Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Jag sitter för tillfället och väntar på en Razer Taipan, borde komma i veckan. Det är en ganska ny mus som de släppt och den har fått väldigt goda recensioner från alla möjliga håll. Rekommenderar att kolla in den.

Problemet med Taipan är tyvärr att den lider utav både positiv och negativ acceleration. Annars är det en riktigt fin mus Razer knåpat ihop och att de äntligen gått ifrån Phillips gällande sensorerna, då det sitter Avago sensorer i Taipan. Men som sagt samtliga möss med Avago 9800(eller den äldre versionen) lider av samma problem och många verkar inte ens märka de så de är helt klart en smaksak.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

mionix naos 3200 har jag, riktigt snygg och oehört skön. Inga problem

Permalänk
Medlem

Min röst går till Mionix Naos 5000

Permalänk

G400! Det enda musen saknar är väl viktjusteing och överdrivet många knappar. Annars en otroligt bra mus, grym känsla.
Den mus jag hade innan denna var SteelSeries Ikari Laser, men det är klasskillnad till G400's fördel... trots prisskillnaden!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Problemet med Taipan är tyvärr att den lider utav både positiv och negativ acceleration. Annars är det en riktigt fin mus Razer knåpat ihop och att de äntligen gått ifrån Phillips gällande sensorerna, då det sitter Avago sensorer i Taipan. Men som sagt samtliga möss med Avago 9800(eller den äldre versionen) lider av samma problem och många verkar inte ens märka de så de är helt klart en smaksak.

Lär vara mest problem för low-sens high-speed spelare. Själv använder jag Fingertip Grip med ganska hög sensitivitet vilket innebär att jag inte rör musen speciellt fort. Däremot vet jag flera Quake-spelare som rör musen något extremt fort, så för dessa användare så kanske det märks.

Om man som mig använder Fingertip Grip är det nog inte direkt svårt att anpassa sig till både positiv och negativ acceleration. Ingen av recensenterna har dock nämnt något av detta och Bigfatlp från CLGaming har ersatt sin Mamba med Taipan, så den kan ju knappast vara dålig. Som du säger är det nog mest en smaksak, men kan vara värt att överväga om man är en spelare som rör musen över stora ytor väldigt fort.

"That said, I did notice very slight amounts of negative acceleration, but it was definitely not a major issue. Moving from one side of the large CM Storm Speed RX mousepad (~17in – 18in) to another only yielded maybe a 300px to 500px difference in position on screen. This is significantly less acceleration than what we saw from the older Avago ADNS-9500 sensors." - http://www.custompcreview.com/reviews/razer-taipan-ambidextrous-gaming-mouse-review/5/

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech G600 MMO. Har haft den i en dag nu, så det är för tidigt att göra en bedömning. Men skön är den.

Trodde aldrig jag skulle få så många svar.

Tack för alla svar!!

//Jando

Visa signatur

NZXT Phantom 530 | Corsair AX 760W | MSI Z87-S02 INET EDITION | Corsair 16GB 1600MHz | I7 4770k @ 4,5GHz | Corsair H110 (2x Akasa viper) | Samsung SSD EVO 250GB | 1TB WesternDigital Green | Qnix QX2710 @ 120Hz | EVGA 780 TI SC

Permalänk

Köpte en G600 nyss på webhallen, 599:- betalade jag.
Eller så kan du få en mus + spel för 799:- (samma som alla andra tar för bara musen typ).
Den verkar riktigt bra. Mkt bra recension här http://www.youtube.com/watch?v=WH8a7fzrQTY

Permalänk
Medlem

Logitech G400, för 250 spänn så får man inget bättre!

Permalänk
Skrivet av Crispin:

Kan rekommendera SteelSeries Sensei starkt!
Det bästa med den är passformen för handen, känns helt otrolig.
Läs lite om den på SteelSeries hemsida så kanske det är en mus som faller dig i smaken

Jaha?
Jag har en SteelSeries Sensei och det ända som är dåligt med den musen är ju passformen. Men annars så är den super.
Presterar bra och det finns mycket bra inställningsmöjligheter, det är lätt att konfigurera musens knappar till vilket kommando du än vill. Plus på det.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Corsair Vengeance M90 då denna mus enligt mig strålar kvalitet. Den väger en del och hela undersidan är i aluminum, hela musen har ett cleant utseende tycker jag, och dessutom finns det många programerbara knappar som kan användas vid BEHOV.
Kosta dessutom cirka 550 på prisjakt!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=985491

Permalänk
Medlem

roliga är att logitech g400 spöar alla nya möss i ren prestanda. alla laser möss lider av antingen prediction,acceleration, z-axis problem eller alla 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ga22be:

Rekomenderar Corsair Vengeance M90 då denna mus enligt mig strålar kvalitet. Den väger en del och hela undersidan är i aluminum, hela musen har ett cleant utseende tycker jag, och dessutom finns det många programerbara knappar som kan användas vid BEHOV.
Kosta dessutom cirka 550 på prisjakt!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=985491

Håller helt med! Har själv kört den en hel del och den har aldrig gjort mig besviken på någon punkt.
Bra pris för en väldigt bra gaming mus!
Den är så bra att Corsair själva ger en garanti på två år på den, och går den sönder så fixar Corsair det till dig

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Skrivet av Cervatoz:

roliga är att logitech g400 spöar alla nya möss i ren prestanda. alla laser möss lider av antingen prediction,acceleration, z-axis problem eller alla 3!

Logitech G400 är en riktigt fin mus. Det går inte få så mycket mer prestanda än vad den har faktiskt. Dessutom är den sjukt billig. Den finns (fanns) för endast 229:- på Mediamarkt i Västerås (I början av Juni när jag var där).

Sedan är det helt sant att MÅNGA av dagens "Gaming" möss har accelaration, prediction m.m som bara är dåligt om man är en halvseriös Gamer. (De nya versionerna av G400 har inget sådant trams)

Mer mus för pengararna kan man nog inte få.
http://www.pricerunner.se/pl/110-2730301/Moess/Logitech-G400-...