Permalänk
Geeks Gaming

Ravaged

Känns som detta kommer bli mitt nya "Battlefield"

Just nu är det bara 32 spelare men har snackat med devs och dom jobbar stenhårt på att få upp de till 64 spelare.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut! Gillar atmosfären. Som Herr Halibut säger så känns det väldigt Mad Max.

Kul att även små studios kan skrapa ihop spel som ser ut att kunna matcha jättarnas spel. Är du med i betan? Är betan öppen eller registrerar man sig för att vänta på betanyckel?

Permalänk
Geeks Gaming

Jag har beta ja.
Betan är smått öppen. Tips är att lägga till 2Dawn på facebook så har dom typ spela beta dagar med dom och då är det lätt att få nyckel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Vet att jag skrev ett litet utförligare inlägg i en annan tråd om spelet i forumet, men kan fylla på lite här också. Jag är osäker om det kan bli någonting faktiskt. Man kanske inte ska uttrycka sig för mycket då spelet fortfarande är i beta, men man får ändå en liten bild av hur spelet är på väg. Spelet känns på något sätt ganska tunt i grunden. Fler vehicles och så massvis med tweaks kommer givetvis att komma, men hela "budget"-känslan slår igenom för mycket. I menyer, under spelets gång osv. Det är lite som att jämföra t ex BF med ett av dessa gratisspel som finns ute idag. Måste verkligen till något speciellt för att spelet ska få folkets uppmärksamhet. Inte kommer det vara för grafik eller spelkänsla i alla fall ,inte som det ser ut idag. Men det kan vara jag som är kräsen vad gäller spel också, så lyssna inte allt för mycket på mig utan försök testa spelet själv istället.

Utvecklarna verkar trevliga och har spelkvällar på sin teamspeak om man är intresserad. De är även ofta inne och spelar med folket nu under betan där man kan ställa frågor och annat skoj. Man lyssnar mycket på spelarnas feedback och släpper patchar rätt ofta. Spectator mode finns (woho bf3) och dedikerade servrar kommer vem som helst kunna köra. Lite roliga och udda vapen också, det gillar jag. Jag kommer fortsätta att följa spelet och se vart det hamnar men jag kommer inte ha allt för höga förväntningar att det blir något stort inom spelscenen.

Som någon skrev så är det inte särskilt svårt att få tag på beta-nycklar. Just nu verkar deras bot vara trasig, men annars sitter det en bot i deras IRC-kanal som skickar ut en beta-nyckel varje timme. Sitter man lite under natten så kan man ro åt sig många.

Har spelat cirka 20 timmar så jag borde ha fått lite intryck i alla fall. Hojta om ni har några frågor eller liknande.

Permalänk
Geeks Gaming

Ja jag kan hålla med om att det känns lite budget... Men vapnen känns jätte härliga(Lite buggade). Kartorna är lagomstora med tanke på antalet fordon. Tycker det är bra att de inte är jätte mycket fordon då det är meningen att de inte ska va de. Sjukt snabb laddningstid. Public serverfiles så man kan slänga upp en server för skyttegrav och Sweclockers. Och dom är jätte snabba på att hjälpa communityn. Tex någon skrev att det behövdes AA till att skjuta ner helin. Bara någon minut senare svara dom och sa då börjar jag modda en AA till spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Om någon har en nyckel, vore snällt om man kunde få en isåfall :).

Permalänk
Geeks Gaming

Tips som sagt in på deras IRC och fråga efter nyckel... lycktes få tag på 2 andra till folk på mumble

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tack, hämtade precis en, håller på och tankar nu!

Permalänk
Medlem

Förstår det är beta, men tycker inte det var så himla kul. Själva fps "känslan" fanns inte där och tycker att spelet är lite tunt.

Permalänk
Geeks Gaming

Själv tycker jag det är en extremt skön fps känsla. Vapnen är så himla nice att använda. Och är man typ 4 personer och gör en squad så är det skit kul.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Hade kul på mumble igår

Har några beta nycklar kvar... skynda er innan dom tar slut

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd minirensad*

Notera §4 i reglerna:

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Detta gäller även om intentionen må vara god.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt spelet ? vad tyckte ni om det isånnafall?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av SwedZi:

Någon som köpt spelet ? vad tyckte ni om det isånnafall?

Jag tycker det är skit kul.
När dom släpper server filer så lär jag slänga upp en server till sweclockers/skyttegrav

Men ett tips är ju att söka på de på steam så finns det demo för de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ta och testa demon först. Personligen tyckte jag inte om kontrollkänslan i spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av fantomsmurfen:

Ta och testa demon först. Personligen tyckte jag inte om kontrollkänslan i spelet.

Tyckte kontrollerna va ganska bra. Fick en mer "call of duty" känsla när det gällde vapnen men sen en battlefield 2 känsla överlag

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

detta verkar riktigt häftigt så detta ska nog köpas.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk

För de som inte riktigt visste så kommer utvecklarna satsa stenhårt på e-sport med detta spel.
Så om ni är intresserade av att spela matcher, turneringar och cuper så är nog detta ett bra spel att försöka satsa på.

Har inte spelat på ett tag nu pga. tidsbrist, men har tidigare spelat väldigt mycket under Betan och haft nära kontakt med utvecklarna både genom mail och teamspeak, och dom gör allt för att få spelet perfekt för e-sport; Spectator, nån typ av Battlerecorder osv...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flaxehytt:

För de som inte riktigt visste så kommer utvecklarna satsa stenhårt på e-sport med detta spel.

Oj så många gånger man hört detta förut...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Oj så många gånger man hört detta förut...

I'm just sayin, men du får självklart tro vad du själv vill

Edit: Redan under betan så blev min klan och många andra förfrågade om att spela matcher vilket vi också gick med på. Matcherna livestreamades på Twitch med kommentatorer. För 6 dagar sedan (14 Oktober) var det en liten "turnering" med Logitech och Andrea SuperBeam som sponsorer och även dessa matcher livestreamades med kommentatorer och gäster som TotalBiscuit och QuickNap Gaming. T.ex. Xapsos lag bestod av spelare från diverse BF3 lag; Xapso (obvious), Eyeballers och några enstaka spelare från andra framgångsrika klaner.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av flaxehytt:

I'm just sayin, men du får självklart tro vad du själv vill

Edit: Redan under betan så blev min klan och många andra förfrågade om att spela matcher vilket vi också gick med på. Matcherna livestreamades på Twitch med kommentatorer. För 6 dagar sedan (14 Oktober) var det en liten "turnering" med Logitech och Andrea SuperBeam som sponsorer och även dessa matcher livestreamades med kommentatorer och gäster som TotalBiscuit och QuickNap Gaming. T.ex. Xapsos lag bestod av spelare från diverse BF3 lag; Xapso (obvious), Eyeballers och några enstaka spelare från andra framgångsrika klaner.

Blev själv förfrågad om att sätta ihop ett lag att spela i den streamen men har för mycket annat med BF3 clan och jobb att göra.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Oj så många gånger man hört detta förut...

I detta fall stämmer det till 100%.
Men..

Skrivet av flaxehytt:

För de som inte riktigt visste så kommer utvecklarna satsa stenhårt på e-sport med detta spel.
Så om ni är intresserade av att spela matcher, turneringar och cuper så är nog detta ett bra spel att försöka satsa på.

Har inte spelat på ett tag nu pga. tidsbrist, men har tidigare spelat väldigt mycket under Betan och haft nära kontakt med utvecklarna både genom mail och teamspeak, och dom gör allt för att få spelet perfekt för e-sport; Spectator, nån typ av Battlerecorder osv...

Jag var också(?) med och spelade tuneringen och det var skoj. Men här är haken. Det kommer aldrig kunna bli ett e-sportspel om det inte finns en publik som spelar spelet. Man kan satsa hur mycket som helst på spectator mode och annan funktionalitet, men utan en publik kommer det stå still. Utan spelare finns det inga som vill skjuta in pengar i spelet som t ex sponsorer för tuneringar, för klaner med mera. Nu vet vi ju inte om spelet kommer bli stort, det får tiden utvisa. Hoppas det kan fästas någons intresse i alla fall.

Permalänk
Skrivet av woicer:

I detta fall stämmer det till 100%.
Men..

Jag var också(?) med och spelade tuneringen och det var skoj. Men här är haken. Det kommer aldrig kunna bli ett e-sportspel om det inte finns en publik som spelar spelet. Man kan satsa hur mycket som helst på spectator mode och annan funktionalitet, men utan en publik kommer det stå still. Utan spelare finns det inga som vill skjuta in pengar i spelet som t ex sponsorer för tuneringar, för klaner med mera. Nu vet vi ju inte om spelet kommer bli stort, det får tiden utvisa. Hoppas det kan fästas någons intresse i alla fall.

Jag var inte med i tuneringen, men jag fick förfrågan.
Håller med om det faktiskt... spelet har inte slagit väldigt stort och inte jätte känt av många heller, men kanske blir med tiden.
Kan ju ta LoL som exempel, jag spelade det väldigt mycket i början men det var så himla dött spel, dåligt community osv... sen efter typ 1-2 år efter så blev det hur populärt som helst och nu ett av dom mest populära e-sport spelen.

Kanske kan bli något liknande med Ravaged om det får tillräckligt mycket uppmärksamhet av "media" osv.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

varför funkar det inte att ladda ner demo?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ta och testa demon först. Personligen tyckte jag inte om kontrollkänslan i spelet.

Testade att ladda ner demot igen och inte ändra grafikinställningarna och nu funkade det mycket bättre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Verkar som det blir ett köp till det kommande lovet. Spelet verkar ha riktig potential!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ladda ner demot. Snälla hjälp. Står bara connection timed out

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Har köpt det men har bara hunnit spela 1 och en halv match. Men riktigt rolig arkad känsla. Kan inte bli annat än skit kul på lan.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)