Permalänk
Medlem

Yamakasi Catleap Q270

Beställde min skärm helgen vecka 20 av green-sum, skärmen kom med hemleverans via DHL på torsdagen (4 dagar leverans från Syd-Korea)

Betalade 2335:- för skärmen och tullen tog 372:-
Alltså 2707:- totalt för hela kalaset.

När jag väl fick min skärm så märkte jag att Dual-Link DVI kabeln var på tok för kort för att kunna användas, så jag rekommenderar att ni köper en till sådan om ni nu inte redan har en liggandes.
(tror att skärmen vägrar visa bild om det inte är en dual-link)
Det finns endast 1 bildutgång på skärmen (DVI)

Foten påstås vara ostabil, jag instämmer fullständigt. Det finns dock VESA-fästa om man tar bort den silvriga bågen (jag har ingen aning om hur man gör detta, finns säkert att hitta på om man söker lite).

Förövrigt har jag 0 döda pixlar.
Backlight Bleed märks bara i vissa hörn som på vilken skärm som helst.

Jag är supernöjd med mitt köp

Yamakasi Catleap Q270

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Tjusigt! Vad fick du betala för den? Snyggt med så blank yta men känns som ett damkorn kommer synas som fan på den där ytan

Permalänk
Medlem

Den kostar 2500:- ink frakt på eBay
http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-SE-27-LED-2...

Verkar vara en trevlig skärm för priset! men hur är betrakningsvinkeln osv?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Är själv inne på att köpa en då "regeringen" snodde min ena skärm...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som den saknar VESA, annars hade det varit ett givet köp!

Permalänk
Medlem

Uppdaterar lite nu, med priser och diverse saker som kan vara kul att veta för den som är intresserad

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Asså, vad är yamakasi får något märke egentligen?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Liten fråga, men vad ger det egentligen att köpa en skärm från asien när man kan beställa en från t.ex Inet och få hem den på några dagar?
Och då ska ju specifikationerna vara när så samma!

Permalänk
Medlem

Snabb googling säger att Q270 är jämförbar med U2711 och kostar hälften, det är väl anledning nog?

Såg på nån sida att den ska finnas i >100Hz också men det kan ha varit felaktig info.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Liten fråga, men vad ger det egentligen att köpa en skärm från asien när man kan beställa en från t.ex Inet och få hem den på några dagar?
Och då ska ju specifikationerna vara när så samma!

Vi kan ju börja med att skärmen från Korea kostar hälften så mycket som en 2560x1440 skärm i Sverige.

Sen så får man en glossy yta istället för en med AG

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Vi kan ju börja med att skärmen från Korea kostar hälften så mycket som en 2560x1440 skärm i Sverige.

Sen så får man en glossy yta istället för en med AG

Gör inte frakten att det blir ganska dyrt då?

Permalänk
Medlem

vad är upplösningen på den samt vilken panel typ är det:)?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Gör inte frakten att det blir ganska dyrt då?

Frakten ingår i priset...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

vad är upplösningen på den samt vilken panel typ är det:)?

2560x1440, S-IPS

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

2560x1440, S-IPS

för 2500 är det super billigt blir nog att jag beställer en

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

På ebayannonsen står det dual monitor ? Vad menas med detta ? :S

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Att DVI-anslutningen har dubbla överföringskapaciteten (enkel räcker inte till för full upplösning)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Asparn!

Tack för de fina bilderna! Det blev tydligt hur glansig skärmytan är när det är ljust ute.
Funderar själv på att beställa en Yamakasi från just Green-Sum, ser ut som det är en återförsäljare att lita på.
Hur känns kvalitén annat än att foten är lite "wobblig"? Kan du återkomma med lite intryck vid spelande/filmtittande senare?
Har själv aldrig haft större skärm än 23'' så undrar även om du tycker att 27'' är lagom för film/spel eller ska man försöka hitta något större?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S89:

Hej Asparn!

Tack för de fina bilderna! Det blev tydligt hur glansig skärmytan är när det är ljust ute.
Funderar själv på att beställa en Yamakasi från just Green-Sum, ser ut som det är en återförsäljare att lita på.
Hur känns kvalitén annat än att foten är lite "wobblig"? Kan du återkomma med lite intryck vid spelande/filmtittande senare?
Har själv aldrig haft större skärm än 23'' så undrar även om du tycker att 27'' är lagom för film/spel eller ska man försöka hitta något större?

Tack!

Jag måste säga att jag är imponerad över förväntan på hur bra skärmen är, funkar klockrent redan från början.
Jag löste skärmens "wobble" genom att ställa min Dell u2311h i portrait och köra ihop skärmarna så de står mot varandra. Annars kan jag tycka att foten är lite hög.

Har tidigare haft en LG 27" med TV funktion (1920x1080) TN panel. Tyckte att den var ganska dålig jämfört med min benQ E220HDA 21,5" 1920x1080 även den med TN panel.

Hursomhelst när jag skaffade denna så blev jag sjukt imponerad på hur mycket yta man får med upplösningen, en 27" med 1080p är för lite i mitt tycke i den storleken, speciellt när man har 21" med samma upplösning.

Eftersom 2560x1440 är 16:9 format så blir det ingen större skillnad i film, förutom självklart storleken på skärmen.

Har än så länge bara testat MW2, Black Ops och BF3 spelmässigt. Blev väldigt imponerad i alla tre.

När jag har båda mina skärmar igång så tycker jag att min dell skärm ser dålig ut i jämförelse.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Supertack för det snabba svaret!
Är verkligen sugen på en Yamakasi, men lägger nog i så fall på $70 extra för en "perfect pixel"-garanti då jag har läst att det kan vara lite lotteri med döda pixlar (oftast max 5 döda, vilket kanske inte är så mycket att bråka om men iallafall).

Njut av din nya skärm, och tack igen!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Man blir onekligen lite sugen

Men lite synn att den inte har HMDI. Finns det nån annan modell från dom med HDMI?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Riktigt snyggt! Man blir onekligen lite sugen

Men lite synn att den inte har HMDI. Finns det nån annan modell från dom med HDMI?

Varför vill du ha HDMI, bara köpa en DVI-HDMI kabel?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Asprarn:

Varför vill du ha HDMI, bara köpa en DVI-HDMI kabel?

Kommer inte att fungera att koppla in HDMI enheter i den här modellen av skärm

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Aparatkablen till den, några problem med svenska utag och vad för uppdateringsfrekvens får du upp den i?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Funderar på att bestlla en själv, vad tror du om att ta perfect pixel+tempered glass? Kostar ca. 80$ extra, skulle verkligen bli less om man fick hem en och det finns någon bright pixel. Kan bara tänka mig att en returfrakt blir så dyr att man i princip kan kasta den om det vore så. Strömkablar osv. passar rakt av i Sverige?

Permalänk
Avstängd

den verkar grym!
hur bra är svärtan?
är svart riktigt svart?

det är det enda jag behöver veta.
hatar dassig svärta

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Axelander23:

Asså, vad är yamakasi får något märke egentligen?

Förmodligen nått ''o-officiellt'' dotterbolag till LG då S-IPS panelerna i dessa skärmar är samma som i Dells varianter, dvs av LG själva.. skillnaden är väl att du inte får samma big corporate garanti?

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Funderar på att bestlla en själv, vad tror du om att ta perfect pixel+tempered glass? Kostar ca. 80$ extra, skulle verkligen bli less om man fick hem en och det finns någon bright pixel. Kan bara tänka mig att en returfrakt blir så dyr att man i princip kan kasta den om det vore så. Strömkablar osv. passar rakt av i Sverige?

Vad jag harförstått så är perfectpixel bara att de kollar skärmen så att den uppfyller pixelgarantin vilket innebär att du fortfarande riskerer upp till 5 felaktiga pixlar. Om jag var du skulle jag också överväga glaset noga. En sak till som kan gå sönder under frakt. Och set kommer inte på något sätt att förbättra bilden på skärmen, enbart potential för tvärt om. Jag skulle verkligen köra utan glas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en sån här när sommarjobbspengarna rullar in. För er som är intresserade finns den billigare, också med fri frakt här:
http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-LED-SE-27-2...

Permalänk
Medlem

La just en beställning (från stället som Bosson tipsade om, tackar )

Jag ska försöka ta bort den där bågen bak och montera den på väggen, jag hoppas det funkar...

En grej som jag funderar är detta citat från deras sida "This monitor don't work with Laptop and internal video card. ". Har någon testat det, låter inte det lite konstigt att den inte ska funka med en laptop...?