Följ Black Week på SweClockers

Guild Wars 2 Home World/Server

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 Home World/Server

Hej,

Undrar lite över vilken "home world" de flesta svenskar håller till på. Enligt http://forum.gw2sverige.se/viewtopic.php?id=581&p=2 så är det "Far Shiverpeaks" som gäller ,stämmer detta?

Rösta i pollen, skulle vara intressant att se var vi svenska håller hus.

Skriv också gärna varför du väljer just den världen.

Hälsningar,
Lillem4n

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Far Shiverpeaks VAR bestämt för hela TNA (The Nothern Alliance, och däribland gw2-sverige)
Detta var dock tydligt gjort för oss att det handlade om BETAn, och KAN komma att ändras inför release.

Nå mer än så har vi i ThreeCrowns inte hört iaf

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

För Friskyttarnas vidkommande, så försöker vi alltid oavsett spel att välja en server som erbjuder en hälsosam mix av olika nationaliteter.

I GW2 föll valet på Gandara, och vår upplevelse av servern under betas har stärkt oss i vårt beslut. Mycket bra blandning på servern med stora och aktiva internationella communitys som exempelvis: GW2Guru, Guild Hall 2 och Futilez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

För Friskyttarnas vidkommande, så försöker vi alltid oavsett spel att välja en server som erbjuder en hälsosam mix av olika nationaliteter.

I GW2 föll valet på Gandara, och vår upplevelse av servern under betas har stärkt oss i vårt beslut. Mycket bra blandning på servern med stora och aktiva internationella communitys som exempelvis: GW2Guru, Guild Hall 2 och Futilez.

Yupp.. Gandara är bra.. lirar med Futilez där.. det enda som brister för tillfället ä'r att det är för få från andra tidszoner så WvW blir lidande nattetid.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Far Shiverpeaks until I die

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Far Shiverpeaks until I quit.

Permalänk
Medlem

Shiverpeaks såklart

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Så vilka servrar är de som är sönder hypade och kommer få en fin queue timer som alla kommer att klaga på tills dom tröttar och slutar eller byter server ?

Köpte precis GW2 och vill absolut inte hamna på en hypad server been there done that flera gånger och inte kul i slutändan

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Skrivet av Heineken89:

Så vilka servrar är de som är sönder hypade och kommer få en fin queue timer som alla kommer att klaga på tills dom tröttar och slutar eller byter server ?

Köpte precis GW2 och vill absolut inte hamna på en hypad server been there done that flera gånger och inte kul i slutändan

Lista på servers och vilka som är där:
http://www.wikihost.org/w/gw2betaweekend/start

Far Shiverpeaks - (Dutch Guilds x6) (Nordic Guilds x9), GW2nl.nl, guildwars2.no, gw2sverige.se, Guildwars2.dk, Ragnarok Of Primordus, Tweakers.net, Sweclockers.com, 4Gamers.be, Ragnarok, 9lives.be, Casual Gamerz (swe)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Lirade på Far Shiverpeaks under alla BWE, men efter rensningen till den sista BWe så blev kvaliteten ganska dålig, ingen körde WvW och de få som var där stod stilla afk

jag kollar mest var DaoC Communityn går genom att kolla sidor som Guildwars2guru, vart den svenska communityn går samt att jag kollar vart de icke engelskpratande communityna går för att undvika dem.

Är de stora svenska gillenas placering satt i sten eller kommer de också omvärdera vart de kommer gå?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Lirade på Far Shiverpeaks under alla BWE, men efter rensningen till den sista BWe så blev kvaliteten ganska dålig, ingen körde WvW och de få som var där stod stilla afk

jag kollar mest var DaoC Communityn går genom att kolla sidor som Guildwars2guru, vart den svenska communityn går samt att jag kollar vart de icke engelskpratande communityna går för att undvika dem.

Är de stora svenska gillenas placering satt i sten eller kommer de också omvärdera vart de kommer gå?

Ingen körde WvW för att den var trasig. Det fanns MINDRE än HÄLFTEN så många WvW platser i senaste betan pga en bugg.
Och "de stora svenska guilderna" KOMMER att vara på Shiverpeaks. (Dom jag känner till iaf)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Blir väl Gandara med Friskyttarna då...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Angående servers och gillen, rekommenderar jag er att kika på följande sajt som ger en mycket bra överblick:
http://www.gw2guilds.org/servers/eu

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en fråga angående er som spelade på Far Shiverpeaks servern under de tre beta eventsen, var det någonsin svårt att komma in på servern? Var WvW overpopulated? Jag skulle vilja spela där med men har lämnat hardcore spelandet bakom mig och är mer casual nu.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hej!

Jag har en fråga angående er som spelade på Far Shiverpeaks servern under de tre beta eventsen, var det någonsin svårt att komma in på servern? Var WvW overpopulated? Jag skulle vilja spela där med men har lämnat hardcore spelandet bakom mig och är mer casual nu.

Far shiverpeaks var full efter runt 1-2 timmar alla BWE och WvW var fullt vid peak times.

Permalänk
Medlem

Ok jag anade detta. Jag var med i wow launch när alla skulle lira på Stormscale, då blev det samma problem där, timmar av kö och blev man kickad kunde man glömma logga in peak times. Blir en annan server för mig och mina kompisar då, spelade Gandara under BW3 och hade aldrig några problem.

Tack!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Ok jag anade detta. Jag var med i wow launch när alla skulle lira på Stormscale, då blev det samma problem där, timmar av kö och blev man kickad kunde man glömma logga in peak times. Blir en annan server för mig och mina kompisar då, spelade Gandara under BW3 och hade aldrig några problem.

Tack!

Gandara blir nog fin

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Far shiverpeaks var full efter runt 1-2 timmar alla BWE och WvW var fullt vid peak times.

WvW var även trasigt så det bara fanns plats för hälften så många spelare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lutar nog åt Gandara för mig med, spelade där under betan och jag gillade mångfalden

Permalänk
Medlem

Det var begränsat på alla servrar, under BWE1 och 2 så hade FS alla keeps på alla kartor, förutom den allra första dagen då folk testade nya saker.
I 3:an så blev allt bortaget och folk ville inte riktigt göra nya karaktärer igen.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det har redan nämnts, men nu kan jag officiellt bekräfta att Friskyttarna kommer spela på Gandara vid release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Far Shiverpeaks/Gandara. Vet faktiskt inte.
Vill spela på en aktiv server med massa folk från sverige/norge

Permalänk
Avstängd

Trist att alla vill samlas på samma ställe. Vill gärna spela med folk som inte är svenska, men vill samtidigt ha mina vänner på samma servrar.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Blir en populär server för vår guild. Tänker inte göra samma misstag som med swtor och hamna på en server som dör ut till slut.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför ska man behöva välja server? Vad jag minns behövde man väl inte det i GW1? Jag hoppas verkligen att man kan hoppa fritt mellan servers, så att man kan spela med vem man vill utan att behöva starta nya gubbar för att man spelat på olika servers...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Varför ska man behöva välja server? Vad jag minns behövde man väl inte det i GW1? Jag hoppas verkligen att man kan hoppa fritt mellan servers, så att man kan spela med vem man vill utan att behöva starta nya gubbar för att man spelat på olika servers...

Hemservern är den man representerar i WvW, annars går det att spela med folk från andra servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Det kan man inte. GW1 var instanced, alltså man var ensam i världen med de man hade i sitt party (när man inte var i städer).
GW2 är open world och då funkar det nog tyvärr inte med dagens teknik (än).

Du få någon enstaka transfer gratis om jag minns rätt men sedan får du betala. Värt att nämna är dock att du kommer kunna spela med vänner på andra servrar i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Jag och vänner kommer spela på Far Shiverpeaks, vissa av oss är med i guildet TC (Three Crowns, från gw2sverige) och dom har valt den servern.
Så man kommer att hamna där och lira

Permalänk

Petrified Forest !

Jaa, så att man antagligen hamnar med samma gäng som har hängt på defias brotherhood i WoW, sen på rp-pvp servern i swtor och nu gw 2.

Kanske?

Permalänk
Medlem

Jag ska då hålla mig borta från Far Shiverpeaks och Gandara...

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche