3 skärmar Eyefinity, 120Hz, 22"-24" behöver hjälp med val

Permalänk

3 skärmar Eyefinity, 120Hz, 22"-24" behöver hjälp med val

Hej!

Har precis blivit klar med min inköpslista för den nya datorn, nu fattas bara skärm
Vill köra 3 skärmar eyefinity med 120Hz och vill ha 22"-24". Helst skärmar med mini-displayport, så man slipper hålla på med en massa adaptrar.
Har letat men jag lyckas inte hitta något för ett rimligt pris
Jag vill lägga absolut max 3000 per skärm.

Sen helst inte några decimeter kanter på skärmarna

Så någon som har något bra tips? Skulle vara mycket uppskattat

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att beställa från england så har overclockers.co.uk en bra deal nu.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389605

Fast det blir kanske mest besvärligt om man ska försöka få tillbaka momsen därifrån...

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Kan du tänka dig att beställa från england så har overclockers.co.uk en bra deal nu.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389605

Fast det blir kanske mest besvärligt om man ska försöka få tillbaka momsen därifrån...

Skeppar overclockers till Sverige fortfarande? Eller det kanske bara var med Hazron som det blev något strul där?
Annars var det ju en fruktansvärt bra deal, nästan så man blev sugen själv!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Tänk på att ska du köra med 120hz och tänkt koppla detta via mini dp så måste du ha aktiva adaptrar för att få ut just 120hz, vilket går på ca 1200 - 2000 kr per adapter.

I övrigt håller jag med om xl2410t är en bra skäm, till en billig peng

/ Stefan

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Skeppar overclockers till Sverige fortfarande? Eller det kanske bara var med Hazron som det blev något strul där?
Annars var det ju en fruktansvärt bra deal, nästan så man blev sugen själv!

Enligt hemsidan så har dom DHL som levererar över hela världen så det borde väl gå att beställa därifrån.

Men som några här säger, benq xl2410t är en bra skärm, har själv en sådan för tillfället.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffelitix:

Tänk på att ska du köra med 120hz och tänkt koppla detta via mini dp så måste du ha aktiva adaptrar för att få ut just 120hz, vilket går på ca 1200 - 2000 kr per adapter.

I övrigt håller jag med om xl2410t är en bra skäm, till en billig peng

/ Stefan

Ska inte behövas några aktiva adaptrar för att köra 120hz via vare sig displayport eller mini-displayport.

Skulle rekommendera att TS kör på 3x Samsung S23A750D för displayport.
Jag kör själv på 3x Samsung S23A700D - fast har kopplat med DVI och displayadapter.

Säkerhetsställ dock att du har portar i grafikkortet så det räcker eftersom S23A750D endast har DVI och HDMI-ingång.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffelitix:

Tänk på att ska du köra med 120hz och tänkt koppla detta via mini dp så måste du ha aktiva adaptrar för att få ut just 120hz, vilket går på ca 1200 - 2000 kr per adapter.

I övrigt håller jag med om xl2410t är en bra skäm, till en billig peng

/ Stefan

Om du tänker DVI -> mdp så behövs mycket riktigt aktiva adaptrar. De kostar däremot 200-300kr/styck, inte några 2000kr.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Om du tänker DVI -> mdp så behövs mycket riktigt aktiva adaptrar. De kostar däremot 200-300kr/styck, inte några 2000kr.

Av min egen erfarenhet har jag aldrig fått dessa "billiga" adaptrar att fungera likväl de adaptrarna man får med grafikkortet.
Jag själv fick använda mig adaptrar från accell till minna 7970.
Använde följande: http://www.dustinhome.se/accell-mini-displayport-till-dvi-d-dual-link-aktiv/product/5010627508?&s=c&c=0&intcmp=Flik_home

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffelitix:

Av min egen erfarenhet har jag aldrig fått dessa "billiga" adaptrar att fungera likväl de adaptrarna man får med grafikkortet.
Jag själv fick använda mig adaptrar från accell till minna 7970.
Använde följande: http://www.dustinhome.se/accell-mini-displayport-till-dvi-d-dual-link-aktiv/product/5010627508?&s=c&c=0&intcmp=Flik_home

Om du köper de billigaste, som inte är aktiva, så kommer det inte fungera. Men billiga aktiva skall fungera, och fungerar det inte så är det förmodligen fel på adaptern. För ett par år sedan kostade de aktiva adaptrarna runt 1k, men på senare år har dem sjunkit.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffelitix:

Tänk på att ska du köra med 120hz och tänkt koppla detta via mini dp så måste du ha aktiva adaptrar för att få ut just 120hz, vilket går på ca 1200 - 2000 kr per adapter.

