Permalänk

Okej, tänkte försöka mig på att installera de nu när jag har blivit sjukt sugen på att spela det, har dock ingen aning om hur man ska bära sig åt? xD

Ska man ha alla .rar's från http://www.armafiles.info/dayz/?

Vad ska man göra med dem sen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Gå till din arma2 OA mapp, skapa en mapp som heter @DayZ, och inne i den mappen skapa en som heter Addons.
Efter detta, unzippa alla filer från rar filerna in i addons i @DayZ mappen.

Nu lägg till på den commandline du använder för att starta spelet detta "-mod=@DayZ;", dock så kan man säkert också bara aktivera modden genom menyn ingame också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, tänkte försöka mig på att installera de nu när jag har blivit sjukt sugen på att spela det, har dock ingen aning om hur man ska bära sig åt? xD

Ska man ha alla .rar's från http://www.armafiles.info/dayz/?

Vad ska man göra med dem sen?

Gör en ny mapp i OA mappen som heter @dayZ och lägg i allt som är i rarsen där. sen ladda ner en launcher (kommer inte ihåg vad den heter) som kan lägga till modden. Så gjorde jag iaf:)

Permalänk
Skrivet av Profanwolf:

Gå till din arma2 OA mapp, skapa en mapp som heter @DayZ, och inne i den mappen skapa en som heter Addons.
Efter detta, unzippa alla filer från rar filerna in i addons i @DayZ mappen.

Nu lägg till på den commandline du använder för att starta spelet detta "-mod=@DayZ;", dock så kan man säkert också bara aktivera modden genom menyn ingame också.

Okej, dock var sista raderna lite oklara Jag har ju köpt spelet från steam, och har ju för mig att man kan välja "Set Launch Options" där till spel, för att där kunna skriva in commands, fast vet inte om det är samma sak som du pratar om?

Ska jag i så fall skriva in det i launchern till ARMA 2: OP eller vanliga ARMA 2?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Funkar det om man bara har vanliga Arma2 eller måste man ha arrowhead med?

Permalänk
Skrivet av wato:

Funkar det om man bara har vanliga Arma2 eller måste man ha arrowhead med?

Har hört att det funkar ändå, bara att gubbarna är lägre upplösta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har hört att det funkar ändå, bara att gubbarna är lägre upplösta

värt att göra ett försök iaf

Permalänk

Har iaf gjort en @DayZ map i OA och packat upp alla rars dit, och testade att skriva in -mod=@DayZ; i steams launch options, är dock osäker på om det funkar eller inte, och vet inte hur man vet vilka servers som är för DayZ? Har knappt spelat ARMA 2 alls, så känner inte igen några olikheter xD

EDIT: När jag försöker starta OA så står det; Addon 'dayz_code' requires addon 'CABuildingParts'.

Vad betyder detta?

EDIT #2: Problem är nu löst, behövde bara kopiera över filerna från Arma 2/Addon till OA/Common så försvann det, dock funkar det sådär att komma in på servrar, står och laddar i evigheter, och tillslut står det bara "Waiting for response from server", håller på så i kanske 10 minuter, och ser hela tiden folk som connectar och disconnectar. Efter ungefär 10 minuter gav jag upp.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag tror inte det om jag ska vara ärlig. Tidigare hade jag två olika mappar som hette:

C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2 Operation Arrowhead
C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2

Men när jag ominstallerade Arma 2 så av någon anledning glömde jag "Arma 2" och spelet hamnade då direkt i:
C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\
Därför ser det ut som det gör. Men skit samma, det verkar ju fungera utan några problem just nu, får nåt felmeddelande ibland när man går in på en server, trycker jag OK så funkar det ändå.
Får ominstallera båda spelen nnär jag känner för det och se om det går bättre.

ifall man ska köra spelet som combined operations så tror jag man ska göra så annars får man pilla med att lägga till länken till OA i sin modline.

Skrivet av rinosaur:

Jaså?

Vilken tur att jag bara spelar dayz

det är fortfarande lite dumt då du aldrig kan veta om du hittar nån annan mod som verkar trevlig i framtiden. I värsta fall måste du installarea om ditt arma då för att du inte vet vilka som är original filer och vilka som inte är det

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=wjWFv1CUa6Y

Här är en väldigt bra beskrivning:D

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk

Man märker att det är alpha xD Är inte mycket som stoppar arga zombies, speciellt inte väggar eller dörrar, de kan både springa och slå genom dem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag hade turen att spawna i Novy Sobor, inte allt för långt ifrån flygplatsen. Begav mig till flygplatsen och fann en hel del smått och gott. Två automatkarbiner(M16/AK74) och en GPS bland annat. Jag kan rekommendera att man tar sig dit och man råkar spawna på den västra sidan av kartan.

Permalänk
Medlem

Köpte Arma 2 för denna mods skull. Spelat nu i några dagar och ja, detta är det bästa köp jag någonsin gjort!

Permalänk
Medlem

Har spenderat någon timme i DayZ nu. Sprang runt igår med hjälp av en map online och ett "kollosalsinne" för att lyckas slåihop med polarn. Paniken när ammot är slut, man har 3 zombies jagandes efter en, polarn är kanske 10 minuters konstant springande längre fram, man börjar bli törstig, hungrig. Haha riktigt kaos, men har tillslut lyckats slåihop med en riktigt polare och hittat lite vapen och sånt och det är ett otroligt trevligt mod/spel. Hoppas verkligen på fortsatt utveckling av detta då jag t.om skulle kunna betala detta som ett DLC/addon om det fortsätter.

Btw igår när jag tillslut kom till min polare så var min väska tom, hade bara ett bandage och en makarov, innan hade jag tomma vattenflaskor och flares och grejer, är det någon som har en susning om vart allt tog vägen? Kan man tappa sakerna på något sätt eller gillade inte servern mig bara?

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Hoppas verkligen på fortsatt utveckling av detta då jag t.om skulle kunna betala detta som ett DLC/addon om det fortsätter.

du kan ju köpa PMC DLCn om du inte redan har den så kommer och de andra överlevarna få bättre texturer då dom kommer från just en DLC

Skrivet av Lasergurka:

Har hört att det funkar ändå, bara att gubbarna är lägre upplösta

Överlevare är lägre upplösta om du inte har Private Military Company DLCn, men jag vet inte hur det är ifall man inte kör combined Operations.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

du kan ju köpa PMC DLCn om du inte redan har den så kommer och de andra överlevarna få bättre texturer då dom kommer från just en DLC

När jag köpte Arma 2 här om dagen (förut var min CPU för dålig, sen föll det lite i glömskan *embarrest*) så sneglade jag på om man skulle köpa allt på en gång, men sen läste jag lite recensioner som verkade vara lite svala till DLCna så jag lätbli för stunden, men om jag fortsätter finna ARMA underhållande och intresset inte småsvalnar så blir DLCna ett köp. Lägger ibland för mycket pengar enligt mig själv iaf på bla. spel så försöker att hålla mig lite i skinnet.

Sen tycker jag spelet är charmigt med inte den vassaste grafiken utan att fokusen ligger på gameplayet, där det ska ligga!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Hm coolt spel som fan! Började spela i gårkväll. Men nu verkar alla servrar vara nere, alla fastnar på "Server Response":S

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

När jag köpte Arma 2 här om dagen (förut var min CPU för dålig, sen föll det lite i glömskan *embarrest*) så sneglade jag på om man skulle köpa allt på en gång, men sen läste jag lite recensioner som verkade vara lite svala till DLCna så jag lätbli för stunden, men om jag fortsätter finna ARMA underhållande och intresset inte småsvalnar så blir DLCna ett köp. Lägger ibland för mycket pengar enligt mig själv iaf på bla. spel så försöker att hålla mig lite i skinnet.

Sen tycker jag spelet är charmigt med inte den vassaste grafiken utan att fokusen ligger på gameplayet, där det ska ligga!

nu är jag lite offtopic men jag köpte både PMC och BAF inte för att spela kampanjen eller att jag lirar mycket med gubbarna utan bara för att stödja Bohemia Interactive då detta är ett nisch spel och dom vågar gå mot strömmen så dom får allt stöd från mig jag kan ge dom.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Är det bara jag eller har servrarna ordentliga problem just nu? Alla servrars ping hoppade upp till 700-1200

EDIT: Ojoj, nu när jag fick spela på dagen för första gången så såg jag att det fanns fler problem än pingen...

mestadels av tiden är allt gräs helt vitt, och ibland ploppar den riktiga texturen fram om jag vänder mig åt nått håll, vänder jag mig tillbaka försvinner den igen, och så är det massa vita prickar i gräset även när den riktiga texturen är där...

Antar att det är pga mina kära 7970s igen :C

Nu slutar Arma REINFORCEMENTS(?) fungera varje gång jag försöker gå in på en server :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Spelet funkar relativt bra för egen del, men 570 SLI orkar inte köra det i 2560 x 1440 med allt på max (allt under max ser ut som skit)

En sak jag stör mig på med spelet är att när du väl fått en zombie på halsen så kan man oftast inte komma undan (ibland går det att springa i backar) utan man måste döda dom, blir svårt med ett magasin som ska fördelas på 20 zombies...

Detta gör att det är svårt att komma in en bit mot land och hitta bättre vapen innan man har ett tåg efter sig. Man märker att spelet är gjort för att spela flera med varandra, som ensamvarg är det mycket värre.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Okej problemet med vita texturer löste sig, var bara att stänga av AA tydligen, dock har jag ett nytt problem; Kan inte droppa saker ur min backpack, så för tillfället är alla saker i den i stort sett förbrukade eftersom jag inte kan använda dem.. :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för er att komma in i en server? Jag försökte igår men kom aldrig in och nu verkar det inte gå bättre heller

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Skrivet av bomba187:

Hur lång tid brukar det ta för er att komma in i en server? Jag försökte igår men kom aldrig in och nu verkar det inte gå bättre heller

Startar du combined forces när du ska spela?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Är inne på kebabhyvlarns TS om någon är sugen på å spela

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

jag startar combined operations (är det det du menar) med hjälp av Arma 2 Launcher

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Skrivet av bomba187:

jag startar combined operations (är det det du menar) med hjälp av Arma 2 Launcher

Okej, för innan när jag bara startade OA så stod servrarna bara och laddade i evigheter, och sen när jag fick reda på att man skulle starta via Combined forces så gick det rätt snabbt, följde du instruktionsvideon ovan när du installerade?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av CLLA:

Är inne på kebabhyvlarns TS om någon är sugen på å spela

Spelar gärna, dock är alla EU servers helt fulla för tillfället, och snackar nog hellre via inbyggda VOIPn

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Spelar gärna, dock är alla EU servers helt fulla för tillfället, och snackar nog hellre via inbyggda VOIPn

att snacka via viop i spelet är ingen vidare..

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Jag hade turen att spawna i Novy Sobor, inte allt för långt ifrån flygplatsen. Begav mig till flygplatsen och fann en hel del smått och gott. Två automatkarbiner(M16/AK74) och en GPS bland annat. Jag kan rekommendera att man tar sig dit och man råkar spawna på den västra sidan av kartan.

Haha ge mig en !! //Cas per

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

att snacka via viop i spelet är ingen vidare..

Kör man Direct så skickas din röst ut till din närhet, funkar som en vanlig röst.

Dock verkar det inte funka så bra, jag är så tyst att man har att någon pratar, men inte mer än det..