Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Japp det har varit problem med 79xx i CF sen release... Men det ska tydligen fixas i den kommande uppdatering som ska släppas snart.

Dom flesta crossfire problemen som fanns verkar vara borta med senaste drivers

Permalänk

Om 7970 är bättre än gtx 670 villket av de alla bör jag välja då?
Asus eller Saphire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadowlalle:

Om 7970 är bättre än gtx 670 villket av de alla bör jag välja då?
Asus eller Saphire?

sapphire

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Har ett Xfx 7970 nu, kan man köpa ett asus (referens) och köra dom CF?
Eller går det med ett referens (XFX) och sen ett Sapphire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadowlalle:

Om 7970 är bättre än gtx 670 villket av de alla bör jag välja då?
Asus eller Saphire?

Min gissning är att om du har plats är Asus bättre med sin enorma kylare, tror den är några grader svalare och lite tystare. Men googla någon recension på dom två:-)

Permalänk
Medlem

För mig står det att det billigaste 7970 är på 3290kr.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Vet någon hur länge kampanjen håller är det tills alla kort tar slut eller finns det något datum? ifall det står någonstans så ursäktar jag mig har bara läst allt snabbt

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk

Fan va sugen jag blev på att köpa då Helvete, jobbigt beslut

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Vad är det för kort du byter ut?

Ett sunkigt 8800GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Lone:

Ett sunkigt 8800GT

Haha passa på då!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sugu:

Vet någon hur länge kampanjen håller är det tills alla kort tar slut eller finns det något datum? ifall det står någonstans så ursäktar jag mig har bara läst allt snabbt

Citat:

[...] vi har fler som bara inte är inlevererade ännu så det är bara att beställa på. (Vi snackar flera hundratals kort sammanlagt)

Citat:

För övrigt är detta inte någon slags officiell sänkning som är på gång. När det är slut kommer vi att behöva höja upp igen till samma nivå som konkurrenterna ligger på.

Citat:

[...]sen skickade vi (skam)bud på några stora lagerpartier och idag fick vi napp till våra stora förtjusning. Korten bör landa på vårt lager imorgon eller i övermorgon.

Således förstår jag det som att det är ett tillfälligt parti och att det gäller tills de tar slut helt enkelt. HD7970 för 3k verkar ju vara slut redan till exempel.

Om du inte såg inlägget jag citerar från ovan så är adressen med de olika erbjudandena:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/radeon_79x0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Min gissning är att om du har plats är Asus bättre med sin enorma kylare, tror den är några grader svalare och lite tystare. Men googla någon recension på dom två:-)

sapphires kylare är grymma, håller korten svala och är tysta. Mina 7870 som är överklockade går aldrig över 65 grader i full load och fläktarna varvar aldrig över 20 %

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

sapphires kylare är grymma, håller korten svala och är tysta. Mina 7870 som är överklockade går aldrig över 65 grader i full load och fläktarna varvar aldrig över 20 %

Kul o höra, då kommer jag kunna slänga på lite överklockning på kortet också!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har markerat kortet som utgånget för att det inte ska bli överbokat men det ligger ca 30 st till på inleverans och när de kommer in i lagret dyker den upp i listan igen. (Gick snabbt när Sweclockers vaknade till liv hehe)

Vilket tid tror ni att ni får in det då?
Tänkt köpa 7970 men kan inte köpa annat än referens då jag har litet chassit (TJ08-e).
Sooo, tell me

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt, varför ser inte jag detta för 2999? Jag ser det för 3290. Är det medlemspris, kodpris eller vadå?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Som tidigare sagt, varför ser inte jag detta för 2999? Jag ser det för 3290. Är det medlemspris, kodpris eller vadå?

samma här ser inget 2999:- humpf

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MiKEARN:

Som tidigare sagt, varför ser inte jag detta för 2999? Jag ser det för 3290. Är det medlemspris, kodpris eller vadå?

Det tog temporärt slut och kommer in i lager igen imorgon. Då kommer det att synas på sidan igen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Som tidigare sagt, varför ser inte jag detta för 2999? Jag ser det för 3290. Är det medlemspris, kodpris eller vadå?

Skrivet av WDac:

samma här ser inget 2999:- humpf

"Vi har markerat kortet som utgånget för att det inte ska bli överbokat men det ligger ca 30 st till på inleverans och när de kommer in i lagret dyker den upp i listan igen. (Gick snabbt när Sweclockers vaknade till liv hehe)"
Attans. Webhallen själva var lite snabbare.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aser:

Således förstår jag det som att det är ett tillfälligt parti och att det gäller tills de tar slut helt enkelt. HD7970 för 3k verkar ju vara slut redan till exempel.

Om du inte såg inlägget jag citerar från ovan så är adressen med de olika erbjudandena:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/radeon_79x0...

7970 ref (det för 2990) har vi något tiotal kvar av som kommer att levereras in imorgon, då kommer kortet att syna spå sidan igen.
Men med tanke på hur snabbt det gick idag så kommer de nog inte vara många timmar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag kan inte hitta någon skillnad mellan Sapphire Radeon HD7970 Dual-X och Sapphire Radeon HD7970 Dual-X OC förutom att OC är klockat när man får det. Så om man ändå ska klocka det själv kan man alltså lika gärna köpa det som inte är OC och spara några hundra eller har jag missat något?

Permalänk
Skrivet av Shadowlalle:

Jag kan inte hitta någon skillnad mellan Sapphire Radeon HD7970 Dual-X och Sapphire Radeon HD7970 Dual-X OC förutom att OC är klockat när man får det. Så om man ändå ska klocka det själv kan man alltså lika gärna köpa det som inte är OC och spara några hundra eller har jag missat något?

OC modellen är väl också TOP eller? Det betyder att det ska vara speciellt utvalda GPUer som ska prestera bättre. Tror det fanns något test på swec om TOP modellerna. Annars så är det såvitt jag vet ingen skillnad på OC eller inte (förutom att OC modellen då har garanti vid sin klockfrekvens medan icke OC inte kommer ha garanti kvar om du överklockar den)

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shadowlalle:

Jag kan inte hitta någon skillnad mellan Sapphire Radeon HD7970 Dual-X och Sapphire Radeon HD7970 Dual-X OC förutom att OC är klockat när man får det. Så om man ändå ska klocka det själv kan man alltså lika gärna köpa det som inte är OC och spara några hundra eller har jag missat något?

OC-kortet har klockat minne, GPU och högre volt som standard. Dessutom har det två BIOS som man själv kan välja mellan beroende på om man vill köra klockat (då har den en mer aggresiv kylningsprofil för fläktarna) eller standard då det är lite tystare.

Allt går ju såklart att göra själv. Men är man lat (som jag personligen är) och inte vill flasha nytt BIOS själv eller inte vill ha mjukvara körandes i bakgrunden så är det ju rätt nice att de konfiggat hela kittet med spänning, kylningsprofil och klockfrekvenser direkt i fabrik.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X-Lone:

Ett sunkigt 8800GT

Samma här! xD Helvete vad härligt det ska bli att slippa leka kock och baka grafikkort var och varannan dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

OC-kortet har klockat minne, GPU och högre volt som standard. Dessutom har det två BIOS som man själv kan välja mellan beroende på om man vill köra klockat (då har den en mer aggresiv kylningsprofil för fläktarna) eller standard då det är lite tystare.

Allt går ju såklart att göra själv. Men är man lat (som jag personligen är) och inte vill flasha nytt BIOS själv eller inte vill ha mjukvara körandes i bakgrunden så är det ju rätt nice att de konfiggat hela kittet med spänning, kylningsprofil och klockfrekvenser direkt i fabrik.

Det var precis därför jag valde det kortet! Jag beställde det till Göteborgslokalen, har du någon hum hur lång tid det kan tänkas ta?

MVH

Mattias

Permalänk
Medlem

Efter en mycket kort "tysklandsresa" i söndags så gapar plånboken tom. Kylen är dock full så får väl dränka sorgerna skämt åsido; 570 räcker fortfarande gott för mig men stort grattis till alla som var i behov och knep ett kort! Snyggt webhallen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Inaktiv

så sugen, kan inte motstå frestelsen, men köper jag får jag sova på soffan månaden ut

Permalänk
Medlem

Ett 7970 rikare

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

kan man betala med fakturaalternativ om man beställer referenskortet för 2990?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

kan man betala med fakturaalternativ om man beställer referenskortet för 2990?

Ja klart du kan. Varför skulle du inte kunna det? Fan mycket dumma frågor i denna tråden.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ja klart du kan. Varför skulle du inte kunna det? Fan mycket dumma frågor i denna tråden.

Du behöver inte vara så jävla dryg, det är inte ovanligt att det är speciella betalningsvillkor när det är speciella reor. Men tack för svaret iaf.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