Följ Black Week på SweClockers

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

http://i50.tinypic.com/j5asu8.jpg

Ha! min morsa hade kunnat göra ett bättre jobb, vad fan håller montörerna på komplett på med egentligen?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av olivern3:

Köpte en dator av er för ett år sedan, och insåg idag att jag aldrig tackade er för den otroligt fina kabeldragningen... Tack!

http://i50.tinypic.com/j5asu8.jpg

Hej!

Jag har kollat på din order nu. Först vill jag säga att detta är gamla sättet vi byggde på, sen ungefär ett år tillbaka så byggs datorerna med mycket bättre kabeldragning. Det som gjordes förut var att kablarna buntades ihop och gömdes undan, men det verkar som att "klumpen" ramlat ut och gått upp därför ser den ut som den gör.

Jag ser också att CPU-fläkten och chassifläkten i botten av chassit inte är original utan egeninstallerad. Förmodligen har kabeldragningen ändrats något i samband med denna installationen. Hur såg datorn ut när du fick den och innan du stoppade i fläktarna?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag har kollat på din order nu. Först vill jag säga att detta är gamla sättet vi byggde på, sen ungefär ett år tillbaka så byggs datorerna med mycket bättre kabeldragning. Det som gjordes förut var att kablarna buntades ihop och gömdes undan, men det verkar som att "klumpen" ramlat ut och gått upp därför ser den ut som den gör.

Jag ser också att CPU-fläkten och chassifläkten i botten av chassit inte är original utan egeninstallerad. Förmodligen har kabeldragningen ändrats något i samband med denna installationen. Hur såg datorn ut när du fick den och innan du stoppade i fläktarna?

Den såg ut ungefär som den ser ut nu, minus kabeln till chassifläkten i botten. Som du ser så har kablarna bara buntats ihop i hårddiskburen, vilket medför att kabelklumpen blockerar luftflödet till grafikkortet, vilket går ganska varmt. Annars är jag väldigt nöjd med datorn

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

om man får ett mail med leverans bekräftelse nåt sånt , ska man svara tillbaka på dem ? osäker på detta ^^xD

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Fyndvaror

Jag har tyvärr 3 ggr fått fyndvaror som ej blivit testade ordentligt. Vilka rutiner har ni gällande era fyndvaror?
Hur testas dessa samt ersättning för bedömt dåligt enhet

Nu har jag ett Silver Power SP-SS850 850W PSU -Demo som efter OS shoutdown ej bryter spänningarna !

Visa signatur

NZXT Phantom, I7 930, Corsair 16Gb 1600Mhz ,Gigabyte GTX680, Corsair TX 750w, OCZ Agillity 60GB x2 Stripe, Western Digital 2GB black, BenQ XL2410T, Samsung SyncMaster 2494HS, Roccat Kone+, Razer Lycosa, Logitec G13, Tritton AX51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

om man får ett mail med leverans bekräftelse nåt sånt , ska man svara tillbaka på dem ? osäker på detta ^^xD

Nej självklart inte, det är företaget som har bekräftat din beställning.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Nej självklart inte, det är företaget som har bekräftat din beställning.

okey tack för svar ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Gillar Komplett normalt sett, men jag är så jävla trött på min dator just nu.
Beställde en i delar som jag smidigt satt ihop, men har haft problem med en massa ljud datorn har för sig.
Så jag har skickat in några av delarna flera gånger och fått tillbaka dem utan att något fel hittats.

Först skickade jag in moderkort, minnen, grafikkort = fick tillbaka pengarna för grafikkortet (ett 7970 som rasslade/coilwhine)
Men det var fortfarande något med moderkortet troligtvis. eftersom det fortfarande coilwhinade.
Skickade in Moderkort, nätagg, minnen. (Denna gång så hade jag även upptäckt att några chassi-fanheaders inte fungerade, ville koppla in mina nyinköpta fläktar, men det gick inte. Så använder fortfarande temporära adapter till molex)

Som ni förstår nu så har man redan börjat tröttna lite på att skruva isär exakt hela datorn och sätta ihop med kylning osv.

