Video: Nvidias nya grafikdemo A New Dawn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Visst förstår jag att det ska vara lite överdrivet, men jag menar lite verklighets förankring måste det ju finnas. Det där håret var så over the top så att de snarare bara är negativt showoff. Det behöver inte vara helt realistiskt men det bör iaf vara animerat på ett realistiskt sätt vilket det där inte var.

Kan hålla med dig på så sätt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

jaha dom släpper ett demo som är krävande tydligen. vad man ska med det till kan man undra dock då ju de flesta spelen är konsolportar hursom och det tar nog åratal innan man kommer behöva något som 670 SLI prestanda i nåt spel.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Jag tror att de med meningen inte ändrade älvan sen videon från 2003 utan bara visade hur samma älva hadde sett ut i dagens physx

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Jag tror att de med meningen inte ändrade älvan sen videon från 2003 utan bara visade hur samma älva hadde sett ut i dagens physx

Mjo,
Den från 2002*:

Permalänk
Medlem

Såg ganska hackigt ut vad det gäller förändring av bakgrund/zoomning och förflyttning trots att det var video och påverkas inte av mitt klena GF

Permalänk

min laptop klarade knappt av att dra videon i HD

Visa signatur

DreamLighter has spoken...

Permalänk
Medlem

urk, fick huvudvärk av allt microstutter!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Kepler imponerar mer och mer ju, känns som att AMD verkligen ligger i lä om inte 7990 blir ett riktigt monster

http://www.youtube.com/watch?v=4gIq-XD5uA8

Tycker personligen att deras grafikdemo imponerade mycket mer.

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg Luna demot från 7000 serien :p?

Permalänk
Medlem

Jaha? De får x antal fler användare pga hennes pattar.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

varför skulle en älva hänga upp en massa brandfarliga kinesiska lyktor i trädet?

och vart fick hon förresten tag i dem i vilket fall, ebay?

helt orealistiskt ju...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

medans dom släpper nya demos för att visa grafik så borde dom fixa så att faktiskt en härlig gamla pärla som Icewind dale funkar igen med två 570HD i SLi, eller äre bara för mig det inte funkar?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Skönt att se att AMD kör lite mer moget.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

medans dom släpper nya demos för att visa grafik så borde dom fixa så att faktiskt en härlig gamla pärla som Icewind dale funkar igen med två 570HD i SLi, eller äre bara för mig det inte funkar?

Jag vet inte om det hjälper i ditt fall,men har du provat med en version av Icewind Dale från GOG?
De har många äldre spel som ska fungera även för Vista och Windows 7.
Men om det är grafikkorten som ställer till det vet jag inte om det hjälper,men tänkte föreslå det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Det står grafikdemo, det tolkar jag som att det är en demonstration av grafiken. Och poängen med grafik är väll att den ska vara så realistisk som möjligt. Om det är en benchmark kunde den lika gärna se ut som furrmark...

Poängen är snarare att visa upp vissa tekniker som deras nya grafikkort klarar av. Visst håret ser väldigt överdrivet ut, men är fortfarande överlägset mycket bättre än vad man hittills har animerat, och poängen är att man inte behöver animera längre, utan kan låta physx sköta allt.
Jag skulle tro att det är ganska enkelt att ändra styvheten på hårstråna så att det ser mer realistiskt ut.

(De bästa specialeffekterna, är dom man aldrig lägger märke till.)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pantsoff:

urk, fick huvudvärk av allt microstutter!

Det är bara här på SweC man får hack och skit, Flash är inte speciellt vettigt i allmänhet. Går man in på Youtube så flyter det på bra dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd

HAHAHah vad i hela fridens namn är det här?
Ser ju verkligen inte ut som 2012 på något sätt alls...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Om man verkligen ville testa grafikprestanda så vore det väl mer utmanande att visa en gammal tant istället. Rynkor, skäggväxt, vårtor, leverfläckar m.m. Mjällflagor är nog knepigt att få till så att det ser realistiskt ut

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt en GPU från ett FX 5600 Ultra i bokhyllan. Mitt GT 220 som sitter i min linuxdator piskar den i både Oblivion och Skyrim

Gällande "A New Dawn" så lär det flyta på utan minsta problem. Bara EVGA kan få tummen ur och skicka ut fler 680 kort. Har redan en backplate och en high-flow panel som väntar tillsammans med en sli-brygga Fram tills dess så klarar jag mig med ett ensamt 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skönt att se att AMD kör lite mer moget.

AMD Ruby är visserligen mer påklädd, men det är fortfarande på samma skala.

Leo demot från AMD är dock schysst.

Permalänk
Medlem

Ohh, vad orealistiskt. Älvors hår rör sig ju inte alls så där !
Skämt åsido, kanske inte världens mest omfattande demo, men ändå rätt så imponerande.
Hårsvallet var otroligt. Effekterna med skärpa, där vissa delar var suddiga och andra skarpa gav en realistisk känsla av att någon filmade med en kamera med ett visst fokus.

Trevligt med en vacker älva också. Hur levande man kan få människor och andra varelser att se ut är ett mycket bra mått på hur bra grafiken är. Vi är ju vana att se och tolka människors minsta ansiktsrörelser från vardagen och vi märker därför lätt sådant som avviker från hur det brukar se ut.
Om vissa här tycker att det är omoget att tycka att det är trevligt att titta på attraktiva ansikten av motsatta könet (eller samma kön för den delen) så kan de gärna få göra det, men de flesta någorlunda mogna människor skulle nog säga precis tvärtom.
Det är liksom en del av vad som gör oss till människor om man inte har någon form av psykisk avvikelse.

Att Nvidia och andra utnyttjar vackra ansikten till att sälja sina produkter är knappast konstigare än att nästan samtliga andra företag gör det. Här tycker jag dessutom att det ger videon en mer mänsklig framtoning, vilket man lätt kan missa annars i en teknikdemo om man bara fokuserar på hårda fakta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Kinesiska lyktor bland träden och opraktiska kläder samt mascara, hmm. Huvudrörelser ser fortfarande inte naturliga ut när datorer gör dom (utan motion capture antar jag).

Hur heter det 'ett demo' förresten? 'Ett demonstrationsexemplar' kan jag tänka mig..det låter dock lite underligt. 'En demo' som i 'en demonstration' är väl lite mer vedertaget.

Edit. Visst Jesper, jag håller med om att vi kan tolka mänskliga rörelser och former bra, därav är nån någorlunda mänsklig figur i demon bra indikator på hårdvarans (samt modelerarens och animatörernas förmågor). Hon kunde dock vara vettigt klädd och ha mer alldagliga mänskliga fysiska attribut - men den primära 'gamer'målgruppen kanske ev. föredrar en orealistisk älva framför en friskt trind figur i helly hansen-jacka.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

AMD Ruby är visserligen mer påklädd, men det är fortfarande på samma skala.

Leo demot från AMD är dock schysst.

Det var väll bara ATI som körde med Ruby?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ozzed:

Jag har egentligen bara två saker att säga: Previewn var helt annorlunda. Och tänk om vi inte haft konsoller, då hade moderna spel sett ut sådär istället för som de gör idag. Det är fan sorgligt att jag klarar mig bra på ett 9800GT.

Och slutligen: När kommer nudehaxet? Sorry... Var bara tvungen

Japp väntar på nudemodden.

Bra att Nvidia återinfört Dawn, en stor fördel är att det numera räcker att kolla vem man föredrar, Ruby eller Dawn, sen köper man grafikkort efter det, på så sätt slipper man läsa en massa tråkiga tester av grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Hårklyverier. Orginal-Dawn är ändå länge länge sen, och det är väl inte omöjligt att AMD kommer med en "New Ruby" i framtiden heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hårklyverier. Orginal-Dawn är ändå länge länge sen, och det är väl inte omöjligt att AMD kommer med en "New Ruby" i framtiden heller.

Mjo, fast Nvidia är fortfarande Nvidia, och har varit rätt duktiga på att pumpa ut demos.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_demos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kassare animationer får man dock leta efter =/

Ansiktsuttryck ser stela och konstiga ut. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

...

Det var ett tag sedan Ruby var med och vad jag kan minnas var det ATi.
Sedan var det en riktigt kass inspelning du har hittat med grafikbuggar & ljudfördröjning

Permalänk
Medlem

Det är aldeles för mycket fokus på hur blad och genomskinliga teksturer renderas det borde dom ta bort mycket av, det förstör ju avataren. Bättre at dom visade mer naturlig hud och lit sprättigare fysik på rundade kroppsdelar runtom.. Om det ser äkta eller ej skulle jag inte bry mig om... Silicon Valley är ju ändå Silikondalen på svenska *lol*

Permalänk

mitt nvidia 275OC kort klarar alla spel utan problem på högsta (okej,kanske någon obskyr humhum-effekt som den inte klarar),
jag var sugen på att köpa ett nytt grafikkort men sen tänkte jag att...varför?
vet inte om det beror på konsolspelen,eller om det är så att det finns bättre kalibrering och optimeringsverktyg för utvecklarna nuförtiden som gör att datorer inte behöver plågas ihjäl för att måla upp det man ser på skärmen.

när transformers 2 släpptes så sa michael bay att "istället för att rendera hela roboten,så renderar vi bara det som syns i bild,på det sättet sparar vi in sjukt mkt kraft".. t ex..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred