mhz%... passande.
Hur mycket problem kan man förvänta sig av att köra två olika minnesstickor? Känns ju som hopplöst att försöka luska ut exakt vad det är som sitter i nu (märkte, timings osv.).

Visa signatur

Permalänk

Jahapp, nu när jag väl hade bestämt mig för att klicka iväg beställningen hann datorjäveln ta slut. Argh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Jahapp, nu när jag väl hade bestämt mig för att klicka iväg beställningen hann datorjäveln ta slut. Argh.

crap.. skulle inte länkat den