Ascalon Catacombs - Explorable Mode, rummet med spike traps och gravelings

Permalänk
Medlem

Ascalon Catacombs - Explorable Mode, rummet med spike traps och gravelings

Gjorde ett försök på AC i exp mode tidigare ikväll. Visst, Kholer var jäkligt svår och tog lång tid att få ner men det visade sig vara ingenting jämfört med rummet där man ska aktivera spike traps och döda gravlings. Omöjligt att inte släppa förbi någon och när någon kommit igenom så är man i stort sett körd.

Vad kan man göra egentligen? Vi försökte om och om igen utan resultat. Kollade någon YouTube video där några gjorde det och det såg enkelt ut, men spawnsen har ändrats för det klippet var troligen från betan. Nu spawnar det två stycken breeders framför trapsen redan efter första vågen och tar man inte ut dom två på något vis (tar över en minut att döda dom) så har man 30st gravelings som bankar på en och går man ifrån sina traps så kommer det hundratals fler gravelings och till slut storbossen också.

Vi omöjligförklarade det helt enkelt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Gjorde ett försök på AC i exp mode tidigare ikväll. Visst, Kholer var jäkligt svår och tog lång tid att få ner men det visade sig vara ingenting jämfört med rummet där man ska aktivera spike traps och döda gravlings. Omöjligt att inte släppa förbi någon och när någon kommit igenom så är man i stort sett körd.

Vad kan man göra egentligen? Vi försökte om och om igen utan resultat. Kollade någon YouTube video där några gjorde det och det såg enkelt ut, men spawnsen har ändrats för det klippet var troligen från betan. Nu spawnar det två stycken breeders framför trapsen redan efter första vågen och tar man inte ut dom två på något vis (tar över en minut att döda dom) så har man 30st gravelings som bankar på en och går man ifrån sina traps så kommer det hundratals fler gravelings och till slut storbossen också.

Vi omöjligförklarade det helt enkelt.

Hade samma problem. Dock var vi bara 4 i gruppen, men det är inte säkert att en person till hade hjälpt.

Permalänk
Medlem

Har ni testat att fler switchar till controllers och/eller MMs?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Har ni testat att fler switchar till controllers och/eller MMs?

Va?

MM=Minion Master?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Va?

MM=Minion Master?

Ja Minion Master, menar dock inte bara Necro, fler som kan ha "minions" i olika former, turrets, elementals m.m. dessa drar agro före spelare, med controller menar jag just crowd controll skills som pull, push, stund, lock, fear osv.

Sedan kan man försöka planera så folks attacker funkar bra i combo o.s.v.

Det gör stor skillnad när folk växlar builds, bara kört Engineer och Guardian nog för att ha ok koll på alla skills men båda dem är väldigt olika beroende på vilka skills de har, just nu kör jag Engineer och växlar mellan Explosives och olika potions kombinerat med t.ex. rocketboost eller så.

Bara försöka massa olika taktiker och builds tills ni hittar något som funkar

BTW jag utgår från att ni dödar breeder så fort det går?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Inte testat det... Breeder är ju dock inte så enkel att döda, han tar ju lite tid. Sedan är det ju fler gubbar som kan spawna fler också...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare