Patch 1.0.5 notes och PTR för 1.0.5 snart.

Permalänk
Medlem

Patch 1.0.5 notes och PTR för 1.0.5 snart.

Så blizzard har släppt PTR patch notes för diablo 3 patch 1.0.5.
Inom en snar framtiden, vem vet när, kommer man att kunna
testa 1.0.5

Patch notes(PTR):
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6572970237

Nu kommer double tornado barbarians att få bita lite i det sura äpplet,
återstår väl att se om det kommer bli en spelbar specc efter patch eller
om man ska börja leta sig vidare bland alla skills.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Så blizzard har släppt PTR patch notes för diablo 3 patch 1.0.5.
Inom en snar framtiden, vem vet när, kommer man att kunna
testa 1.0.5

Patch notes(PTR):
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6572970237

Nu kommer double tornado barbarians att få bita lite i det sura äpplet,
återstår väl att se om det kommer bli en spelbar specc efter patch eller
om man ska börja leta sig vidare bland alla skills.

Ser inga problem alls i att fortsätta köra WW spec, använde aldrig warcry heller, körde alltid med rend istället eftersom jag är exceptionellt bra på att undvika skada helt och hållet så kändes det redundant.

Hur som .. PTR registreringen är öppen i alla regioner, så vill man betatesta 1.0.5 så kan man i alla fall regga ett PTR konto nu.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Ser inga problem alls i att fortsätta köra WW spec, använde aldrig warcry heller, körde alltid med rend istället eftersom jag är exceptionellt bra på att undvika skada helt och hållet så kändes det redundant.

Hur som .. PTR registreringen är öppen i alla regioner, så vill man betatesta 1.0.5 så kan man i alla fall regga ett PTR konto nu.

Sant iofs, men det kommer ju att försvåra speccen en aning,

Proc coefficient reduced from 0.2 to 0.08

På sprint med rune like wind, läste några uträkningar så är det 25% mindre fury regen,
svårt att säga att detta stämmer dock men det kommer även att påverka life on hit. Men hursom,
så lär det väl fortfarande gå, om inte annat får man köra med

Animosity
Bonus Fury regeneration increased from 10% to 20%

För att väga upp furyn om det nu kommer saknas fury då jag kör med Thrives of chaos så kanske det blir svårare att hålla
igång. Men återstår att se hur stor impact sprint "nerfen" har.

Sedan bara att regga konto, men servarna är inte öppna och nedladdningen av själva clienten
verkar inte vara startad heller. Men bara hålla ett öga på forums, och fansites så.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Som väntat blir trail of cinders nerfad till som den var tänkt från början. Dock trevligt att d lade till att man kan "vaulta" ifrån en "jail"

Tråkiga nerfs på wizarden....resistance increase runan på armor ner fr 40% till 25% plus att d generellt sänker ARMOR bonusen fr 65% till 35%....sicken sjuk försämring. Kommer bli svårare att lira den vanligaste wizard builden nu med frostnova, stormchaser osv....

fler tankar av någon?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Som väntat blir trail of cinders nerfad till som den var tänkt från början. Dock trevligt att d lade till att man kan "vaulta" ifrån en "jail"

Tråkiga nerfs på wizarden....resistance increase runan på armor ner fr 40% till 25% plus att d generellt sänker ARMOR bonusen fr 65% till 35%....sicken sjuk försämring. Kommer bli svårare att lira den vanligaste wizard builden nu med frostnova, stormchaser osv....

fler tankar av någon?

Dock sänker ju damagen på monster lite beroende på vilken monster power
man kommer köra med. För att komma upp i nuvarandra svårighetsgrad på
inferno så kommer man behöva välja monster power 2-3, sedan är det ju bara
geara upp för köra svårare monster power osv.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Dock sjunker ju damagen på monster lite beroende på vilken monster power
man kommer köra med. För att komma upp i nuvarandra svårighetsgrad på
inferno så kommer man behöva välja monster power 2-3, sedan är det ju bara
geara upp för köra svårare monster power osv.

Fast för dom (läs mig) som håller på att geara upp till Act 3 blir det inte kul :/ Sen hoppades jag kunna leka lite BattleMage men det blir ju verkligen inget med det nu. Och TankMage då? Är dock ingen expert så jag kan ha missat något

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast för dom (läs mig) som håller på att geara upp till Act 3 blir det inte kul :/ Sen hoppades jag kunna leka lite BattleMage men det blir ju verkligen inget med det nu. Och TankMage då? Är dock ingen expert så jag kan ha missat något

Ja, men om man inte klarar act 3 på första monster power, kan man ju kanske
nöta lite act på kanske monster power 4-6 eller något så får man ju mer
kvantitet på gear och även kvalité om jag förstod rätt. Rätta mig gärna om
jag är helt ute och cyklar.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk

När går patchen live? Har releasedatum släppts?

Permalänk
Medlem

The location of Legendary items will now be marked by a column of light as well as a ping on the mini-map the first time they drop, and a new sound has been added. Äntligen slipper jag köra med loot sound programet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

När går patchen live? Har releasedatum släppts?

Inget release datum, bara PTR coming soon, men är nog inte sådär super långt kvar
kan jag tänka mig.

Skrivet av Elmer7:

The location of Legendary items will now be marked by a column of light as well as a ping on the mini-map the first time they drop, and a new sound has been added. Äntligen slipper jag köra med loot sound programet...

Och det där är bara awsome. Får rysningar av att tänka hur många men KAN ha missat
igenom sina runs som WW barb.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna köra med sina nuvarande karaktärer eller? känns ju ganska lamt om man måste starta en ny

Permalänk
Medlem

Många trevliga förbättringar. Framförallt känns det bra att kunna ställa upp svårighetsgraden för bättre belöning, så man hela tiden kan bli utmanad allt eftersom man blir bättre.

De inkluderar också något jag efterfrågat ett tag, att resplendant chests och, framförallt, events ska inkluderas i Valor-systemet.

Skrivet av Ralle_81:

Tråkiga nerfs på wizarden....resistance increase runan på armor ner fr 40% till 25% plus att d generellt sänker ARMOR bonusen fr 65% till 35%....sicken sjuk försämring. Kommer bli svårare att lira den vanligaste wizard builden nu med frostnova, stormchaser osv....

fler tankar av någon?

Jag tror du missat att de sänker skadan i Inferno med mer än vad Wizards med Energy Armor (Prismatic) förlorar. Man kommer ta 1-2% mindre skada än tidigare med den runan så resultatet blir alltså bättre efter patchen. Skillnaden ligger dock i att Energy Armor inte blir lika obligatorisk eftersom man nu lättare kan klara sig utan den med rätt gear och rätt skills.

Det kommer alltså inte påverka CM-builden negativt. Dock kommer det tyvärr heller inte påverka att det är en button mashing build så den blir heller inte roligare för oss som tycker sådant är negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer man kunna köra med sina nuvarande karaktärer eller? känns ju ganska lamt om man måste starta en ny

Man kommer kunna köra med nuvarande karaktärer så klart, de kommer aldrig kunna göra en wipe eller något som gör att man måste börja om med tanke på RMAH.

Edit: eller syftar du på PTR? Isf utgår jag från att man kan kopiera nuvarande chars dit eftersom det funkar så i t.ex WoW.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Man kommer kunna köra med nuvarande karaktärer så klart, de kommer aldrig kunna göra en wipe eller något som gör att man måste börja om med tanke på RMAH.

Edit: eller syftar du på PTR? Isf utgår jag från att man kan kopiera nuvarande chars dit eftersom det funkar så i t.ex WoW.

Vet ej om det kommer att ha ett maxtak, men du kommer minst att kunna kopiera en
av dina karaktärer till PTR servern som du kan köra med för att testa den nya patchen.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Hoppla! Barbarian blir riktigt elak, men DH verkar ju bli klenare och klenare...förutom då Vault, vilket känns välkommet (Can now be used while under the effect of roots, including Jailer (and will break the effect)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Sant iofs, men det kommer ju att försvåra speccen en aning,

Proc coefficient reduced from 0.2 to 0.08

På sprint med rune like wind, läste några uträkningar så är det 25% mindre fury regen,
svårt att säga att detta stämmer dock men det kommer även att påverka life on hit

Hur kan en minskning av proc coefficient med 60% leda till bara 25% mindre Fury? Känns lite som att det är döden för double tornado baban faktiskt..

Permalänk

Jag tycker att det ser väldigt bra ut!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Många fina bugg-fixar och utility-fixar måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Hur kan en minskning av proc coefficient med 60% leda till bara 25% mindre Fury? Känns lite som att det är döden för double tornado baban faktiskt..

Som sagt, endast vad jag läst, jag sitter och inte och räknar på sånthär. Men detta
är en skrämmande post jag nyss läste varafall:

The damage of tornadoes remains unchanged. The number of tornadoes as well. What changes is the way tornado hits will trigger Life On Hit and Fury generation. This will be reduced by roughly 60%.

To sum up, WW barbs will generate 60% less fury and heal 60% less from LoH.

There is really nothing involving damage in there. But DPS has never been an issue with the WW build, since even with low DPS, it would just take a bit longer to kill stuff.

Men sen hur det kommer att funka när man väl spelar, ja det återstår väl att se när
PTR'en hoppar igång.

Sen hurvida allt stämmer är ju ingen garanti på direkt heller, för min del kommer det
vara mer praktiskt testande än att sitta och räkna ut allt i vilket fall.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Som sagt, endast vad jag läst, jag sitter och inte och räknar på sånthär. Men detta
är en skrämmande post jag nyss läste varafall:

The damage of tornadoes remains unchanged. The number of tornadoes as well. What changes is the way tornado hits will trigger Life On Hit and Fury generation. This will be reduced by roughly 60%.

To sum up, WW barbs will generate 60% less fury and heal 60% less from LoH.

There is really nothing involving damage in there. But DPS has never been an issue with the WW build, since even with low DPS, it would just take a bit longer to kill stuff.

Detta kommer som sagt göra det 100% omöjligt att hålla igång WW mer än i korta omgångar vilket resulterar i att vi förlorar ännu mer än 60% av loh procsen.. Antar att jag får pausa säljandet på rmah och spara ihop till en bra 2handare till mig istället om detta går igenom då jag inte ser att denna build skulle kunna funka efter dessa nya förutsättningar.

Permalänk
Medlem

Sänkte ju visserligen kostnaden på det. Men ja, allt åsterstå att se, hur man
kommer kunna hålla furyn etc. Sedan lär väl en del healing etc, komma från
att man faktiskt whirlar också. Men ska bli intressant och se, om inte annat får
men väl kombinera ihop något att!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Kanske detta hjälper er fury-generation. Vad vet jag, min Barb är bara 52 eller nåt, och har inte fått Unforgiving ännu.

Unforgiving - Fury regeneration has been quadrupled, increased to 2 Fury every 1 second (up from 1 Fury every 2 seconds)

Permalänk
Medlem

Då får man tacka av Trail of Cinders och välkomna turrets och vargen. Från 60% till 94% och att den överlever bättre gör den roligare att använda. Känns mera som en varg nu, förut var den bara en övervuxen valp...

Turrets är bra för bossfighter. Placera och dra dig undan. Det suger att de nu kostar hatred att använda, men möjligheten att rada upp tre stycken med Custom Engineering och att varje turret då lever i en hel minut, det går nästan inte att hoppa över. Att de äntligen gjort missilerna lite starkare(från 8% till 15%) är välkomnat. Total skada för tre stycken med Spitfire-runan blir då 309%, vilket är ganska bra, med tanke på att man inte riskerar livet, som med Trail of Cinders.

Använder man Custom Engineering för en extra sentry kan man lika gärna dra nytta av den dubblerade sprängradien från Spike Traps och det faktum att man då får sätta ut sex stycken. Skillen som laddar om all hatred blir då nödvändig igen. Men med den nya runan Echoing Blast kombinerat med Cold Damage/Cull the Weak kan man hålla kvar fienden i fällorna mycket längre och de blir då mycket effektiva i stora vågor av fiender, t ex akt tre.

Blir mycket att fundera över, multishot med full broadside vill jag nog behålla, då den också får cold damage, eftersom mina bågar har det, vilket bromsar ner ett stort antal fiender samtidigt, vilket kommer spela bra ihop med förbättrade turrets/traps. Nästan bättre än att slösa en slott på en defensiv skill, får försöka hitta gear med mera movement speed istället. Mera hatred regen skulle inte heller vara fel. Den ökade betydelsen av hatred gör att felplaceringar kan bli kostsamma misstag.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Public Test realm verkar nu fungera att ladda ner. Jag har varafall lyckats ta mig till installern.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Skönt iaf att d verkar nerfa WW barb, alldeles för många som e otroligt OP med medium high gear...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Balle! De ska tydligen nerfa storm catcher oxå.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Många trevliga förbättringar. Framförallt känns det bra att kunna ställa upp svårighetsgraden för bättre belöning, så man hela tiden kan bli utmanad allt eftersom man blir bättre.

De inkluderar också något jag efterfrågat ett tag, att resplendant chests och, framförallt, events ska inkluderas i Valor-systemet.

Jag tror du missat att de sänker skadan i Inferno med mer än vad Wizards med Energy Armor (Prismatic) förlorar. Man kommer ta 1-2% mindre skada än tidigare med den runan så resultatet blir alltså bättre efter patchen. Skillnaden ligger dock i att Energy Armor inte blir lika obligatorisk eftersom man nu lättare kan klara sig utan den med rätt gear och rätt skills.

Det kommer alltså inte påverka CM-builden negativt. Dock kommer det tyvärr heller inte påverka att det är en button mashing build så den blir heller inte roligare för oss som tycker sådant är negativt.

Det där med bättre belöning det tro jag på när jag ser det. Patch 1.04 så var en grej att fler level 63 skulle droppas. Jo visst fler level 63 droppas men dom var inte värda den nivån. Dessutom så sades det att reparationkostnaden skulle sänkas. Det har inte jag märkt något av. Däremot har jag märkt att man kan komma direkt från en reparation, bli oneshottad och sedan behöva reparation igen.

Sen bättre belöning blir väl då som typ Quiver med 270 str. och 240 int. eller en Wizzard hat med dex. och str.

Detta är bara ett jäkla trixande med siffror hit och dit. Summa av det hela är och förblir den samma, "KÖP det du behöver på RMAH"

Detta mycket p.g.a. att man inte kan bygga sin karaktär självständigt som i D2. Hade man kunnat göra det så hade Blizzard mist sin järnkontroll över spelat och AH.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det där med bättre belöning det tro jag på när jag ser det. Patch 1.04 så var en grej att fler level 63 skulle droppas. Jo visst fler level 63 droppas men dom var inte värda den nivån. Dessutom så sades det att reparationkostnaden skulle sänkas. Det har inte jag märkt något av. Däremot har jag märkt att man kan komma direkt från en reparation, bli oneshottad och sedan behöva reparation igen.

Sen bättre belöning blir väl då som typ Quiver med 270 str. och 240 int. eller en Wizzard hat med dex. och str.

Detta är bara ett jäkla trixande med siffror hit och dit. Summa av det hela är och förblir den samma, "KÖP det du behöver på RMAH"

Detta mycket p.g.a. att man inte kan bygga sin karaktär självständigt som i D2. Hade man kunnat göra det så hade Blizzard mist sin järnkontroll över spelat och AH.

Man har aldrigt behövt köpa något på RMAH och man kommer aldrig behöva för att ta sig vidare.

Att alla items som droppar inte är bra är ju bara positivt, fan va tråkigt spelet hade blivit om man var garanterad uppgraderingar varje run, då skulle man ju ha BIS på någon vecka eller två.

Att folk fortfarande klagar på reparationskostnaderna övergår mitt förstånd, en full repair tjänar du ihop på ca 5 minuters spelande, och att du blir oneshottad beror ju mer på att du försöker spela i en för svår akt för ditt nuvarande gear.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det där med bättre belöning det tro jag på när jag ser det. Patch 1.04 så var en grej att fler level 63 skulle droppas. Jo visst fler level 63 droppas men dom var inte värda den nivån. Dessutom så sades det att reparationkostnaden skulle sänkas. Det har inte jag märkt något av. Däremot har jag märkt att man kan komma direkt från en reparation, bli oneshottad och sedan behöva reparation igen.

Sen bättre belöning blir väl då som typ Quiver med 270 str. och 240 int. eller en Wizzard hat med dex. och str.

Detta är bara ett jäkla trixande med siffror hit och dit. Summa av det hela är och förblir den samma, "KÖP det du behöver på RMAH"

Detta mycket p.g.a. att man inte kan bygga sin karaktär självständigt som i D2. Hade man kunnat göra det så hade Blizzard mist sin järnkontroll över spelat och AH.

Du får nog ta och tänka till lite över vad det innebär att ha slumpmässigt rullade prylar. Bättre loot innebär bättre sannolikhet för att få de bästa sakerna men det betyder inte att du kommer vara garanterad någonting. Så fort man introducerar slump så finns det en chans att man dödar oändligt många mobs utan att få något man vill ha. Risken för det är förstås oändligt liten men den finns där och det överdrivna exemplet illusterar väl var vissa brister i sina resonemang.

Belöningen jag talar om är helt enkelt att man får extra MF om man går upp på högre nivåer, och den MF:en är inte begränsad av den 300%-cap som är insatt.

Sedan står det ju iofs något om att affixes på prylar ska rullas beroende på monster level och inte på item level, men det har jag inte riktigt förstått vad det innebär ännu. Om någon annan sett en förklaring till det får de gärna berätta.

Men att summan skulle vara att man ska använda RMAH är lika fel som alla andra gånger du sagt det. Speciellt efter sista patchen har ju gear som räcker för att klara Inferno blivit löjligt billigt på GAH. Sådan gear som jag hade när jag klarade Inferno första gången är ju knappt ens värt att lägga ut på AH för man får så lite för det. Och då har ändå Inferno blivit mycket lättare sedan jag tog mig igenom det.

Så om något har Blizzard gjort RMAH överflödigt för alla som inte är ute efter de absoluta toppgrejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Men att summan skulle vara att man ska använda RMAH är lika fel som alla andra gånger du sagt det. Speciellt efter sista patchen har ju gear som räcker för att klara Inferno blivit löjligt billigt på GAH. Sådan gear som jag hade när jag klarade Inferno första gången är ju knappt ens värt att lägga ut på AH för man får så lite för det. Och då har ändå Inferno blivit mycket lättare sedan jag tog mig igenom det.

Indeed, finns ju folk som tagit som utmaning att klara hela Inferno med gear för 1 miljon guld (vilket man får ihop väldigt snabbt även om man inte hittar några items att sälja) och klarat det utan att behöva skippa några packs.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.