Permalänk
Medlem

Konfiguera Inteno xg6746?!

Jag har en Inteno xg6746 som jag fått av Telia och vill nu få den att fungera med det nya stadsnätet min Brf har valt att byta till...
Stadsnätet ägs numera utav Ownit och jag har beställt TV via Viasat - bredbands-tv. Och där kommer mitt problem, för att se på tv och ha tillgång till internet via stadnätet krävs en switch eller tjänstefördelare som de kallar den. Och Ownit vill skicka ut en ny till mig för en massa pengar (oxså en Inteno) men jag tycker att den jag har borde fungera. Men icke så. Jag har kopplat allt så som de ska kopplas (så som jag kopplade när jag hade Telia) och internet funkar fint men jag får inte Intenon att tilldela Ip-adress till digitalboxen vilket gör att jag helt enkelt inte kan se på tv...

Jag har luskat lite och det verkar som att jag kanske kan få det att fungera genom att den måste konfigureras så att anslutningen går på vlan 501... Men hur gör man?!

Detta är första gången jag stöter på något liknande och min fråga är helt enkelt; går det och hur gör man då det? Och om ni har ett svar till mig kanske ni kan ta det steg för steg för en stackare som aldrig gjort detta förr...?

Tacksam för svar. Vill slippa avgiften för en ny switch när jag redan äger en switch!

/Yemaya

Permalänk
Medlem

Denna manual säger att det finns "Management and configuration via Web / HTTP".
http://www.hedindata.se/dokument/Datablad_XG6746.pdf

Så du kan ju kolla om du hittar något webinterace på någon IP på någon av portarna.

Finns inte mycket info om den enheten på nätet.

Permalänk
Medlem

Fråga om Ownit om du kan få snacka med ansvarig person för switcharna, och hör om han inte kan skicka configen till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Fråga om Ownit om du kan få snacka med ansvarig person för switcharna, och hör om han inte kan skicka configen till dig!

Har försökt men det vill de inte riktigt gå med på.... Lutar att jag får betala för en till switch, surt nog