Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

e msi moderkort okej ?

Jag håller på att bygga en egen burk men jag har ett problem. Endast 10 000 att jobba med.
Så jag letar efter billiga alternativ men endå bra. Jag hittade ett paket som innehöll AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus
MSI KT3 ULTRA2 Moderkort för Socket A VIAKT333, ATA/133, ljud, ATX, USB2.0
DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5
GlacialTech CPU-Fläkt Socket A/370/FCPGA Igloo2320, Upp till 1,4GHz, samt XP2600+. Nu undrar jag en sak allting gick på 3 lakan. Men jag har hört att moderkortet e dåligt. Jag har frågat folk varför men ingen svarar dem säger bara att jag ska köpa asus. Vad tycker ni suger moderkortet lr är det helt okej. Ni måste förklara varför i så fall (alltså om det suger)

Visa signatur

nilssOn

Permalänk

Jag har Msi Kt3 Ultra och jag e väldigt nöjd med det kortet

Msi är ett bra Moderkort tycker jag..... köp det

Visa signatur

Amd xp 2100+ geforce 4 ti4600 .512 ddrm 333mhz. 80 gig hårdisk

Permalänk
Medlem

Ne, köp ASUS eller nåt istället MSI är deffenitivt inte blad dom bästa.....

Permalänk

MSI gör lika bra moderkort som ASUS

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk

Har ett KT3 Ultra 2-R och är extremt nöjd. Rekommenderas.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk

har ett MSI KT3 Ultra-aru som inte vill köra i 133Fsb

Visa signatur

In`salah

Permalänk
Medlem

MSI? Nej aldrig i helvete... Kör Abit..

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Det är ju samma här, alla säger "Nej inte MSI" men förklarar inget, jag kör med ett gammalt MSI just nu, ska beställa nya grejor inatt eller imorn. Tänkte MSI i sig verkar vara bra kort, i alla fall till spel som jag har märkt. Vet nu inte om du ska ha en speldator. Mitt är ju ett gammalt K7T-turbo men det har funkar klockers hittills. Kan tyvärr inte rekomendera något eftersom jag inte sett tester på de nyaste.

Permalänk

Gigabyte fick bäst resultat hos Tomshardware för ett tag sen då de kollade KT333 kort, och billigt är det oxså.

Permalänk

asså, MSI funkar perfekt om du inte vill klocka, typ alla kt333 moderkort funkar perfekt när det gäller prestanda. Det som skiljer dom åt är kanske 10 FPS i quake3 vilket inte e mkt när man endå har 250 =D

Jag väljer endå ett epox kort för att ja letar efter dom där extra 10 FPSen och att man kan klocka dom mkt oxå

Permalänk

i ett test av kt333 som jag läste för ett tag sedan så delade msi kt3 ultra2 och asus a7v333 på förstaplatsen.

Permalänk

MSI moderkort så länge de inte kronglar...
De har hög felprocent.
I butiken där jag är så har de slutat sälja MSI pga de kronglar betydligt mer än andra märken.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
MSI moderkort så länge de inte kronglar...
De har hög felprocent.
I butiken där jag är så har de slutat sälja MSI pga de kronglar betydligt mer än andra märken.

Jag fick icke fungerande MSI mobo's 2 gånger på raken från dustin. Sen fick jag pengarna tillbaka och köpte ett Abit KD7-R kt400 mobo från mycom.se istället. Inga problem med det än sålänge, väldigt nöjd

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Gigabyte fick bäst resultat hos Tomshardware för ett tag sen då de kollade KT333 kort, och billigt är det oxså.

Det syger om man ska klocka talar av egen erfarenhet, stöder inte 166mhz fsb heller

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Whoho... Tror starkt på SBT i de fall MSI-korten krånglat. Jag har installerat över 20 moderkort åt vänner och bekanta, de flesta MSI, endast ett kort var trasigt, detta då kundens son tappade kortet i golvet så att 2 st kondesatorer ramlade av.

Vad det gäller överklockning på MSI-kort körde jag min P3 700@100 FSB i 968@138 FSB på mitt BXMaster utan problem. Min P3 1000@133 når jag dock bara 1.13@150 och det beror på mina minnen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag inte köper kort effter vllket som har fläst fps i Q eller har några Mb mer i minnesbanbräd....
Har lärt mig att ett snabt kort itne alls behöver vara bra i prestandard komptabilitet å kvalite....
Köper effter vad som värkar hålla läggst med minst felprocent det är goare men den dator dom fungerar i alla lägen en än som är 1-2% snabbare än dom anndra.
Dom MSI kort jag sett impade inte på migm en men kan finas många bra med kannse men dom har ju erkänt fel med kondigarna på äldre socket A kort å jag har set det felet på lan tex när kondigarna get sig och kortet döt.

ASUS är det som fugnerat bäst för mig å väldigt många kompisar kör det å är det nåt mobo som pajar så är det inget ASUS än i alla fall som gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
i ett test av kt333 som jag läste för ett tag sedan så delade msi kt3 ultra2 och asus a7v333 på förstaplatsen.

.... därför att default fsb är 134,90 i biosen som är på korten alla testare får, uppdaterar men till nyaste ligger det i princip sist även om det handlar om små marginaler, dessutom har msi inte värst bra specs. så välj ett annat kort.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk

säger bara EPOX...

Visa signatur

OC'in like Masturbation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaqtaren
säger bara EPOX...

Motivering?
Blir less på alla n00bs som tycker att allt de har är det bästa.
Säkert är det det första moderkortet du har...?

Ska man säga att en sak är bäst/sämst bör man kunna backa upp det hela med en motivering.

Hur lyder motiveringen till att du bara kan rekommendera Epox?
Vad jag vet har overclockers.se en mycket hög felprocent på det populära 8K5A2/8K5A2+.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r

.... därför att default fsb är 134,90 i biosen som är på korten alla testare får, uppdaterar men till nyaste ligger det i princip sist även om det handlar om små marginaler, dessutom har msi inte värst bra specs. så välj ett annat kort.

Tvärtom min gode herre, ser du till vad som följer med MSI-korten så är de otroligt prisvärda kontra ABIT / ASUS.
Givetvis får man vad man betalar för.

Min erfarenhet säger mig att MSIs funkar bra!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

+0.1v är ju mäkta imponerande, samt avsaknaden av 1/5 divider som någon sa här gör ju kortet till riktigt skräp om man får säga så, abit kd7 är inte ens 100:- dyrare än msi kortet och då får man överklockningsmöjligheter(!) vilket är värt 100 spänn.
asus a7v333 är 119 kronor dyrare än kt3ultra2, och samma sak där.
sen så har abit kortet integrerat lan och ett nätverkskort kostar garanterat 100:-
asus:et har firewire
men visst det är upp till var och en.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Microstar har jag alltid haft bra erfarenhet av, numer kör jag epox som funkar ypperligt, men asus har jag haft problem av ett par gånger, så jag undviker det nog i fortsättningen.
vet inte om just det kortet du funderar på är bra eller dåligt, har inte testat det. Men jag skulle tro att det är lika bra som alla andra msi, dvs pålitliga...

Visa signatur

Fuck The World

Permalänk
Medlem

Skit nöjjd me mitt nuvarande MSI och mitt gamla MSI....köp MSI å du kommer inte att ångra dig..
edit: har exakt det kortet du funderar på, köp de..de e skit bra
enda nackdelen är att v.core bara går upp till 1.85 vilket är lite lite om man ska klocka extremt, men de e inte det som stoppat min klockning, ja kör bara 1.8v just nu...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Skit nöjjd me mitt nuvarande MSI och mitt gamla MSI....köp MSI å du kommer inte att ångra dig..
edit: har exakt det kortet du funderar på, köp de..de e skit bra
enda nackdelen är att v.core bara går upp till 1.85 vilket är lite lite om man ska klocka extremt, men de e inte det som stoppat min klockning, ja kör bara 1.8v just nu...

Köper man T-breds så är det inte lika illa läggre.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp

Motivering?
Blir less på alla n00bs som tycker att allt de har är det bästa.
Säkert är det det första moderkortet du har...?

Ska man säga att en sak är bäst/sämst bör man kunna backa upp det hela med en motivering.

Hur lyder motiveringen till att du bara kan rekommendera Epox?
Vad jag vet har overclockers.se en mycket hög felprocent på det populära 8K5A2/8K5A2+.

1: Epox tillverkar snabbast kort
2: Epox kort är bästa överklockaren
3: Epox korten är billiga och ger många features och bra prestanda ex: EPoX EP-8RDA+ nForce2 1500 kr
4: visst, MSI funkar bra, om man inte ska göra något i BIOS lr nånting utom standard..
5: Epox har hög felprocent (om dom nu ens har det) bara för att alla galna överklockare driver dom till gränsen och voltmoddar dom

Om du säger att MSI är bäst så är det du som är noob.

Permalänk

blä blä, gick inte att ta bort posten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperKossan

1: Epox tillverkar snabbast kort
2: Epox kort är bästa överklockaren
3: Epox korten är billiga och ger många features och bra prestanda ex: EPoX EP-8RDA+ nForce2 1500 kr
4: visst, MSI funkar bra, om man inte ska göra något i BIOS lr nånting utom standard..
5: Epox har hög felprocent (om dom nu ens har det) bara för att alla galna överklockare driver dom till gränsen och voltmoddar dom

Om du säger att MSI är bäst så är det du som är noob.

Jag säger inte att MSI är bäst, nästa gång blir det nog ett Gigabyte för min del, om du hade läst min post ordentligt så hade du förstått att jag är less på alla n00bs som skriver som du gjorde, "Epox är snabbast, snyggast, billigast, bla bla bla"
Ta ett exempel som visar det? Tomma ord säger inte mycket.

Vill därtill påpeka att när hårdvarusidor testar moderkort bör man betänka att många kort knappt är färdiga, än mindre maximerade vad gäller BIOS. Jag väntar med att köpa grejor till jag vet av de som använder dem säger.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag har byggt 2 datorer med MSI kort, och ett X antal med Asus och aldrig haft problem med något av dem.

Vill du ha ett schysst KT3 kort, kolla in Epox 8K5A2 (har fått mycket bra kritik) eller Asus A7V333-X.
Den sistnämnda har integrerat LAN också. Abit har jag ingen erfarenhet av, så jag uttalar mig inte.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Alltså varför klagar alla jag har ett MSI kt3 ultra 2 och det funkar helt perfect det har inte blivit något fel på den ända sen jag köpte kortet... Möjligtvis går det itne så bra att klocka men om du itne ska göra det så tycker jag verkligen att du ska köp aett MSI..

Visa signatur

/Drbutts

Permalänk
Medlem

Köp ett kort med nForce2-chipset, det finns inget bättre idag.
Alla tillverkare har väl några dåliga exemplar.. men så här tycker jag:

Asus - you can't go wrong. A7N8X (deluxe) har det mesta och lite till.
EpoX - stabila kort, bra överklockare
Abit - det bästa för överklockaren
MSI - dåliga överklockare och för många kvalitetsproblem
Gigabyte - stabila kort

Tyvärr är alldeles för många rätt okunniga om hur man skydder elektronik från statisk elektricitet och har dåligt el-kunnande, och många moderkort och andra komponenter går sönder. Synd att det ska reflekteras i statistik, men det går ju ibland inte att se i returstatistik om det är kvalitetsproblem eller användarens klatter.