Permalänk
Medlem

V8 BORD!

Har inget att göra med datorer på fem öre men efter som de var en del som gillar bordet väldigt mycket tänkte jag vara snäll och lägga upp ett par bilder..
enligt han på skroten var motorn i från en oldsmobile 400 mer än så vet jag inte om motorn

Har använt en migsvets det är därför svets fogarna är som är.. dvs rent åt helvete..de skulle ha gjort en pinnsvets för bättre resultat

väger va 120 kg utan glasskivan

när jag köpte motorblocket så var de bara 7 st kolvar, kamaxel och vevaxel kvar...
jag och min kompisar fick bara ut veven och kolvarna och inte kamaxel pga att kamen sitter i mitten av motorn.....

V8 BORD!

Permalänk

Riktigt fränt

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Permalänk
Medlem

Måste väga uta helvete antar jag?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Måste väga uta helvete antar jag?

runt 120 kg skulle jag väl tro.. utan glas skivan då.
är man två så går de att bära men men

Permalänk
Medlem

Hur tungt är det?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Hur tungt är det?

runt 120 kg gjutjärn

Permalänk
Medlem

Riktigt udda och sjukt häftigt

Permalänk
Medlem

Gött mos:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv

Haha en gammal klassiker att göra bord av motorer. Snyggt!

Är det inte ett v12 bord dom har i top gear? Kanske nästa projekt för dig

Permalänk

Häftigt sätt att återanvända en gammal v8 på

De där med att svetsa i gjutjärn med MIG svets är nästan de svåraste man kan svetsa i när det gäller MIG men jag tycker nu lyckades riktigt bra ändå

Permalänk
Medlem

Fyfan va rätt! bästa galleriet på bra länga! Manligt!

Permalänk
Medlem

Top Gear känsla! Fast där kör dom med V10 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Riktigt udda och sjukt häftigt

Skrivet av ghostshades:

Haha en gammal klassiker att göra bord av motorer. Snyggt!

Är det inte ett v12 bord dom har i top gear? Kanske nästa projekt för dig

Skrivet av christoffer05:

Häftigt sätt att återanvända en gammal v8 på

De där med att svetsa i gjutjärn med MIG svets är nästan de svåraste man kan svetsa i när det gäller MIG men jag tycker nu lyckades riktigt bra ändå

Skrivet av j-jonte:

Fyfan va rätt! bästa galleriet på bra länga! Manligt!

Skrivet av voro12:

Top Gear känsla! Fast där kör dom med V10 tror jag

Skrivet av anon142735:

Tänkte inte på det..

jag tycker om att ha lie udda saker för mig och bygga
älskar man fordon så gör man lika bra att göra nåt coolt tycker jag
tack tack men jag tycker att svets fogarna ser förjävliga ut.. dock så losna en av kolvarna när jag lämna in de på blästring så dom fick svetasa om den.

top gear kör nog med V12 tror jag.

har funderigar på att göra ett bord till fast en liten v4... från en motor cykel....eller från en SAAB 96 2 takt för se hur de blir med det

Permalänk
Medlem

Super coolt, njut av det så länge du bor ensam sen är det kanske risk att det åker ut

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Super coolt, njut av det så länge du bor ensam sen är det kanske risk att det åker ut

jag bor hemma än iallfall... när jag hittar en ny flickvän så får tycka vad hon vill... vill hon ha ut får hon ta ut de själv

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt!

Dock måste jag säga att dom vita "kuddarna" emellan kolvarna och glasskivan måste du färga svarta eller köpa andra som inte syns så mycket!

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

dom ''kuddarna'' fick jag till glasskivan för den inte ska kunna röra sig så mycket..... jag har målat dom svarta ett par gånger med de värker inte hjälpa

Permalänk
Medlem

AUDI A4 2,8 -95?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

AUDI A4 2,8 -95?

vad är den med audin ?

den audi modellen har bara en v6 på 175 hästar Xdhurj ag vet är för att jag har haft en sån
sen är det nåt som är så väldigt speciellt med v8... vill göra ett bor till med en V4 eller med en wankel motor

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

vad är den med audin ?

den audi modellen har bara en v6 på 175 hästar Xdhurj ag vet är för att jag har haft en sån
sen är det nåt som är så väldigt speciellt med v8... vill göra ett bor till med en V4 eller med en wankel motor

Jag menade att på en bild så sitter det en skylt med det regnumret till den bilen, i garaget

Kör på en Saab v4, fy fasen vad coolt!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

kan inte ett skit om bilar, men det där är fan coolt!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Jag menade att på en bild så sitter det en skylt med det regnumret till den bilen, i garaget

Kör på en Saab v4, fy fasen vad coolt!

Skrivet av excepto:

kan inte ett skit om bilar, men det där är fan coolt!

den gula nr plåten är bara en survini från polisen.. de är tillfälig nummer plåt man får tills man får den riktiga.

med frågan är var jag kan hitta en motor från en saab 96... känns lite så där att köpa en hel saab för att bara ta motorn:/
kan i ta en v4 från en motorcykel vilket blir lättare att få tag på:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Top Gear känsla! Fast där kör dom med V10 tror jag

Nepp en v8a där med vad jag hör och kan se...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och väldigt udda! Men du, du kan väl gå över stavningen en aning? Blev lite svårt och läsa efter ett tag

Är ingen expert på att stava själv men la märke till en del grova fel, inget illa ment, men blir lättare att kolla på galleriet då

Mvh Axelind!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Riktigt snyggt och väldigt udda! Men du, du kan väl gå över stavningen en aning? Blev lite svårt och läsa efter ett tag

Är ingen expert på att stava själv men la märke till en del grova fel, inget illa ment, men blir lättare att kolla på galleriet då

Mvh Axelind!

jag försöker stava så gått jag kan.... har väldigt grov dyslexi

top gear kör med V12 så alla vet de nu !

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

jag försöker stava så gått jag kan.... har väldigt grov dyslexi

top gear kör med V12 så alla vet de nu !

Japp, förstog nästan att du hade det Har en kompis som har det, inge kul men ta hjälp av nån kompis eller nåt med stavningen så blir det jättebra Lycka till med kommande projekt och så Ha det gött

Permalänk

du får fixa kylning i cylindrarna så colan är kall. awesome ide och ass coolt (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarning241:

du får fixa kylning i cylindrarna så colan är kall. awesome ide och ass coolt (y)

De var en kul idé men de kommer inte att gå tror jag, och sen tycker inte jag om för kall cola...

Har haft funderingar på att sätta neon ljus under till:)

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt, Top Gear inspirerad?

Och för att få slut på snacket om TG helt och hållet om det var 8-10-12 cylidrar.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.