Får nätagget utbytt, bra! men moderkortet då? Frågade supporten och fick svaret... "De ska ha kollat fan headersena"
Aja, tänker jag. Sätter ihop datorn med nya nätaggregatet. Fungerar fan headersena? nej! Har coilwhinet försvunnit? nej!.

Suck.

Tänkte ta tag i det igen snart(när jag får lite tid), har fortfarande garanti så.
Men det tar på krafterna att behöva bråka hela tiden för att få någon ordning på det här.
Och dessutom så är det inte super kul att behöva skicka iväg sina komponenter som man precis spenderat massa pengar på.

Ett tips som troligtvis minskar belastningen på eran support vore att de som kollar igenom delarna skickar med en lapp där de beskriver kort vad som gjorts/vad de kommit fram till. För det känns lite irriterande när man får tillbaka sakerna utan att veta vad som har gjorts, och sen upptäcker man att det fortfarande är fel i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Kära Komplett - är det verkligen rimligt att man ska behöva gå utan dator i tre månader för att ni inte kunnat hitta felet, för att sen äntligen få häva köpet och därefter få 200 kr i kompensation, samt 200 kronor för faktiska kostnader? Det känns inte okej. Alls.

Mvh S

Permalänk
Medlem

Hej komplett

Beställde en i7 3820 demo processor med "påväg in till lagret" som status. Har ni möjlighet att kolla leveransdatum? Ordernr: 18976045

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Agge_Bitter:

Jag har tyvärr 3 ggr fått fyndvaror som ej blivit testade ordentligt. Vilka rutiner har ni gällande era fyndvaror?
Hur testas dessa samt ersättning för bedömt dåligt enhet

Nu har jag ett Silver Power SP-SS850 850W PSU -Demo som efter OS shoutdown ej bryter spänningarna !

Hej!

Dom funktionstestas, men vi gör inget större test av dom. Som du vet har du samma garanti som vanligt på dessa så är det något strul fixar vi det.

Skrivet av adfi:

Gillar Komplett normalt sett, men jag är så jävla trött på min dator just nu.
Beställde en i delar som jag smidigt satt ihop, men har haft problem med en massa ljud datorn har för sig.
Så jag har skickat in några av delarna flera gånger och fått tillbaka dem utan att något fel hittats.

Först skickade jag in moderkort, minnen, grafikkort = fick tillbaka pengarna för grafikkortet (ett 7970 som rasslade/coilwhine)
Men det var fortfarande något med moderkortet troligtvis. eftersom det fortfarande coilwhinade.
Skickade in Moderkort, nätagg, minnen. (Denna gång så hade jag även upptäckt att några chassi-fanheaders inte fungerade, ville koppla in mina nyinköpta fläktar, men det gick inte. Så använder fortfarande temporära adapter till molex)

Som ni förstår nu så har man redan börjat tröttna lite på att skruva isär exakt hela datorn och sätta ihop med kylning osv.

Får nätagget utbytt, bra! men moderkortet då? Frågade supporten och fick svaret... "De ska ha kollat fan headersena"
Aja, tänker jag. Sätter ihop datorn med nya nätaggregatet. Fungerar fan headersena? nej! Har coilwhinet försvunnit? nej!.

Suck.

Tänkte ta tag i det igen snart(när jag får lite tid), har fortfarande garanti så.
Men det tar på krafterna att behöva bråka hela tiden för att få någon ordning på det här.
Och dessutom så är det inte super kul att behöva skicka iväg sina komponenter som man precis spenderat massa pengar på.

Ett tips som troligtvis minskar belastningen på eran support vore att de som kollar igenom delarna skickar med en lapp där de beskriver kort vad som gjorts/vad de kommit fram till. För det känns lite irriterande när man får tillbaka sakerna utan att veta vad som har gjorts, och sen upptäcker man att det fortfarande är fel i värsta fall.

Hej!

Verkligen tråkigt att du haft strul med din dator, inte alls kul. En testrapport skickas till mailadressen som kontot är registrerad på. Där kan du se vad som är testat och åtgärdat.

Skrivet av Gunnel88:

Kära Komplett - är det verkligen rimligt att man ska behöva gå utan dator i tre månader för att ni inte kunnat hitta felet, för att sen äntligen få häva köpet och därefter få 200 kr i kompensation, samt 200 kronor för faktiska kostnader? Det känns inte okej. Alls.

Mvh S

Hej!

Det känns absolut inte ok. 3 månader säger du? Gäller det en Komplett PC brukar den vara fixad på mindre än en vecka. Var det kanske en bärbar så skickas ofta dessa till en extern partner för reparation, skulle gissa på att så var fallet i det här läget. Men 3 månader låter ändå väldigt mycket och jag beklagar verkligen det. Förmodligen har vi gjort vad vi kunnat, men det var inte bra nog i det här läget.

Skrivet av davitto:

Hej komplett

Beställde en i7 3820 demo processor med "påväg in till lagret" som status. Har ni möjlighet att kolla leveransdatum? Ordernr: 18976045

Hej!

"På väg till lagret" betyder att produkten ligger på någon av våra servicecenter i Sverige, Norge eller Danmark. Den skickas sen till Norge för att gå in på lagret och sen skickas den ut till dig. Det kan ta några dagar innan den kommer in på lager.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!
Kan ni ta in Phanteks PH-TC14PE i svart utförande? Omöjligt att hitta någonstans i Sverige.
http://www.phanteks.com/01/CPUcooler-PH-TC14PE_BK.asp

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av aluminium:

Hej!
Kan ni ta in Phanteks PH-TC14PE i svart utförande? Omöjligt att hitta någonstans i Sverige.
http://www.phanteks.com/01/CPUcooler-PH-TC14PE_BK.asp

Hej!

Jag drar vidare detta till en inköpare så får vi se om vi kan hitta någon leverantör.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

[QUOTE="Komplett;12441604"]Hej!

Dom funktionstestas, men vi gör inget större test av dom. Som du vet har du samma garanti som vanligt på dessa så är det något strul fixar vi det.

Testprotokol ?
Det är väl standard inom de flesta brancher !

Nu har jag säkerställt att PSU jag nämde är dåligt.

Visa signatur

NZXT Phantom, I7 930, Corsair 16Gb 1600Mhz ,Gigabyte GTX680, Corsair TX 750w, OCZ Agillity 60GB x2 Stripe, Western Digital 2GB black, BenQ XL2410T, Samsung SyncMaster 2494HS, Roccat Kone+, Razer Lycosa, Logitec G13, Tritton AX51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag drar vidare detta till en inköpare så får vi se om vi kan hitta någon leverantör.

Kan ni ev. snacka med Phanteks också ifall dom saknar leverantör?

Permalänk
Medlem

Tja, varför för ni inte kylare från Thermalright längre? Det är faktiskt ganska illa, med tanke på hur bra och stora Thermalright är. Har tidigare köpt Thermalright från er flera gånger och varit mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

GPU

Hej Komplett!

För ca 2½ månad sedan så skickade jag in mitt grafikkort till er. Problemet var BSOD med extrem flickering.
Bilden nedan visar hur det såg ut vid BSOD

Denna bild visar hur det var när jag startade min dator (de 3 hålen i mitten är skrivbordsunderlägget och inte hål i skärmen! :-b).

Hur som helst så ringde jag självklart supporten, smidigt och snabbt utan någon kö. Extremt hjälpsam och trevlig snubbe som svarade. Innan han bad mig skicka in den så skulle jag göra vissa grejer, för att säkerställa felet. Kolla om det fanns damm runtom, kolla drivrutinerna alt. formatera om datorn samt att testa kortet i en annan dator om det är möjligt. Visst går det bra, tar inte någon lång tid. Gjorde alla första stegen utan några framsteg. Efter att ha övertalat min bror om att få låna hans dator så gick han med på att jag skulle få testa kortet i hans dator. Samma problem där. Flickering och allt vad det har med det där att göra.
Ringde tillbaka igen och allting gick lika bra med personen i fråga igen. Ni skickade ut en antistatisk påse och det som behövdes för att skicka den. Personen sa också att det skulle kunna ta några dagar och för att citera honom så sa han "Det verkar som att det är något fel med kortet och att vi skickar en liknande variant eller bättre". Perfekt tänkte jag, dock inte nödvändigt att skicka en ny om det gick att fixa kortet, men inget man tackar nej till såklart.

Sagt och gjort, kortet skickades till er och ca 3 arbetsdagar senare så fick jag en PDF fil skickad av er. Där stod det att det inte var något fel på kortet alls och att ni hade kört X tester utan problem. Hur kommer det sig, när bilderna ovan säger något annat? Jag köper att det möjligtvis hade varit något fel på min dator, men jag testade ju trots allt på 2 datorer och detsamma hände på båda datorerna. Värt att säga är att min brors dator är ca 5 månader gammalt (köpt hos er) och min 1½ år som jag tidigare nämnde.

Mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrMuppet:

Tja, varför för ni inte kylare från Thermalright längre? Det är faktiskt ganska illa, med tanke på hur bra och stora Thermalright är. Har tidigare köpt Thermalright från er flera gånger och varit mycket nöjd.

Hej!

Jag vet faktiskt inte varför de har utgått ur sortimentet. Jag tar frågan vidare till en inköpare, jag håller helt klart med dig om att Thermalright borde finnas i sortimentet.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kvrn:

Hej Komplett!

För ca 2½ månad sedan så skickade jag in mitt grafikkort till er. Problemet var BSOD med extrem flickering.
Bilden nedan visar hur det såg ut vid BSODhttp://i45.tinypic.com/6zufyf.jpg

Denna bild visar hur det var när jag startade min dator (de 3 hålen i mitten är skrivbordsunderlägget och inte hål i skärmen! :-b).
http://i50.tinypic.com/rtp9go.jpg

Hur som helst så ringde jag självklart supporten, smidigt och snabbt utan någon kö. Extremt hjälpsam och trevlig snubbe som svarade. Innan han bad mig skicka in den så skulle jag göra vissa grejer, för att säkerställa felet. Kolla om det fanns damm runtom, kolla drivrutinerna alt. formatera om datorn samt att testa kortet i en annan dator om det är möjligt. Visst går det bra, tar inte någon lång tid. Gjorde alla första stegen utan några framsteg. Efter att ha övertalat min bror om att få låna hans dator så gick han med på att jag skulle få testa kortet i hans dator. Samma problem där. Flickering och allt vad det har med det där att göra.
Ringde tillbaka igen och allting gick lika bra med personen i fråga igen. Ni skickade ut en antistatisk påse och det som behövdes för att skicka den. Personen sa också att det skulle kunna ta några dagar och för att citera honom så sa han "Det verkar som att det är något fel med kortet och att vi skickar en liknande variant eller bättre". Perfekt tänkte jag, dock inte nödvändigt att skicka en ny om det gick att fixa kortet, men inget man tackar nej till såklart.

Sagt och gjort, kortet skickades till er och ca 3 arbetsdagar senare så fick jag en PDF fil skickad av er. Där stod det att det inte var något fel på kortet alls och att ni hade kört X tester utan problem. Hur kommer det sig, när bilderna ovan säger något annat? Jag köper att det möjligtvis hade varit något fel på min dator, men jag testade ju trots allt på 2 datorer och detsamma hände på båda datorerna. Värt att säga är att min brors dator är ca 5 månader gammalt (köpt hos er) och min 1½ år som jag tidigare nämnde.

Mvh

Hej!

Tråkigt att ditt kort inte fungerar som det skall i din dator. Tar vi in ett kort och testar det och det fungerar utan problem så är det ju svårt att reparera det eller skicka ett nytt. Då beror oftast felet på något annat. Det konstiga är ju dock att du får samma fel i din brors dator och det låter ju lite osannolikt att han skulle ha samma fel (såvida du inte körde på samma skärm och det är något som ligger i skärmen som är fel). Ring in till kundtjänst igen, fråga gärna efter killen som hjälpte dig sist, då får vi försöka hitta en lösning och hjälpa dig felsöka.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag vet faktiskt inte varför de har utgått ur sortimentet. Jag tar frågan vidare till en inköpare, jag håller helt klart med dig om att Thermalright borde finnas i sortimentet.

Jättebra, gör det, tack!

Jo, jag tänkte även om ni kanske kunde överväga att ta in moderkort från ASRock, som är väldigt bra, populära, och prisvärda. Har själv planerat att köra ett ASRock Z77 Extreme4 till det här bygget (prestandakort med 8st SATA-portar till ett rimligt pris som dessutom valdes ut som moderkort till SweClockers sommardator 2012). Det vore trevligt om man slapp söka sig runt till andra butiker för dylikt och kunde börja handla allt hos er igen!

Komplett Irland http://www.komplett.ie verkar redan ha ASRock i lager, så då borde det väl gå även i Norge/Sverige?
Sökning: http://www.komplett.ie/Komplett/site/SearchResult.aspx?search...

Det här är kortet jag skrev om ovan: http://www.komplett.ie/Komplett/product/intel_socket_1155/201...

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag drar vidare detta till en inköpare så får vi se om vi kan hitta någon leverantör.

Vad sa inköparen?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av aluminium:

Vad sa inköparen?

Det verkar inte aktuellt just nu, men vi får se till hösten.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, planerar ni att ta in HP Envy 6 med A10-4655m APU? Om ni ska det, när blir den tillgänglig att köpa isf?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Manyhigh:

Hej, planerar ni att ta in HP Envy 6 med A10-4655m APU? Om ni ska det, när blir den tillgänglig att köpa isf?

Hej!

Just nu är det tyvärr inget som är på ingång men vi ser ständigt över sortimentet så den kan mycket väl komma in i framtiden.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Som jag förstått är inwarehouse och komplett samma företag nu?

Jag skulle iallafall vilja klaga på servicen jag fick vid ett supportärende då mitt surroundsystem hade gått sönder (ett logitech-system). Jag fick veta att
man skulle skicka in hela systemet till er och att man fick räkna med att det kunde ta ett par veckor.

När det hade gått 2 veckor från att jag skickade paketet och inte hört någonting alls från er så ringde jag upp kundtjänsten (missade tyvärr att ta namn), han hade först problem att hitta någon information om mitt paket, men efter ett tag fick jag som svar att dom hade tagit emot paketet och skickat det vidare till Logitech.

Så jag åkte iväg på en veckas semester och mycket riktigt när jag kom tillbaka från semestern hade jag en avi om att det fanns ett paket att hämtas ut, jag tog avin direkt och åkte och hämtade ut paketet, och döm om min förvåning när jag ser att det är mitt paket som bara kommit tillbaka, och att jag dessutom fick veta att ni hade vägrat att ta emot paketet. Besviken och irriterad så ringde jag upp kundtjänsten direkt och fick ingen förklaring alls
varför dom inte tagit emot paketet, eller varför dom hade ljugit för mig och sagt att paketet var emottaget och skickats vidare.

Men iallafall så packade jag upp mina saker och la ner dom i en ny kartong då den hade blivit lite tilllknycklad i leveransen (dock inga skador på systemet). Skickade systemet ännu en gång till er och fick sen ett mail om att subwoofern hade blivit skadad i transporten och att ni vägrade ta reklamationen.

Så efter ännu ett samtal med kundtjänst så sa killen att han skulle stoppa returleveransen eftersom posten berättat att det var dom som skadat paketet.

Men det visade sig ännu en gång att det var en lögn då jag fick ett nytt mail (exakt samma som skickats ett par dagar tidigare) om att ni inte skulle ta reklamationen, och samma dag kom paketet till mig.

Nu vet jag att jag ansvarar för att paketet ska vara rätt emballerat, så det kan jag inte bråka om, men däremot tycker jag att när man blivit så dåligt behandlad (dvs ni har ljugit för mig) och att ifall paketet tagits emot första gången jag skickade det så hade det aldrig varit något problem, så skulle man kunna visat lite goodwilll.

Så nu står jag här med ett ännu mer värdelöst system, än vad jag hade innan jag kom i kontakt med er.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Belthor:

Som jag förstått är inwarehouse och komplett samma företag nu?

Jag skulle iallafall vilja klaga på servicen jag fick vid ett supportärende då mitt surroundsystem hade gått sönder (ett logitech-system). Jag fick veta att
man skulle skicka in hela systemet till er och att man fick räkna med att det kunde ta ett par veckor.

När det hade gått 2 veckor från att jag skickade paketet och inte hört någonting alls från er så ringde jag upp kundtjänsten (missade tyvärr att ta namn), han hade först problem att hitta någon information om mitt paket, men efter ett tag fick jag som svar att dom hade tagit emot paketet och skickat det vidare till Logitech.

Så jag åkte iväg på en veckas semester och mycket riktigt när jag kom tillbaka från semestern hade jag en avi om att det fanns ett paket att hämtas ut, jag tog avin direkt och åkte och hämtade ut paketet, och döm om min förvåning när jag ser att det är mitt paket som bara kommit tillbaka, och att jag dessutom fick veta att ni hade vägrat att ta emot paketet. Besviken och irriterad så ringde jag upp kundtjänsten direkt och fick ingen förklaring alls
varför dom inte tagit emot paketet, eller varför dom hade ljugit för mig och sagt att paketet var emottaget och skickats vidare.

Men iallafall så packade jag upp mina saker och la ner dom i en ny kartong då den hade blivit lite tilllknycklad i leveransen (dock inga skador på systemet). Skickade systemet ännu en gång till er och fick sen ett mail om att subwoofern hade blivit skadad i transporten och att ni vägrade ta reklamationen.

Så efter ännu ett samtal med kundtjänst så sa killen att han skulle stoppa returleveransen eftersom posten berättat att det var dom som skadat paketet.

Men det visade sig ännu en gång att det var en lögn då jag fick ett nytt mail (exakt samma som skickats ett par dagar tidigare) om att ni inte skulle ta reklamationen, och samma dag kom paketet till mig.

Nu vet jag att jag ansvarar för att paketet ska vara rätt emballerat, så det kan jag inte bråka om, men däremot tycker jag att när man blivit så dåligt behandlad (dvs ni har ljugit för mig) och att ifall paketet tagits emot första gången jag skickade det så hade det aldrig varit något problem, så skulle man kunna visat lite goodwilll.

Så nu står jag här med ett ännu mer värdelöst system, än vad jag hade innan jag kom i kontakt med er.

Hej!

Det var ju verkligen en tråkig historia. Jag vill bara först säga att det är högst osannolikt att vi skulle ljugit för dig medvetet, vi arbetar inte så. Med största sannolikhet har det att göra med missuppfattningar och felaktig eller bristfällig information.

Eftersom jag inte känner till ärendet kan jag bara svara rent generellt. Det är sällan vi "vägrar ta emot paket", det händer endast i undantagsfall och då om paketet är väldigt skadat och har väldigt dålig emballering. Det kan också vara så att Posten gjort fel på något vis.

Det är alltid viktigt att packa och emballera korrekt och det är du som avsändare som är ansvarig för att detta sköts korrekt. Har vi gjort fel på något vis så står vi så klart för det och rimlig ersättning kan lämnas. Jag rekommenderar att du ringer kundtjänst och beskriver ditt ärende så får vi lösa det på något vis. Är du inte nöjd med svaret du får kan du alltid kontakta får kundombudsman på http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=kundomb...

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Belthor
Inwarehouse o komplett är inte samma företag men dom delar lager och är inom samma koncern.
Tack vare att dom delar lager så kanske komplett kan svara på inwarehouse saker men jag tvivlar på det.
Så för att vara på den säkra sidan är det från komplett heller inwarehouse du handlat?
Med tanke på hur du skrev ditt inlägg så låter det som du beställt från inwarehouse.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall ni kommer köra något sådant 1337 erbjudande snart ? Det var ett tag sen ni hade det.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jonathanknet:

Jag undrar ifall ni kommer köra något sådant 1337 erbjudande snart ? Det var ett tag sen ni hade det.

Hej!

Det kommer vi säkert göra, men när får vi se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram