Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Gissar på att det är någon släkting eller dylikt som bara vill ha en inköpslista så köper dom det själva. Eventuellt att han får hjälpa till och sätta ihop den. Verkar hur som helst helt befängt.

Rätt

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Rätt

Mvh: Eric

Okej. Men om du vill ha tips och råd så lyssna på vad folk i tråden har sagt. Inga gamergrejer. Bort med grafikkortet, bort med vattenkylning, in med passiva komponenter, byt ut skärmarna, vanlig mus och tangentbord.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Okej. Men om du vill ha tips och råd så lyssna på vad folk i tråden har sagt. Inga gamergrejer. Bort med grafikkortet, bort med vattenkylning, in med passiva komponenter, byt ut skärmarna, vanlig mus och tangentbord.

Okej, då jag känner inte riktigt vad tycker du ?
budget nu ca 13-14k

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Köp av Dell, HP eller dylikt känner jag.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Köp av Dell, HP eller dylikt känner jag.

Dom vill köpa av mig

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillen99:

Rätt

Mvh: Eric

men varför skriva företag då? börja med en tråd med lögner, ojoj

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

men varför skriva företag då? börja med en tråd med lögner, ojoj

Va?
Är ni så nyfikna att ni vill veta namnet också?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Att sätta 12-13k på en kontorsdator är helt onödigt om man inte vill ha någon workstation, i vanliga situationer så skulle det inte märkas att du satt 12k istället för t.ex. 6k.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Dom vill köpa av mig

Mvh: Eric

Hade varit intressant att veta vad du menar med det här.

Gör annars "företaget" en tjänst och visa dem den här tråden.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Dom vill köpa av mig

Mvh: Eric

Köp då själv via Dell eller dyl, och informera om att det är mer gynnsamt, om man vill ha någon form av serviceavtal.

Vidare känner jag liksom många andra att detta verkar ha spårat ur. K processorer, gamingtillbehör och initialt också vattenkylning på något som skall användas till kontorsarbete. På jobbet används datorer med s1155 pentium processorer, och dessa skulle troligtvis räcka utmärkt tillsammans med en ssd för att en kontorsdator skulle kännas som ett fartmonster. Om det är tyngre saker som ska köras så är väl en i5 eller i7 en god idé, men K modeller är totalt onödigt.

Permalänk
Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Jag spelar på en HTPC med setupen:

i5-3450
Asus p8H77 mitx
Asus HD7970
8gb Vengeance
OCZ Agility 60gb SSD
600watt Corsair GS600

Poängen med detta är att visa hur lite som krävs för att köra ett ändå "kraftfullt" gaming-system så att du kanske kan jämföra dig fram till ett gediget kontors-system.

Hade jag varit du så hade jag kört så litet format som möjligt, med tanke på hur det ser ut i tråden så gissar jag att det är till en släktings hemma kontor. Om din släkting nu inte ALLS ska spela på datorn så rekommenderar jag verkligen intels low budget processorer, även i3 funkar utmärkt för kontorsändamål.

Jag själv hade kört på Llano, AMDs A8-3870k är en utmärkt SFF APU och med en OK inbyggd gpu del så är det optimalt om man vill köra utan grafikkort.