Permalänk
Medlem

Men LOL!

Japp, det är ett visst missbruk av "LOL" men då det verkligen är roligt så tycker iaf jag att det är ok att skriva det, det är min uppfattning så snälla, slå mig inte...

Permalänk
Medlem

det ska ju vara lolish

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GammelGaloschen
Klart att det ska whinas när man lirar CS... halva grejen ju

Edit: Själv brukar jag använda mig av

1. Men fan
2. ...
3. OMG FFS PLZ

Håller med. Det är ju det som är kul. Man whinar lite, snackar med andra och whinar lite igen. Typ i UT2k3 och Quake 3 hinner man ju inte snacka eller whina när man spelar. CS är lite mer socialt...

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban GTS

Håller med. Det är ju det som är kul. Man whinar lite, snackar med andra och whinar lite igen. Typ i UT2k3 och Quake 3 hinner man ju inte snacka eller whina när man spelar. CS är lite mer socialt...

Socialt? WtF?

Har en kompis som säger LOL irl, slår nästan till honom varje gång, det låter så fult!

Själv spelar jag näst intill bara strategi online så det blir inte så mycket LOL... Mer omg och ffs

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
bara britter som kör med fet jävla bögiga lol bindningar med en massa jävla konstiga tecken, hatar britter så jävla mycket å dom tror dom är så jävla bästa med deras jävla ping på uk servrar, men inte fan kan dom spela på en svensk server, åså säger dom lol hela jävla tiden som får en å vilja såga bort uk från jorden å placera på månen.
fan va jag hatar britter.

Tror aldrig jag har sett så mkt skitsnack sammlas i en post förut, grattis.

Hata Britter?? vafan snackar du om, lätt bland de trevligaste människorna i europa. Är det några man stör sig på på nätet så äre juh tyskar o fransmänn som inte ens har hyfs nog att snacka engelska *rys*

Svenskar är föressten inte alltid så mogna heller (kolla bara på inlägget jag just quotade)...

Permalänk

LOL

Visa signatur

ICQ=129512840

Permalänk

"lael"....

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

"LOL" är inget ord...

Bland det fulaste är ju "lewl", usch vad jag hatar det

Permalänk
Medlem

Är nånting riktigt roligt brukar folk skratta mer typ "haha" men om nått är lite halvroligt blir de oftast lol.... ganska missbrukat :S

Permalänk
Medlem

true true!
något jag inte tycker om är när någon gör fel benämning mellan orden "lagg" och hack".
Ett spel som är för systemkrävande för deras dator och dom utbrister:
FAN VAD DET LAGGAR!
Hatar när dom säger så, laggar det beror det på att du inte får tillräklig kontakt med server och hack då är det din dator som är för seg.

Värst är ändå: " LOL vad det laggar på min dator"

(o inge bull shit om det uppstår ett lagg mellan CPU och bla bla bla som svar)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

använder "lol" ibland om jag finner någonting väldigt humoristiskt

annars använder jag uttryck som "haha" "hehe" ":P" "h0h0" vad är det för fel på dessa?

en annan höjdare är ju ROTFLMBHAOWMCESCLFYTIBFBTDBIHMACOBAMTHHEAVT...
(Rolling on the floor laughing my big hairy ass off while my cat eats some chicken leftovers from yesterday that i bought from bogdan the day before i had my arm chewed off by a mouse that had huge eyes and vicious teeth...)

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazer

Tror aldrig jag har sett så mkt skitsnack sammlas i en post förut, grattis.

Hata Britter?? vafan snackar du om, lätt bland de trevligaste människorna i europa. Är det några man stör sig på på nätet så äre juh tyskar o fransmänn som inte ens har hyfs nog att snacka engelska *rys*

Svenskar är föressten inte alltid så mogna heller (kolla bara på inlägget jag just quotade)...

Om du lirar assault i vanliga UT, så skulle du inte ha den uppfattningen.
så KEFTEN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed

Socialt? WtF?

Har en kompis som säger LOL irl, slår nästan till honom varje gång, det låter så fult!

Själv spelar jag näst intill bara strategi online så det blir inte så mycket LOL... Mer omg och ffs

Ordet LOL är ett av de mest använda orden i min bekantskapskrets... irl då alltså.

alltid när det händer något konstigt eller ssmåroligt hör man lol...

ävern i många andra sammanhang som till exempel när nån säger något dumt men som kanske inte alls är roligt.

Jag tror att många ser lol som ett ord och inte en förkortning och därför använder det i sammanhang som inte var tänkta från början.

Visa signatur

TB 1400 AYHJA-Y ECS K7S5A (SIS 735) POV GF3 @250/561 MICRON 256 DDR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
något jag verkligen hatar är när folk skriver LOOOOOOOL

vad betyder det?
de kan ju inte mena Laughing Out Out Out Out Out Out Out Loud, för det låter ju otroligt löjligt.

Bleh.. förlängda förkortingnar :), de fattar nog inte skillnaden mellan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och OOOOOOO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut

Om du lirar assault i vanliga UT, så skulle du inte ha den uppfattningen.
så KEFTEN!

Jag tror att vi behöver lugna ner oss inte så lite.

Permalänk

Det är så jaela töntigt när man sitter på ett lan och så skriker någon rätt ut "MEN LOL", det är så förabanat töntigt så det är inte sant.

Själv säger jag "hehe".

Permalänk
Medlem

Men lewl på er era lol

Jag lollar som fan när jag läser denna tråden

LOOOOOOOL!!!!!

Fruktansvärt störande när folk missbrukar LOL.
Tyvärr verkar det bli fler och fler som gör det.

Permalänk
Medlem

lolololololololol - vad betyder det?

Visa signatur

Behind Transparency

Permalänk
Medlem

Sant...Ordet LOL/lol har tappat sin egentliga betydelse får man nog säga. När någon skriver lol nu så vet man inte exakt vad någon menar. Såvida man inte lägger till en smiley eller likande. Är det någonting riktigt roligt som händer när man lirar online till exempel så brukar jag skriva:
lol (+nick ibland)
så kommer jag på mig och skriver därefter:

Jobbigt med alla varianter av lol som tidigare nämnts... den ända böjningen som låter någorlunda bra är väl i princip lolish - lolaktig

Råkade även ut för det där med lotto:
Lento vad är den rätta lottoraden? Jag svarade dock enbart:
300MX

Vilket är min nya Logitech mus som jag fick i fredags och är extremt nöjd med. Min gamla kunde byta riktning om man drog för fort och inte ens kom i närheten i fråga om precision.

Hatar även benämningen "spray and pray", det går att lära sig spraya någorlunda inom ett visst avstånd. Bara att lära sig rekylen hos de olika vapnen och försöka motverka någorlunda...i princip kan man öva mot en vägg, hålla inne knappen och försöka få alla skott träffa på samma ställe, man träffar ju där kulhåls-dekalerna uppstår så det är inget svårt att öva in det...

Går man dock till rätt servrar så finns det trevliga folk...

Permalänk
Medlem

Det är ju en sak att plågas av lol misbrukande cs-fjortisar när man spelar cs, då får man faktiskt skylla sig själv.

Värre är det när man offrar tid och pengar för att leecha på ett litet lan (typ DH) och sen blir omringad av cs-spelare.

Min erfarenhet är att man måste plågas med kommentarer som:

Amen LOL
Fan va LOL
Sänk ljudet, jag hör inte fortstgen
Fan va jag aeger dig
LOOOOOOOOL

Aj aj aj. Avskyr verkligen det. Om jag blir rik..... ska jag boka platser på dreamhack så den som sitter närmast sitter så långt ifrån att jag slipper höra allt winande.
Ett annat alternativ är att skaffa valfria skills och sitta bland alla sceeners. Ännu bättre ahde dock varit om alla vi leechers kunde gruppera oss

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman
Aj aj aj. Avskyr verkligen det. Om jag blir rik..... ska jag boka platser på dreamhack så den som sitter närmast sitter så långt ifrån att jag slipper höra allt winande.
Ett annat alternativ är att skaffa valfria skills och sitta bland alla sceeners. Ännu bättre ahde dock varit om alla vi leechers kunde gruppera oss

Eller så skapar vi helt enkelt en dödspatrull som förstör datorerna för alla som säger "LOL"?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Mycket bra idé Christoffer! Måste förverkliga. Men inte på summer, för då lär de få fult upp.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Om du lirar assault i vanliga UT, så skulle du inte ha den uppfattningen.
så KEFTEN!

Moget.

Permalänk
Medlem

Usch!.. Fan vad jag hatar när folk säger LOL... Det skriver man för fan!

Permalänk
Medlem

Mest LOL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Usch!.. Fan vad jag hatar när folk säger LOL... Det skriver man för fan!

Knappt det....

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk

ordet LOTTO har inget med ett lotteri på svenska som många tror, utan det är helt enkelt snott från norskan/danskan där lotto betyder TUR.

spela på en norsk server så fattar ni.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

ordet LOL förekom redan på q1 tiden...alltså det härstammar inte från cs som en del tror...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
ordet LOL förekom redan på q1 tiden...alltså det härstammar inte från cs som en del tror...

Tror inte någon har påstått det heller
Vad vi säger är att det oftast (nu för tiden) används av de under 15 som spelar CS

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
ordet LOL förekom redan på q1 tiden...alltså det härstammar inte från cs som en del tror...

Det började iaff inte misbrukas så grovt innan cs spelarna kom :/

kakmonstret: Spelar det nån roll? Många cs spelarna som säger en massa ord vet ändå inte vad helften av dem betyder