I övrigt håller jag med om xl2410t är en bra skäm, till en billig peng

/ Stefan

Hej jag ska inhandla 3st xl2420t och undrar nu om jag kör 2 displayport kablar samt en DVI-D DUAL kabel behöver jag då några aktiva adaptrar för att kunna köra i 120Hz?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av looopy:

Hej jag ska inhandla 3st xl2420t och undrar nu om jag kör 2 displayport kablar samt en DVI-D DUAL kabel behöver jag då några aktiva adaptrar för att kunna köra i 120Hz?

ja.
2st.
orsaken är att 120hz har mer bandbredd och kräver aktiva adaptrar som kostar runt 1000kr styck.
DVI porten ger dig 120hz till en skärm men Mdisplay kräver adaptrar.

tycker fortfarande att infon från amd suger gällande kraven på eyefinity 60/120hz

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Men det verkar fungera att köra dem i 120Hz.
Mina skärmar har DP och mitt grafikkort har DP vilket gör att jag kör direktkoppling mellan dem samt tredje skärmen driver jag i DVI Dual porten också i 120Hz. Se nedan.

Skärm Grafikkort
Hane DP Hane Mini-DP (Deltaco Kabel DP-MiniDP)
Hane DP Hane Mini-DP (Deltaco Kabel DP-MiniDP)
DVI Dual DVI Dual (Kabel som var med skärmen)

Permalänk
Medlem

Hej kan nån vänlig själ hjälpa mig i denna djungel.

Tänkte skaffa eyefinity och ska så köpa 3x s23a700d. Hur kan jag få 120hz på dessa??

Grafikkort 6950 1st dvi-i dual 1st dvi-i single 1st hdmi och 2st mini display.

På skärmen är det dvi och det följer med en dvi-d dual med varje skärm.

Exakt vad behöver jag köpa och hur ska det kopplas, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bump please

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumi74:

Hej kan nån vänlig själ hjälpa mig i denna djungel.

Tänkte skaffa eyefinity och ska så köpa 3x s23a700d. Hur kan jag få 120hz på dessa??

Grafikkort 6950 1st dvi-i dual 1st dvi-i single 1st hdmi och 2st mini display.

På skärmen är det dvi och det följer med en dvi-d dual med varje skärm.

Exakt vad behöver jag köpa och hur ska det kopplas, tack på förhand!

Du behöver två aktiva adaptrar för miniDP till DVI-D Dual och tredje skärmen kopplar du direkt via DVI-D Dual uttaget på grafikkortet till monitorn.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Cleaner:

Kan du tänka dig att beställa från england så har overclockers.co.uk en bra deal nu.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389605

Fast det blir kanske mest besvärligt om man ska försöka få tillbaka momsen därifrån...

Skrivet av Rydisen:

Skeppar overclockers till Sverige fortfarande? Eller det kanske bara var med Hazron som det blev något strul där?
Annars var det ju en fruktansvärt bra deal, nästan så man blev sugen själv!

Så bra deal är det tyvärr inte. Deras pris är ca 5500 kr plus VAT, totalt ca 6600 kr.* Sedan tillkommer frakt, som säkert är ganska hög på tre skärmar från England till Sverige.

Jämför det med om man köper tre såna skärmar från Inet. Då betalar man 5997 kr inklusive moms och frakt. Och alla eventuella garantiärenden blir mycket enklare, samt att kontakt kan ske på svenska etc.

* Nej, man får inte tillbaka VAT:

Skrivet av Overclockers UK:

Simply purchase a qualifying Samsung Notebook or SSD from OcUK to be eligible to claim back the VAT on your purchase. Purchases must be made during the promotional period of 28th March to 7th May 2012.

EDIT: Två månader för sent. >.<

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers