Permalänk
Medlem

Rj45 + Teleuttag

Hej.

Vet inte om jag valde rätt del av forumet för denna fråga men chansar, kändes mest rätt.

Håller på att renovera hemma i lägenheten och ska byta uttaget för internet (RJ45) och gammla hederliga telefon jacket, det jag är ute efter och har inte hittat än
är ett kombinerat uttag (RJ45 + telefonens mindre motsvarighet) för inbyggnad i vägg.

(Som denna http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/... fast då den ena kontakten för den mindre kontakten som finns för telefoner.)

Tack på förhand.

Mvh Jonas Lillman

Permalänk
Rekordmedlem

Rj 11 passar i ett rj45 uttag, så det är bara att använda ett dubbelt rj 45 uttag och koppla tele i det ena uttaget

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Rj 11 passar i ett rj45 uttag, så det är bara att använda ett dubbelt rj 45 uttag och koppla tele i det ena uttaget

Nice det visste jag inte du råkar inte veta vilka plintar telekablarna skall anslutas till ? är det blå / blåvit ?
(Gammal lägenhet så jag har bara 2 kablar in i lägenheten för telefon) i Rj11 kablarna är det 4 kablar.

Mvh Jonas Lillman

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Säker på det? Testade just med en ATA-box jag har här hemma och RJ11-kontakten passar då inte i RJ45. In går den ju, men den fäster inte och jag har svårt att tro att den får någon vettig kontakt..

Permalänk
Medlem

Morsan bor i en ny lght och alla uttag är rj45. Så hon fick bara skaffa telefonkontakter med rätt kontakt i ena ändan. I princip alla telefoner idag stödjer rj45

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns nog lite toleranser på kontakterna, men jag testade "telias" kontakter och de passade, jag har förresten även en telefon som har rj 45 på kabeln redan från fabrik och adaptern från kjell löser också övergången, jag tror det är det dåliga stödet i sidled som gör att det känns glappigt, men det beror nog på vinklar och om kablarna drar i kontakten och sånt också. Montera rj 46 och märk upp vilken kontakt som är vad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jo jag hittade RJ45 - RJ11 adapterkabeln på kjell igår så köpte mig en sån och satte upp en infäld dosa för dubbla RJ45, det blev kanon
Tack för hjälpen.

// Jonas Lillman