Lurar för mestadels musiklyssnande

Permalänk
Medlem

Lurar för mestadels musiklyssnande

Är ute efter ett par nya lurar då det gamla Deltaco shiten gått sönder.

Användning är typ 90/10 för musik/spel.
Har kollat på steelseries siberia v2 men inte så taggad på dom längre efterpolare fått byta trasiga sådana 3-4 gånger.

Har inga direkta krav. Men trådlösa kan vara nice, men inget krav. Har ni några tips i 500-ca1000kr klassen?

EDIT: råkade titta förbi CORSAIR VENGEANCE 2000, någon som har erfarenhet av dessa? värda priset?

EDIT 2: Glömde mic är ett krav. Gillar även ganska tung bas. Fråga gärna mer om ni tycker jag har för "diffusa" krav. Ang. musik är jag ganska mycket allätare.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

varför bara kolla på headset då du själv skriver 90% musik? riktiga lurar och en bords mic enda rätta

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk

Jag har haft mina Sennheiser HD215 i många år och jag gillar dem än idag. Dom börjar tappa ytan på muffarna, men i övrigt felfria. Jävligt trevlig bas i dem. Man kan ha dem på sig längre stunder utan att känna dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Är ute efter ett par nya lurar då det gamla Deltaco shiten gått sönder.

Användning är typ 90/10 för musik/spel.
Har kollat på steelseries siberia v2 men inte så taggad på dom längre efterpolare fått byta trasiga sådana 3-4 gånger.

Har inga direkta krav. Men trådlösa kan va nice, men som sagt absolut inget krav. Har ni några tips i ca 1000kr klassen?

EDIT: råkade titta förbi CORSAIR VENGEANCE 2000, någon som har erfarenhet av dessa? värda priset?

Tyckte det stod "Lurad av mestadels musiklyssnande" ^^

http://www.marshallheadphones.com/product/major-pitch-black(finns på tex Netonnet) Kanske är något? Första gången jag ser något från Marshall, vet itne om de är bra.

Inget krav på mic eller liknande?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Är ute efter ett par nya lurar då det gamla Deltaco shiten gått sönder.

Användning är typ 90/10 för musik/spel.
Har kollat på steelseries siberia v2 men inte så taggad på dom längre efterpolare fått byta trasiga sådana 3-4 gånger.

Har inga direkta krav. Men trådlösa kan va nice, men som sagt absolut inget krav. Har ni några tips i ca 1000kr klassen?

EDIT: råkade titta förbi CORSAIR VENGEANCE 2000, någon som har erfarenhet av dessa? värda priset?

Titta på några bra hörlurar som inte är spelinriktade om du vill ha bra ljudkvalitet. Om du måste ha mic är det bättre att köpa en separat och sedan vanliga hörlurar. Sennheiser/AKG etc gör bra lurar.

Skrivet av KRQKAN:

Tyckte det stod "Lurad av mestadels musiklyssnande" ^^

http://www.marshallheadphones.com/product/major-pitch-black(finns på tex Netonnet) Kanske är något? Första gången jag ser något från Marshall, vet itne om de är bra.

Inget krav på mic eller liknande?

Marshalls hörlurar är ganska dåliga enligt recensioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lithen:

varför bara kolla på headset då du själv skriver 90% musik? riktiga lurar och en bords mic enda rätta

Detta.

och dessa: http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headse...

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 har jag och är riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera ett par Sennheiser eller Akg i 1000-kronors klassen och en separat mikrofon. Om du lyssnar mest musik ska du ha absolut ha hörlurar inte headset gäller väl annars också.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Proffsmobbare

Kräver rejäl drivning (oavsett motståndsnivå) för att låta bra i min mening, och om man är ovan vid neutralare ljud kan dessa framstå som tråkiga.

Det är svårt att rekommendera DT880 till TS utan att veta vad han föredrar, särskilt utan riktig DAC och förstärkning.

Permalänk
Medlem

Gjorde precis ett inlägg om Corsairs nya vengeance 2000 här: #12309846

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 Gaming , mycket bra ljud för att vara headset

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par ATH-M50 idag, läste på en hel del innan och det verkar vara en av dom mest prisvärda lurarna i den prisklassen. Dom har relativt neutral ton förutom lite kraftigare bas, finns gott om mer detaljerade recensioner på nätet inkl flera oberoende mätningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithen:

varför bara kolla på headset då du själv skriver 90% musik? riktiga lurar och en bords mic enda rätta

Sorry glömde, mic är ett krav tänkte inte på det. Uppdaterade första posten.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av atriix:

Sorry glömde, mic är ett krav tänkte inte på det. Uppdaterade första posten.

Du är helt säker på att du inte kan ha en lös mick?

Om headset är ett krav så försvinner i regel väldigt mycket av musikegenskaperna, vad folk än skriver här.

Permalänk
Medlem

Om du nu är säker på att du måste ha ett headset, dvs att en bordsmikrofon inte går att använda, så är Sennheiser PC360 och QPAD QH-1339 de enda lurarna värda nämnas.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Du är helt säker på att du inte kan ha en lös mick?

Om headset är ett krav så försvinner i regel väldigt mycket av musikegenskaperna, vad folk än skriver här.

Skrivet av CazeW:

Om du nu är säker på att du måste ha ett headset, dvs att en bordsmikrofon inte går att använda, så är Sennheiser PC360 och QPAD QH-1339 de enda lurarna värda nämnas.

Orkar inte hålla på med bords-mic, tycker bara det blir onödigt konkande om man ska iväg typ över en helg. Så ett headset är jag ute efter. Men jag är inte någon typ av über-musikkännare, hör tex. inte någon skillnad på spotify's premium musik. Är bara ingen gamer.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Orkar inte hålla på med bords-mic, tycker bara det blir onödigt konkande om man ska iväg typ över en helg. Så ett headset är jag ute efter. Men jag är inte någon typ av über-musikkännare, hör tex. inte någon skillnad på spotify's premium musik. Är bara ingen gamer.

Om du bara lyssnat på musiken med billiga Deltaco lurar (har haft sådana själv) så är det inte så förvånande att du inte hört någon skillnad. Skaffar du ett par ordentliga lurar så borde du kunna höra skillnaden. Även om du inte är någon über-musikkännare men lyssnar mycket på musik och njuter av det så skulle du ganska säkert uppskatta bättre lurar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Mitt råd som hifinörd är att du köper dig ett par musiklurar och INTE gaminglurar. Kör med separat mic. Är musik viktigt för dig så köp musiklurar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Om du bara lyssnat på musiken med billiga Deltaco lurar (har haft sådana själv) så är det inte så förvånande att du inte hört någon skillnad. Skaffar du ett par ordentliga lurar så borde du kunna höra skillnaden. Även om du inte är någon über-musikkännare men lyssnar mycket på musik och njuter av det så skulle du ganska säkert uppskatta bättre lurar.

Skrivet av Kalium:

Mitt råd som hifinörd är att du köper dig ett par musiklurar och INTE gaminglurar. Kör med separat mic. Är musik viktigt för dig så köp musiklurar.

Som sagt, vill ha headset. Och med tanke på Deltaco lurarna så blir väll typ vad som helst nästan som blixt från klar himmel. Jag är alltså berädd att tumma lite på ljudet för att få mic eftersom vad jag än köper så kommer det blir bättre än i dag. Så det är headset som gäller, punkt slut där.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Mod får gärna byta namn på tråden till "Headset för mestadels musiklyssnande" eftersom detta är vad jag efterfrågar.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Mod får gärna byta namn på tråden till "Headset för mestadels musiklyssnande" eftersom detta är vad jag efterfrågar.

Det man väll ändra själv när man ändrar på första inlägget? Om du har pengarna så rekommenderar jag att du tar en funderare på Sennheiser PC360.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Det man väll ändra själv när man ändrar på första inlägget? Om du har pengarna så rekommenderar jag att du tar en funderare på Sennheiser PC360.

Dom ligger tyvärr lite för mycket över min budget.

Ang. trådnamn så ändrades inte det när jag ändrade rubriken.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch