Permalänk

MSI moderkort, hur är dom?

Ska skaffa mig ett lite snabbare system nu i veckan kanske att ha tills att jag investerar i en P4 efter jul, så satt jag och tittade på Komplett's paketerbjudande och hittade något som lät bra och låg i rätt prisklass för att mi nbudget skulle klara det.
Nämligen detta:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=44&...
Så nu undrar jag hur är MSI KT3 Ultra ???
Funkar det att ha detta i ca 2 månader och fortfarande vara nöjd?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Mitt msi moderkort funkar utmärkt:D

Permalänk

fan vad LOL, tråden nedanför handlar om exakt samma paket

kämpa på grabbar!

Visa signatur

/ TURBO - snabbt skall det gå

Permalänk

Msi är ett utmärkt Moderkort.... Jag har själv Msi kt3

Köp MSI....

Visa signatur

Amd xp 2100+ geforce 4 ti4600 .512 ddrm 333mhz. 80 gig hårdisk

Permalänk
Medlem

Mitt MSI moderkort gör att datorn blir väldigt varm. Även en vän till mig har haft samma problem. Min AMD 1.4 ligger på runt 65grader och då har jag även en väldigt bra fläkt. Men ifall du ska köra p4 så kommer du slippa detta problemet iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NoLife : KT3 ultra korten läser av processorns interna temperaturdiod (därav temperatur skillnaden)

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

joro dom är bra.
Men kt3an har en ful ovana att sänka hastigheten på minnena när man använder mer
Som tex från 256 till 512. Dett endast för att öka stabiliteten som msi har lite problem med. Alltså när det gäller flera stickor.

Annars är kortet ruskigt stabilt och går att få hyffsat högt.
Utan rejäl ND kylnig kommer problemen runt 190fsb

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Har nog bara stött på bra MSI kort vad jag vet, mitt MSI KT133a funkar utmärkt, o min polares PRO-2 funkar fint det med... Vet dock inte hur det är med P4a MSI... men jag antar att dom är bra med.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med mitt 845PE MAX2-FIR iaf... haft det i snart 1 månad och inte haft nåra problem alls...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

MSI gör fina moderkort, men som pricken över i:et så brukar dom också vara billigare.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

Musslan :

KT3 serien delar på DIMM plats 2 och 3 så om du kör med 2 minnesstickor använd plats 1 och 2,3 ej 2,3

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

OK, tack så mycket
Det ska testas på en gång!.

Om du har mer kunskap om detta kort så har jag lite frågor.
kontakta mig på 20135481 om du har lust.

mvh simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Musslan : Jag är inte riktigt ICQ:ande av mig, men min största faktakälla angående Msi moderkort är www.amdforums.com Deras Msi forum är mycket bra med många personer som är villiga att hjälpa.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Ok, jo deras forum är verkligen stora.
Besöker msi forumet dagligen men ja har inte hittat riktigt det ja behöver.
Såsom information om varför ja fick sämre bandbredd med 512 genemot 256, fsb förbi 190 och lite annat om minnen

Men ja beger mig iväg dit igen

Tack ska du ha

Mvh Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

jag har haft 3 st msi kort alla har funkat perfect!

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White