Back-up på Win nya internetmail "Outlook"

Permalänk
Medlem

Back-up på Win nya internetmail "Outlook"

Hej.
Eftersom jag är rädd att personlig data och information om mig på Outlook ska stjälas av någon, vill jag göra en backup på alla mejl som jag har i min inkorg och lägga det i ett USB-minne. För att sedan radera min mejl, nollställa den och börja på 0.

Jag använder Windows internettjänst som numera heter Outlook. Förut loggade jag in på Hotmail.

Hur går man tillväga för att göra en backup på outlook?

MVH

Permalänk
Medlem

Du kan ju hämta hem dem med ett epostprogram på datorn. Outlook eller thunderbird är två exempel. Därifrån kan du sedan spara ner dem

Permalänk

Microsoft har ett program som heter Live mail som är till för att få upp hotmail på en klientdator (i ett lokalt program, inte i ett webbfönster). Det borde fungera med outlook.com också eftersom det är hotmail med ett nytt webgränssnitt, och i så fall finns det flera program som kan göra backup på det. Ett exempel beskrivs på http://www.makeuseof.com/answers/backup-hotmail-emails/

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Microsoft har ett program som heter Live mail som är till för att få upp hotmail på en klientdator (i ett lokalt program, inte i ett webbfönster). Det borde fungera med outlook.com också eftersom det är hotmail med ett nytt webgränssnitt, och i så fall finns det flera program som kan göra backup på det. Ett exempel beskrivs på http://www.makeuseof.com/answers/backup-hotmail-emails/

Live Mail är inte så selektivt som du får det att låta (möjligen av misstag?), det funkar till vilken mailadress som helst (Hotmail, Gmail, Spraymail, what ever) och har således inget med Hotmail i sig att göra, lika lite som Thunderbird, Outlook Express (XP), Incredimail o.s.v.
Exemplet på backup stämmer hursomhelst:)

Till TS, hur har du backup:at dina Hotmail-mail innan eftersom du är så rädd om din personliga data, skillnaden Hotmail vs. Outlook.com är trots allt marginell?

Permalänk
Medlem

Outlook.com är Hotmail. MS har bara bytt ut namnet och ändrat design. Trodde alla visste det vid det här lagret.

Öppna upp mailen i en annan valfri extern mail klient och sedan kan du spara dem på extern disk. Outlook.com(hotmail) stödjer POP3 vilket fungerar i alla möjliga externa mail klienter.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket alla! Har laddat ner Thunderbird nu och får hoppas det går smort