Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Kör man Direct så skickas din röst ut till din närhet, funkar som en vanlig röst.

Dock verkar det inte funka så bra, jag är så tyst att man har att någon pratar, men inte mer än det..

Jo så mycket förstod jag med Men tycker TS funkar mycket bättre om man t.ex. är längre bort från varandra då det blir svårt å få kontakt med varandra på öängre avstånd om man inte håller på å byter kanaler hela tiden.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, för innan när jag bara startade OA så stod servrarna bara och laddade i evigheter, och sen när jag fick reda på att man skulle starta via Combined forces så gick det rätt snabbt, följde du instruktionsvideon ovan när du installerade?

Jag följde en annan video som finns länkad tidigare i tråden och då blev det som för dig att servrarna bara stod och ladda i evigheter men jag testade att följa den senaste videon och då funkar det. Tack så mycket :D. Det är så mörkt bara man ser ju knappt ingenting :S

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk

Connection Lost!
Alla andra servrar smockfyllda. HNNG! JAG FÅR ABSTINENSDARRNINGAR!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Connection Lost!
Alla andra servrar smockfyllda. HNNG! JAG FÅR ABSTINENSDARRNINGAR!

Man får sitta å joina en full server tills man kommer in vi sitter nu på EU10

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av CLLA:

att snacka via viop i spelet är ingen vidare..

Okej :C verkade riktigt kul att bara höra de i sin närhet, men om det inte funkar så bra så

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej :C verkade riktigt kul att bara höra de i sin närhet, men om det inte funkar så bra så

Hde Voipen vart bättre så skulle de vara grymt nice

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av CLLA:

Hde Voipen vart bättre så skulle de vara grymt nice

ja är så drygt att de är så få europeiska servrar :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det behövs fler "Veteran"-servrar. Jag tål inte siktet på "Regular"...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Det behövs fler "Veteran"-servrar. Jag tål inte siktet på "Regular"...

Behövs mer servrar överhuvudtaget
Alla är fulla, och blir en plats ledig så blir den tagen innan man hinner reagera. Ett jobbigt men bra problem att ha

Edit: kom upp en server för 64 pers, fylldes på 10 sek, gick från 5 till 34 från stunden jag hittade den till jag började ansluta xO

Permalänk
Medlem

Någon som spelar? Jag har spawnat men har inget vapen

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Nog för att det är en Alpha, men denna buggen tycker man att man inte skulle kunna stöta på.

(Och ja, det är jag som kontrollerar fågeln, joinade som vanligt men spawnade som en fågel, förövrigt en av de mer intressantare bugs jag stött på)

Permalänk
Skrivet av genii:

Nog för att det är en Alpha, men denna buggen tycker man att man inte skulle kunna stöta på.

http://img31.imageshack.us/img31/3905/2012050600002x.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/2949/2012050600014.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/7087/2012050600017.jpg

(Och ja, det är jag som kontrollerar fågeln, joinade som vanligt men spawnade som en fågel, förövrigt en av de mer intressantare bugs jag stött på)

Det är ingen bugg. Vissa servrar har en kråka som spectator när man är död, dock vet jag inte varför du har den när du joinar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det är ingen bugg. Vissa servrar har en kråka som spectator när man är död, dock vet jag inte varför du har den när du joinar

Ah, visste inte det. Var ganska underhållande att flyga runt och störa andra spelare som försökte överleva
Detta var dock en engångshändelse.

Permalänk
Medlem

hur lång tid ska "receiving data" ta egentligen?

eller är det bara att försöka på en annan server?

Permalänk
Medlem

"receiving data" brukar ta ungefär 5min men om du spelar för första gången kan det ta up till 10min.

Om någon vill spela ihop adda "jeppe94an" på steam om ni vill Lite trött på att springa runt själv utan att hitta någon man kan lita på

Permalänk
Medlem

Grymt rolig mod även fast jag blivit skjuten av spelare 7 gånger så är det en väldigt kul mod. Lyckades knäppa en bandit kändes grymt skönt med tanke på varje gång man blivit dödad, och att sedan tänka att man hämnades alla han dödat för att bli en bandit.
Men sedan blev alla zombies noll-ställda och det va ca. 10 nära mig och en på mig som jag va tvungen att skjuta, för att sedan bli dödad av 30 andra... Lite frustrerande men fortfarande en kul mod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det är ingen bugg. Vissa servrar har en kråka som spectator när man är död, dock vet jag inte varför du har den när du joinar

Skrivet av genii:

Nog för att det är en Alpha, men denna buggen tycker man att man inte skulle kunna stöta på.

http://img31.imageshack.us/img31/3905/2012050600002x.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/2949/2012050600014.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/7087/2012050600017.jpg

(Och ja, det är jag som kontrollerar fågeln, joinade som vanligt men spawnade som en fågel, förövrigt en av de mer intressantare bugs jag stött på)

Det är också en sak som händer ifall man har piratat spelet.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Grymt rolig mod även fast jag blivit skjuten av spelare 7 gånger så är det en väldigt kul mod. Lyckades knäppa en bandit kändes grymt skönt med tanke på varje gång man blivit dödad, och att sedan tänka att man hämnades alla han dödat för att bli en bandit.
Men sedan blev alla zombies noll-ställda och det va ca. 10 nära mig och en på mig som jag va tvungen att skjuta, för att sedan bli dödad av 30 andra... Lite frustrerande men fortfarande en kul mod.

Jag gillar svårigheten faktiskt, Få spel jag gillar som är "svåra".

Detta är ju inte svårt i sig, spelet tvingar dig ju inte till något, alla zombies är ju inte svåra. Räcker med att krypa runt för att de ska strunta i dig, kommer dom efter dig så springer man in i närmsta hus där de tvingas att gå.
Det är ju spelarna som skapar svårigheten i det hela, och känslan att man aldrig riktigt vet om någon har en i siktet är ju det bästa

Fast tycker han (skaparen) borde göra något system så man inte förlorar humanity när man försvarar sig mot icke banditer. Fast är ju fortfarande Alfa, och skaparen funderar ju på att göra modden till spel, eller DLC till Arma 2/3

Permalänk

Jag som hade tänkt att lira lite ikväll, men verkar inte bli nått av det då det står "receiving" i evigheter så fort jag klickar på multiplayer nu :C

EDIT: Nu när jag väl kom in så finns det inga servrar, och spelet hänger sig i 20 sek så fort jag klickar på filter eller refresh :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

1.5.5 har uppdaterats nu, dock inte servrarna.

Changelog:

Citat:

* [NEW] Vehicle Update Management
* [NEW] Tent Update Management
* [NEW] Player Skin Transition System
* Other shit, too tired ok"

Tydligen ska tält(?) och fordon stanna kvar där de var efter en serveromstart/-krasch. Så nu hinner jag förhoppningsvis laga en bil innan serverkrasch.

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt längsta liv hittills, närmare 10 timmar. Började i sydöstra Chernarus och vandrade sedan nordväst-väst genom Polana, Gorka, Novy Sobor, Stary Sobor, Kabanino och avslutade med en ninjaaktig räd vid Vybors flygfält där jag lyckades undfly ett överfall.

Än så länge har jag knappt sett några andra spelare. Jag har dock hittat gott om spår, bland annat falnande flares och skottlossning i fjärran. Vid ett tillfälle hörde jag till och med när någon öppnade en konservburk i huset jag var på väg in i.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Än så länge har jag knappt sett några andra spelare. Jag har dock hittat gott om spår, bland annat falnande flares och skottlossning i fjärran. Vid ett tillfälle hörde jag till och med när någon öppnade en konservburk i huset jag var på väg in i.

Jag älskar sånt! Det ger en känslan av att det är ödsligt men ändå folk överallt, faran är alltid överhängande, kommer nästa survivor skjuta mig för att jag kom för nära hans guldgruva till supermarket, etc.

Permalänk
Medlem

Hmm, med den nya 1.5.5 patchen så har jag inte hittat någon loot alls... Någon annan som har samma? Gått igenom Balota-flygplatsen-Kozlovka-Drozhino men inte ens hittat en konservburk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Hmm, med den nya 1.5.5 patchen så har jag inte hittat någon loot alls... Någon annan som har samma? Gått igenom Balota-flygplatsen-Kozlovka-Drozhino men inte ens hittat en konservburk...

Jodå, hittar på som vanligt. Var nyss inne i ett hospital och hittade bla. 9 bloodbags

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Jodå, hittar på som vanligt. Var nyss inne i ett hospital och hittade bla. 9 bloodbags

Trevligt! kan du komma o ge mig blod då
Har bara 1000 blod kvar haha

Permalänk
Medlem

fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Hmm, med den nya 1.5.5 patchen så har jag inte hittat någon loot alls... Någon annan som har samma? Gått igenom Balota-flygplatsen-Kozlovka-Drozhino men inte ens hittat en konservburk...

Hmm, nu har jag gått runt i cherno, men finns varken zombies eller saker förutom chech packs =/ Prövat ett antal servrar, lika på alla.

Permalänk
Medlem

Jag lär lira ett par timmar ikväll, om jag bara kommer in på en server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Profanwolf:

Jag har hostat EU1-3 sen början av modden, hoppas ni gillar DayZ, det är långt kvar!

Det är väldigt bra att du har veteran-inställningar med 1st-person vy och enbart fysiskt sikte. Jag lirar nästan uteslutande EU1-3 av den anledning.
Jag hoppas att andra servrar börjar köra med samma inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Det är väldigt bra att du har veteran-inställningar med 1st-person vy och enbart fysiskt sikte. Jag lirar nästan uteslutande EU1-3 av den anledning.
Jag hoppas att andra servrar börjar köra med samma inställningar.

Jag gillar det också, men vill att de har något sätt så man ser vem det är man kollar på.
Vissa servrar har det, men gillar enbart fysiskt sikte och 1st person, så om de hade kombinerat de båda hade vart nice!

Vill också att de skapar möjligheten att ta bort chatten helt och hållet, så man måste använda direct istället. Då kommer man att känna sig ännu mer isolerad istället för att man ser att chatten går varm hela tiden.
Men först måste de få den att funka, var någon mod som hade 3D-voip samt realistisk radio som vissa tycker att de skall lägga till.