Varför är Koreaner så bra?

Permalänk
Medlem

I korea är det socialt accepterat att lägga all sin tid på ett enda spel. Starcraft. Precis som med alla andra sporter blir man bättre ju mer man över = koreanerna regerar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Av samma anledning som Sverige är bra på hockey, England på dart, USA på basket osv. Större publik = mer pengar = fler som lägger ner enormt mycket tid på att bli bra.

Permalänk
Citat:

Jag har länge funderat över varför Koreaner är så bra på Starcraft 2. De verkar ju inte spela mer än oss i Väst?

Jo, det är precis det dom gör. Den koreanska kulturen värdesätter verkligen hårt arbete och att vara perfektionist i ett fält.

Permalänk
Medlem

Dumb question..... Dom väljer väl Starcraft E-sport scenen för att tjäna pengar? What else...

Permalänk
Skrivet av RainbowRACER:

InCholesterol?

Jag är bara nyfiken generellt liksom. Vad folk tror. Finns säkert inget specifikt svar på frågan.

Vill bara poängtera att Incontrol sysslar med styrkelyft och större delen av hans volym är muskler. Man kan tycka vad man vill om honom, t.ex hans förmåga att skämta om andra på lite väl nedlåtande sätt är väl inte alltid så lyckat, men hans fysik tycker jag är det sista som förtjänar kritik

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Det har nog till stor del att göra med kulturen och hur mycket de tränar men det finns nog en fysisk aspekt också. Enligt min naturlärare har asiaterna mindre inneröron (för att de är mindre) vilket leder till att de lättare blir åksjuka. Det gör tydligen att de är sämre på fps'er och liknande spel. Om detta hjälper dem i stacraft vet jag inte men det kan kanske ha en lite inverkan, det gör väl i alla fall att de inte spelar tex CS

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Är inte SC deras nationalsport?

Nej, är det inte taekwondo som är nationalsporten?

Permalänk
Skrivet av Chrizpoz:

Nej, är det inte taekwondo som är nationalsporten?

Nordkorea har taekwondo, Sydkorea har SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfghjklöä:

Nordkorea har taekwondo, Sydkorea har SC

Det står att det är Sydkoreas nationalsport: http://en.wikipedia.org/wiki/Taekwondo

De har TV-stationer som sänder SC och internet-caféer överallt.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de ligger i en helt annan liga för att när de tränar så är det väldigt engagerat ifall man jämför med folk från väst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batchen:

Koreaner är bra på SC2 av samma anledning som de är dåliga på hockey.

Stämmer, de är bra på SC2 för att de spelar det mycket. Av att spela mycket SC2 blir man inte bra på hockey

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainbowRACER:

InCholesterol?

Jag är bara nyfiken generellt liksom. Vad folk tror. Finns säkert inget specifikt svar på frågan.

http://www.youtube.com/watch?v=qHaDsqKZ-gM

Permalänk
Avstängd

Kina har fullt upp med fyrverkerier och att kopiera minsta lilla j*vla grej här i världen, japan äter nudlar och tränar Kung Fu, Koreaner har SC2. Varje asiatiskt litet land har sitt lilla egna som hela världen vet om, för det är dom som är absolut bäst på dom alla

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Administrativ avgift

Låt oss se tränar ni 8 timmar om dan? Lever ni i gaminghus? nee där har ni svaret de spelar mycket mycket mer.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Kina har fullt upp med fyrverkerier och att kopiera minsta lilla j*vla grej här i världen, japan äter nudlar och tränar budo, Koreaner har SC2. Varje asiatiskt litet land har sitt lilla egna som hela världen vet om, för det är dom som är absolut bäst på dom alla

Visst är det så. Det satsas mer på SC2 där med. Ännu mera pengar. Någon Pro gick ut med att hade det inte varit för pengarna hade ingen spelat starcraft 1 på sådan hög nivå som det fortfarande görs på. Sen är dom fruktansvärt seriösa och då blir det som det blir.