Permalänk
Medlem

Mogna klubben.. Väx upp för helvete spelet är relativt nysläppt så klart det finns problem. Men Blizzard brukar vara ganska snabba på att åtgärda felen så ta det bara lugnt istället för o attackera folk som försöker hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Förstår dig till 100% Laggar själv så är glad att jag köpte standardutgåva av spelet!

Har du ändrat prioritet i aktivitetshanteraren till hög?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Vi alla här vet att du inte kommer sluta spela Så är det!
Har själv svurit när servern legat nere osv och sagt att nu räcker det.. Likt förbannat loggar man in gång på gång och fortsätter

Inget lag för mig heller.. Varken fps drops eller latency problem dvs..

Aktivera v-sync och ställ in max foregroundfps på 60.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av Callema:

Mogna klubben.. Väx upp för helvete spelet är relativt nysläppt så klart det finns problem. Men Blizzard brukar vara ganska snabba på att åtgärda felen så ta det bara lugnt istället för o attackera folk som försöker hjälpa dig.

jag attackerar inte längre nån, det är istället tvärtom, nu jag blir dum förklarad och vet du vad jag fullständigt skiter i just nu om dem fixar det eller inte.
dem borde ha fixat detta innan dem släppte skiten,dem hade på sig 12 FUCKING ÅR !!!!!! och beta så sluta snacka skit.
det är ingenting annat är errors hela jävla tiden GÅ PÅ FORUMS FÖR FAN OCH LÄS blir så jävla less på folk ibland
det handlar bara om pengar och deras AH.... ja ja nys skyd mot pirater hmmmm roligt att den fungerade nån väcka innan folk konto blivit hackade och annat dynga,spelet är skit bra om man kan spela den men deras jävla policy gör det omöjligt ,varför har dem inte gjort det med starcraft 2 ? den hade offline mode vad jag vet dem kunde lika gärna göra den online only men det fans ingen vinning i detta men med D3 o yes sir AH som sagt det handlar om pengar och inte om spelet.

Permalänk
Medlem

Vi vet fortfarande inte, efter 4 sidor, om TS setup faktiskt uppfyller systemkraven till Diablo 3, mer specifikt denna punkt:

Broadband** Internet connection **Be advised that some wireless connections do not meet the minimums required to be a true Broadband internet connection. Wireless results may vary.

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Förstår dig till 100% Laggar själv så är glad att jag köpte standardutgåva av spelet!

Har du ändrat prioritet i aktivitetshanteraren till hög?

ja det hjälper lite men det är helt klart problem med deras servrar vilken pucko har kommit på ide att göra det online han borde vara skjuten i huvudet

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Vi vet fortfarande inte, efter 4 sidor, om TS setup faktiskt uppfyller systemkraven till Diablo 3, mer specifikt denna punkt:

Broadband** Internet connection **Be advised that some wireless connections do not meet the minimums required to be a true Broadband internet connection. Wireless results may vary.

har inga problem med andra spel,sluta vara sån och inse fakta

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Vad har du för uppkoppling då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Det saknas ju fakta, så var så vänlig och informera om din uppkoppling tack.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Vad har du för uppkoppling då?

24 mbit com hem ,säg inte bara att jag behöver bytta internet eller köpa ssd disk bara för att spela D3

Permalänk
Skrivet av BloodBoil:

Lyssna här Derox skit kan du vara själv om du så vill din fjant.
Så här är det
Det är inte priset, kanske ska skriva med stora bokstäver DET ÄR INTE PRISET bättre nu??
Det är servicen som gör mig galen,nästan 4 v och spelet är ospelbart på GRUND AV LAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄS IGEN........
Som jag skrev så LATENCY ÅR PÅ 30 TILL 50 OCH IBLAND TILL 80
Har spelat länge och ibland det laggar INGENTING
Kör andra spel med fult och har inte såna problem förstår ni nu eller måste jag skriva mer för att ni ska fatta
har inte V-sync på och shadows är på medium ,ska jag dra ner allting ?? haha det är inte ens tung grafisk spel och inte dx11 dessutom

U mad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

24 mbit com hem ,säg inte bara att jag behöver bytta internet eller köpa ssd disk bara för att spela D3

comhem är rätt kända för att ha ostabilt ADSL, ta med din dator till någon med stabil uppkoppling och kolla om du har samma problem där?

Permalänk

skaffa en SSD om det är fps problem du har. mycket utav lagget kommer från inladdning utav olika objekt/ljud

Permalänk
Skrivet av jaghetermicke:

skaffa en SSD om det är fps problem du har. mycket utav lagget kommer från inladdning utav olika objekt/ljud

så vad jag förstår så ska jag spendera mer stålar bara för att spela detta skräp?? sorry men det kommer inte hända
först CE ni vet vad det kostar
sen kanske ny leverantör?
och sen ssd disk? aldrig i livet ....diablo 3 total summa 3000kr med lag och error 37

Permalänk
Skrivet av BloodBoil:

sänka hastigheten kanske. tydligen blir det väldigt ostabilt och "svajig" prestanda med 24mbit om man är långt ifrån telestationen. en kompis hade samma problem med vissa spel då sa jag att han borde testa att byta till 10mbit och det blev mkt bättre då.

din dator klarar av spelet utan problem. byggde ihop en dator till brorsans tjej av gamla delar bestående av: phenom 2 x2 555(3.1ghz) samt 2 gig ram och ett 8800gt och hon blev mkt nöjd och kunde spela utan problem.

problemet ligger nog i din uppkoppling. kör själv på 100mbit fiber och det fungerar perfekt med en dator som är lite bättre än din cpu mässigt.

kanske har du någon kompis som bor i närheten med 10mbit eller liknande som du kan testa det hos?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Spelet är ju lagomroligt också, tyckar fan synd om folket som lägger sin tid och trollar i tråden:)

Permalänk
Medlem

Vill du att det ska flyta till 100% så får du även invenstera. Annars kan du köra de sedvanliga självtesterna som scandisk/defrag av hårddisk, kanske ta datorn till en kompis och testa linan där och se om det blir någon skillnad, skaffa senaste drivrutinerna för din hårdvara. Finns massor du kan testa och köra innan.

Spelet har sina "flaws" men det kan även vara mycket från DIN sida som påverkar hur spelet flyter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

sänka hastigheten kanske. tydligen blir det väldigt ostabilt och "svajig" prestanda med 24mbit om man är långt ifrån telestationen. en kompis hade samma problem med vissa spel då sa jag att han borde testa att byta till 10mbit och det blev mkt bättre då.

din dator klarar av spelet utan problem. byggde ihop en dator till brorsans tjej av gamla delar bestående av: phenom 2 x2 555(3.1ghz) samt 2 gig ram och ett 8800gt och hon blev mkt nöjd och kunde spela utan problem.

problemet ligger nog i din uppkoppling. kör själv på 100mbit fiber och det fungerar perfekt med en dator som är lite bättre än din cpu mässigt.

kanske har du någon kompis som bor i närheten med 10mbit eller liknande som du kan testa det hos?

-------------------------
Comhem är kabelanslutning, inte något ADSL för er som sitter och spekulerar i telestationer och liknande, ville bara påpeka det så slipper iaf den diskussionen fortsätta
Sen däremot kan det vara problem ändå med linan, det säger jag ingenting om för det finns bara en sak som man kan göra åt en sådan sak och det är att testa hos en kompis med en annan anslutning t e x vilket är lite bökigt men bra för att utesluta åtminstone det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Hp Notebook
Amd Turion II 2,4 GHz
4 GB ram
HD4650 Mobilety kort på 1 GB

Har kommit till hell på relativt låga grafikinställningar utan märkbara lagg, fast och fin latency, Saknar helt problemen som många beskriver och min dator är skogsgammal! Har 100/30 Fiber BBB som jag kör via tråd.

Så teoretiskt sätt så borde du inte lagga, såvidare det inte är något som jävlas i ditt system! Men var och en känner sin dator best och D3 är nog inte det mest krävande spelat du har spelat på den!

Men om det skulle vara blizz server så tycker man att alla borde iaf har känn på lagget någon gång. Själv har jag bara haft problem dagen det släpptes, kände mig lite som du känner dig nu då när man hamrade att komma in och skiten inte funkar!

Kontentan av det hela? Jag är glad som fan att jag bara betalade 500 Kr för spelet.. anser att det är värdelöst och har slutat spela skiten! Men alla har ju olika spelsmak!

Hoppas det löser sig för dig så du med kan inse att spelet är innehålls löst och dumt!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

för dom har problem med sin hårdvara eller gillar att logga in när det är som mest online, World of Warcraft t.ex. hade problem med instabila servrar i flera år innan dom fick ordning på det till 100%, men TS vill ju inte änns undersöka om det är fel på hans hårdvara och flamar bara Blizzard, isåfall behöver han inte sitta här och spotta ur sig negativa saker, det hör hemma på blizzard's forum och inte här, vi jobbar tyvärr inte för blizzard och kan inte magiskt fixa deras problem

Jo men TS fråga handlade inte om att lösa blizzards problem "quote ts ........ skit skit, väldigt missnöjd.... hur får jag tillbaka pengarna" Och det kan nog höra hemma på swec's forum, kanske inte under Diablo III tråden men ändå.

Permalänk

ok så det kan vara internet hmmmm
då är det bara att acceptera och köra och hoppas på det bästa

Permalänk
Skrivet av azezl:

Sitter själv på en Hp Notebook
Amd Turion II 2,4 GHz
4 GB ram
HD4650 Mobilety kort på 1 GB

Har kommit till hell på relativt låga grafikinställningar utan märkbara lagg, fast och fin latency, Saknar helt problemen som många beskriver och min dator är skogsgammal! Har 100/30 Fiber BBB som jag kör via tråd.

Så teoretiskt sätt så borde du inte lagga, såvidare det inte är något som jävlas i ditt system! Men var och en känner sin dator best och D3 är nog inte det mest krävande spelat du har spelat på den!

Men om det skulle vara blizz server så tycker man att alla borde iaf har känn på lagget någon gång. Själv har jag bara haft problem dagen det släpptes, kände mig lite som du känner dig nu då när man hamrade att komma in och skiten inte funkar!

Kontentan av det hela? Jag är glad som fan att jag bara betalade 500 Kr för spelet.. anser att det är värdelöst och har slutat spela skiten! Men alla har ju olika spelsmak!

Hoppas det löser sig för dig så du med kan inse att spelet är innehålls löst och dumt!

jag vet ,jag redan har insett att dem har fördummat och förenklad spelet .suck .

Permalänk

någon som kör d3 med nvidias nya drivers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

jag vet det tack:)

Varför säger du att dina FPS laggar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

Snacka om att vara ett drygt rövhål. Är du förvånad över att du får dålig med hjälp när du är direkt otrevlig till de som mot all förmodan försöker hjälpa dig? Du har inte sagt någonting som kan utesluta din internetuppkoppling.

Men visst, om det ska va så får du väl tycka att det är Blizzards fel. Det är ditt problem som inte kommer att lösas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Snacka om att vara ett drygt rövhål. Är du förvånad över att du får dålig med hjälp när du är direkt otrevlig till de som mot all förmodan försöker hjälpa dig? Du har inte sagt någonting som kan utesluta din internetuppkoppling.

Men visst, om det ska va så får du väl tycka att det är Blizzards fel. Det är ditt problem som inte kommer att lösas.

KALLA MIG INTE FÖR RÖVHÅL DIN JÄVLA PEDOFIL JÄVEL
JAG SKREV ATT JAG SLUTAT VARA ARG MEN ÄNDÅ DU HOPPAR PÅ MIG VILL DU HA KÄFT SMÄLL ELLER? JÄVLA BLIZZ RÖVSLICKARE

Permalänk
Medlem

SHIT!! CAPS-LOCK detected!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodBoil:

KALLA MIG INTE FÖR RÖVHÅL DIN JÄVLA PEDOFIL JÄVEL
JAG SKREV ATT JAG SLUTAT VARA ARG MEN ÄNDÅ DU HOPPAR PÅ MIG VILL DU HA KÄFT SMÄLL ELLER? JÄVLA BLIZZ RÖVSLICKARE

IBTL.
Ha en trevlig sommar, du lär inte tillbringa den på Sweclockers iallafall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

IBTL.
Ha en trevlig avstängning.

tror du jag bryr mig
ta bort konto för min del skiter i vilket

jag har faktiskt fått hjälp av några här men resten kan inte låta bli att peta på mig gå och häng är