"Apple Ipad Mini i produktion"

Permalänk
Melding Plague

"Apple Ipad Mini i produktion"

Världens mest sålda surfplatta kan få en mindre kusin innan månaden är slut. Nu uppger Wall Street Journal att "Ipad Mini" slutligen är satt i produktion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej tack tar en nexus 7 hellre.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Bra för dem som gillar iPad. Synd bara att andra företag som gör liknande produkter inte får lika mycker gratisreklam som apple gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

7 tum i all ära men med 4:3? njaeee

Permalänk
Medlem

Köper hellre en Galaxy S3 eller större iPad/annan surfplatta. Får se vad den kommer kosta, kanske är prisvärd och ett billigt alternativ.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

iPhone 6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

7 tum i all ära men med 4:3? njaeee

Tror faktiskt det lämpar sig bra för en platta, om man inte har den till film i första hand.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"Under våren och sommaren har iHÄRDIGA rykten cirkulerat.."
underbart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Äntligen har apple uppfunnit 7" surfplattor.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Sötast

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Ja vast det var innan de uppfunnit något som var fyrkantigt och hade rundade hörn i den storleken. Vänta bara så kommer snart en stämning mot alla andra som redan har plattor i liknande storlekar, eftersom de snott apples idé

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

De sa även att telefoner med större skärm än 3,5 var för stort eller något liknande. Men de kan ju inte skita i något som de kan sälja mängder av pga sånt, det var ju bara marknadsförings snack egentligen. De är ju ute efter pengar som alla andra företag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Nej det var kvinnofolket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Äntligen har apple uppfunnit 7" surfplattor.

JA Akta er nu stämmer den ruttna frukten alla andra som 7"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Jo men det var innan de testade nexus 7 och insåg att det var bättre än något de hade själva...

Permalänk
Sötast

Jag gillar era svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Skrivet av jOnÄTÄn:

De sa även att telefoner med större skärm än 3,5 var för stort eller något liknande. Men de kan ju inte skita i något som de kan sälja mängder av pga sånt, det var ju bara marknadsförings snack egentligen. De är ju ute efter pengar som alla andra företag.

Det var Steve Jobs som sa det. Inte Apple Nu har ju han gått bort i cancer och då är det fritt fram att göra lite vad man vill hos Apple. Jag har själv en iPad 2 och tyckte den blev förstor redan efter en veckas användning. Vilket gör att jag tycker denna och andra nyheter som kommit om mindre iPad verkar riktigt lovande.

Vill inte ha Android-plattor pga av att beg-marknanden är ett skämt där och pga av Apple ofantliga populäritet så är tillbehörs-marknanden så mycket intressantare för en Apple-platta än för en Android-platta. Inget ont om Android isäg. Dom har bara inte kommit upp i den populäriteten som Apple lyckats med. Ja, jag går efter strömmen och jag tycker det är roligt med lite pengar i plånboken när jag säljer något. Så slipper någon ta upp den fråga också utifrån mitt inlägg

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Äh. Jag köper en Nexus 7 istället.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

4:3 och lite väl låg upplösning, nej då finns det intressantare alternativ

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skäggig legend

Jag tror inte på den. Det ända som skulle kunna göra den lyckad är om priset är MYCKET lägre jag snackar om 1500:-

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Sötast
Skrivet av XHI:

Jag tror inte på den. Det ända som skulle kunna göra den lyckad är om priset är MYCKET lägre jag snackar om 1500:-

Det blir nog lite svårt där för Apple....

Vilket annat företag som helst med deras kassa skulle kunna sälja den för 500:- bara just för att totalt förstöra marknaden och bli #1 på kort tid.

Men Apple kan nog inte sälja den alldeles för billigt, för då .... Ja då är det ju inget lyx alls... Deras modell är ju lite att det ska kosta extra för att vara exlusivt och inne....

Permalänk
Medlem

I mitt tycke, väldigt intressant! Känns nästan som ett steg mot en större telefon mer än ett steg ned från surfplatta. Skulle vilja se en variant av iphone som har större skärm. Att de börjar producera iphone 5 och ipfone 5G där G står för giant eller nåt... Och att den är ca 5-6 tum

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Tycker den är väldigt lik min köksvåg... Patent tack!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

iPad är 9,7" . Det var gällande iPhone som Jobs sa att man inte behöver större än 3,5". Nu antar jag att han vänder sig i graven gällande iPhone 5.

Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Äntligen har apple uppfunnit 7" surfplattor.

Det lär väl inte dröja länge innan en ny stämnings ansökan lämnas in ang. att alla andra kopierar Apples mini iPad på 7".

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Skulle vilja se bevis på att Apple någonsin har sagt att allt under 10 är skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

iPhone 6?

Den ligger 2 år bort, 5S kommer först om ett år (att folk inte lär sig någon gång)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Var det inte Apple som sa att allt under 10" var skit?

Tvivlar jag på då skärmen på befintlig iPad är 9,7"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Justbecause:

Den ligger 2 år bort, 5S kommer först om ett år (att folk inte lär sig någon gång)

Skickades från m.sweclockers.com

Att folk aldrig lär sig sarkasm...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

De sa även att telefoner med större skärm än 3,5 var för stort eller något liknande. Men de kan ju inte skita i något som de kan sälja mängder av pga sånt, det var ju bara marknadsförings snack egentligen. De är ju ute efter pengar som alla andra företag.

De syftade på att göra en som var bredare, vilket iPhone 5 inte blev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!