Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Hej

Beställde datorkomponenter hos er onsdagsnatt (3/10) och idag, fredag (5/10), står det fortfarandre "Ej levererad" på status. Som jag uppfattar det så har alltså inga varor skickats fast det har gått hela 3 dagar? Vad jag kan se verkar alla varor finnas i lager eftersom dem alla fortfarande går att beställa... Tidigare gånger jag beställt något hos er har dem levererats snabbt (2-3 dagar), vilket alltid uppskattas, så varför denna fördröjning?

Vanligtvis skulle jag inte orka bry mig, men vill förstås gärna börja bygga ihop min nya dator eftersom jag redan sitter med hälften av komponenterna hemma. De liksom kliar i mina "datorbyggarfingrar"!

Skulle uppskattas om ni kunde ta er en titt på min beställning och se vad som orsakar fördröjningen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugga:

Hej

Beställde datorkomponenter hos er onsdagsnatt (3/10) och idag, fredag (5/10), står det fortfarandre "Ej levererad" på status. Som jag uppfattar det så har alltså inga varor skickats fast det har gått hela 3 dagar? Vad jag kan se verkar alla varor finnas i lager eftersom dem alla fortfarande går att beställa... Tidigare gånger jag beställt något hos er har dem levererats snabbt (2-3 dagar), vilket alltid uppskattas, så varför denna fördröjning?

Vanligtvis skulle jag inte orka bry mig, men vill förstås gärna börja bygga ihop min nya dator eftersom jag redan sitter med hälften av komponenterna hemma. De liksom kliar i mina "datorbyggarfingrar"!

Skulle uppskattas om ni kunde ta er en titt på min beställning och se vad som orsakar fördröjningen?

Tack på förhand!

Finns ingen fördröjning alls, eftersom att du beställde onsdag natt, så tog din order tidigast hand om i igår, och cdon är inte de snabbaste på att packa saker så det är självklart att du inte får dina grejor innan helgen. Tyvärr men sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nu räcker det, varenda jävla gång man lägger en beställning hos er så blir något fel, antingen får man vänta i 3 månader eller så får man fel produkter,,,om man nu ens får något.

I alla år har man godtagit att ni har skitit mig i handen, men inte mer.

Nu kan ni dra åt helvete,,,,,tänker skicka tillbaka allt jag handlat för, som ni har delat upp i flera paket, fattar ni att det kostar mer i frakt för er än de 29-49 kr ni gott kunnat efterskänka?

Jävla idioter!

Det är väl ditt eget fel att du inte läst på deras hemsida? Infon finns där om du tar dig tid att läsa.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag har en fråga angående eran säkerhet vid kortbetalning.

Varför använder inte ni tjänster som "MasterCard SecureCode" när man köper via Betal-/Kreditkort hos er?
Det känns mycket tryggare som kund att handla hos ett företag som använder detta.

//KJKL

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Som jag tidigare sagt så får ni gärna PMa mig ert kundnummer när ni har problem, så försöker jag lösa det. Jag kollar hemskt gärna på ditt ärende.

MVH Josefin

Nejtack, jag är klar med er för all framtid.

Att ni inte tar tag i nånting förens det blir offentligt på denna sida visar bara hur oseriöst företag ni är.
Oavsett vad som sker i detta äreende har ni gjort bort er förut så många ggr att ni inte förtjänar att ha kvar mig som kund.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är väl ditt eget fel att du inte läst på deras hemsida? Infon finns där om du tar dig tid att läsa.

Som jag skrev förut(som du inte verkar ha läst) så finns det tidigare äreenden som de har misskött,,,ett av många exempel var ju den externa 2,5"HD som många beställde, men visade sig att den inte fanns, istället ska de skicka de ut en motsvarande 3,5", detta avböjde jag och avbeställde.
Jag bryr mig inte om att 2,5" disken inte fanns, det är sånt som händer, MEN:

Av någon outgrundlig anledning så fick jag räkningen ändå, trots avbokad produkt, och detta långt innan jag ens får 3,5"(som jag förövrigt avbokade direkt när jag fick beskedet). Inte nog med det, jag fick också påminnelseavgift samt hot om inkasso,,,INNAN JAG ENS FÅR(den avbokade) PRODUKTEN.
När jag väl får den avbokade produkten skickar jag tillbaka den direkt(samma dag).
Som grädde på moset så påstår de sedan att jag aldrig skickat tillbaka 3,5"(trots att jag har Kvitto på inlämnandet). Detta resulterar återigen ett smällt topplock där jag ber dem dra åt helvete och driva detta till domstol om de vill,,,efter det har jag inte hört nånting mer om saken.

Under hela denna procedur är jag i ständig kontakt med deras obefintliga kundservice. utan resultat.
Som tur var så fick jag KLARNA att bromsa betalningskravet iallafall, efter jag meddelat att jag tänker överklaga varenda räkning upp till domstol om så skall behövas!
Detta kostade mig sjukt mycket i tid och telefonsamtal utan ett enda ord eller ursäkt från CDON,,,,,,,,så nej Josefin, ni har gjort bort er för sista gången nu!

Jag orkar fan inte göra affärer med ett företag som tar så mycket energi och gör mig förbannad varende gång, hellre handlar jag hos deras konkurenter, oavsett om det kostar mer pengar.

Så återigen, ännu en förlorad kund, bra jobbat CDON!

Onödig formulering. Se §1.1, §1.2, §1.5 i reglerna.
Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ja, jag avbokade ett par RAM-minnen som jag ändå fick på fakturan inom 14 dagar.
Där var det lite tjaffs fram och tillbaka men det löste sig tillslur.

Beställde en 3930K med tillhörande X79 moderkort och en H100. Efter ett tag fick jag hem moderkortet, kylningen samt en sketen AMD processor för 700:- som inte ens passar till moderkortet. Vad gjorde CDon? Jo, dom skickade ut en 3930K _INNAN_ jag hade returnerat deras AMD-processor. Returnerade AMD prollen och allt har varit frid och fröjd. Hade det varit något annat företag så kan jag ge mig fan på att dom skulle kräva tillbaka den ruttna processorn innan de skulle lyfta ett finger.

Det finns alltid saker som kan gå snett och är företaget villiga att fixa till problemen i efterhand så visar detta på att de är ett seriöst företag som bryr sig om sina kunder. Finns inte ett enda företag i hela världen som aldrig gör fel.
Angående ditt problem så är det förmodligen för att deras system säkerligen är automatiska och är inte programmerat för att hantera sådana här fel.

Med det sagt så är jag fortfarande en nöjd kund och jag kommer handla från Cdon igen.
Sitter faktiskt och lägger en beställning just nu på lite prylar.
Så länge de är villiga att fixa till eventuella problem som uppstår så kommer de alltid att ha kvar mig som kund!

Onödig formulering. Se §1.1, §1.2, §1.5 i reglerna.
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_laptop_256gb_...
Är detta något ni kommer sänka priset på? Inet tar 1700:- för samma disk och vad jag vet så brukar ni vara billigare än Inet.
http://www.inet.se/produkt/4304001/samsung-ssd-nb-830-series-...

Citat av rensat inlägg borttaget
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Vill kort berömma er på cdon.se för snabba hanteringar av ordrar och leveranser. Det känns verkligen tryggt att handla hos er och samtidigt har ni ofta den produkt man söker i lager och ert rabattkodsystem gör att man beställer alldeles för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Vill kort berömma er på cdon.se för snabba hanteringar av ordrar och leveranser. Det känns verkligen tryggt att handla hos er och samtidigt har ni ofta den produkt man söker i lager och ert rabattkodsystem gör att man beställer alldeles för ofta

Ptja, jag kommer fortsätta handla från Cdon oavsett om de skulle vara dyrare än andra. Varför? Jo, därför att de stöder E-sport, Starcraft 2 specifically och det uppskattar jag.
Skulle inte finnas någon E-sports scen utan alla sponsorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej cdon! Undrar om denna:
http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-u9do_cpu_cooler-113213...
passar till Opteron G34 sockeln?

Mvh

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej!
Tänkte bara kolla om denna produkten kommer hålla samma pris när den kommer in i laget igen?:
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_straight_power_cm_bqt_...

Hälsningar
Fredrik

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

§1 i forumets regler gäller i största mån även här. Kritik är inom ramarna, men inte personriktade argument eller början till pajkastning.

Minns också att enskilda kundärenden för allas skull bäst tas direkt med affären. För andras skull då det bara tillför brus i tråden; för er egen skull då det enda rimliga svaret ni likväl kan få i tråden är att kontakta affären direkt gällande ärendet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hugga:

Hej

Tack på förhand!

Hej hej

Absolut, PMa mig ditt kundnummer så kollar jag på det.

MVH Josefin

Skrivet av KJKL:

Hej CDON!

Jag har en fråga angående eran säkerhet vid kortbetalning.

Varför använder inte ni tjänster som "MasterCard SecureCode" när man köper via Betal-/Kreditkort hos er?
Det känns mycket tryggare som kund att handla hos ett företag som använder detta.

//KJKL

Hej hej

Vi kör med DIBS-DebiTech som ska vara väldigt säkert, men jag framför önskemålet till ansvariga för en biten i alla fall.

MVH Josefin

Skrivet av Lodisen:

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_laptop_256gb_...
Är detta något ni kommer sänka priset på? Inet tar 1700:- för samma disk och vad jag vet så brukar ni vara billigare än Inet.
http://www.inet.se/produkt/4304001/samsung-ssd-nb-830-series-...

Hej hej

Fixat, kostar just nu 1699:- hos oss.

MVH Josefin

Skrivet av crimsonidol:

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Lodisen:

Ptja, jag kommer fortsätta handla från Cdon oavsett om de skulle vara dyrare än andra. Varför? Jo, därför att de stöder E-sport, Starcraft 2 specifically och det uppskattar jag.
Skulle inte finnas någon E-sports scen utan alla sponsorer.

Hej hej

Kul att det uppskattas att vi försöka satsa på gaming. Vi har ju vår egen turnering nu till och med! =D

MVH Josefin

Skrivet av Brainsplitter:

Hej cdon! Undrar om denna:
http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-u9do_cpu_cooler-113213...
passar till Opteron G34 sockeln?

Mvh

Hej hej

Tyvärr inte, du behöver den som heter NH-U9DO A3 för Socket G34, dessvärre får vi inte tag i den just nu.

MVH Josefin

Skrivet av Ericson:

Hej!
Tänkte bara kolla om denna produkten kommer hålla samma pris när den kommer in i laget igen?:
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_straight_power_cm_bqt_...

Hälsningar
Fredrik

Hej hej

Tyvärr inte då den var med i vår lagerrensning, därav det låga priset. Kommer att höjas upp under dagen då den är slut i lager.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tyvärr inte, du behöver den som heter NH-U9DO A3 för Socket G34, dessvärre får vi inte tag i den just nu.

MVH Josefin

Kollade nämligen på prisjakt och när jag gick in på komplett (via prisjakt) så fick man fram NH-U9DO A3 men inte på eran sida så var tvungen att fråga. Tack för svaret!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Challenge accepted! PMa mig ditt kundnummer.

MVH Josefin

Fick du mitt Kundnummer?

Edit: Såg nu att min order blivit annullerad och pengarna återbetalda, vad i ...
Slänger om min order igen då och får se om det blir rätt nu. Antar att någon nisse som suttit i kundservice fått det att bli fel.

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

Har nu testat på CDON.com för första gången gällande hårdvara. Helt ok att köpa därifrån. Relativt snabb handläggning av ordern, har varit med om värre.

Men, nu är det så att jag har ångrat min order och meddelat detta till CDON.com via deras kontaktformulär. Skickade mitt ärende den 5:e och fick svar samma dag, att dom skickar det vidare till elektronikavdelningen, helt ok att göra så. Men nu har det gått ytterligare två arbetsdagar och fortfarande inget svar från elektronikavdelningen. Jag måste säga att antingen har dom idioter som jobbar som sniglar där eller så har dom en alldeles för liten personalstyrka.

I dagens läge är det för mig obegripligt att det ska ta en sån tid. En sak som jag löser via telefon på 3-4 minuter hos en annan leverantör klarar inte CDON.com av att göra på två arbetsdagar. Det är lite dåligt kan jag tycka och reflekterar över vad jag har att förvänta mig om något skulle strula med hårdvara i framtiden.

Så CDON.com kan anteckna att ni går fetbort i framtiden p.g.a för slö kundservice!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Är det fel på Cdon.com? Kommer ej in på sidan.

Någon annan som har problem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grottbert:

Är det fel på Cdon.com? Kommer ej in på sidan.

Någon annan som har problem?

https://cdon.se ska det vara.

cdon.com-addressen skickar mig också dit för övrigt.

Permalänk
Skrivet av anders190:

https://cdon.se ska det vara.

cdon.com-addressen skickar mig också dit för övrigt.

Ja nu fungerar det såklart. Tack för din tid iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Har nu testat på CDON.com för första gången gällande hårdvara. Helt ok att köpa därifrån. Relativt snabb handläggning av ordern, har varit med om värre.

Men, nu är det så att jag har ångrat min order och meddelat detta till CDON.com via deras kontaktformulär. Skickade mitt ärende den 5:e och fick svar samma dag, att dom skickar det vidare till elektronikavdelningen, helt ok att göra så. Men nu har det gått ytterligare två arbetsdagar och fortfarande inget svar från elektronikavdelningen. Jag måste säga att antingen har dom idioter som jobbar som sniglar där eller så har dom en alldeles för liten personalstyrka.

I dagens läge är det för mig obegripligt att det ska ta en sån tid. En sak som jag löser via telefon på 3-4 minuter hos en annan leverantör klarar inte CDON.com av att göra på två arbetsdagar. Det är lite dåligt kan jag tycka och reflekterar över vad jag har att förvänta mig om något skulle strula med hårdvara i framtiden.

Så CDON.com kan anteckna att ni går fetbort i framtiden p.g.a för slö kundservice!

Sitter lite i samma båt Köpte ett litet paket där ifrån med bland annat en SSD. SSD:n var DOA anmälde detta den 25/9 efter det tog det ca 24h att få svar. Efter några mail fram och tillbaka fick jag sedlarna så jag kunde skicka in SSD:n till dem fick information om att de skulle skicka en ny så fort jag skickade in den gamla. Skickade in den gamla den 5/10 informerade CDON med Kolli-ID men har än idag (10/10) inte hört något från dem om hur det ligger till med mitt ärende grymt irriterande.

Med detta sagt så var det första och sista gången jag köpte hårdvara från CDON för detta är under all kritik. Det fungerar säkert bra så länge man inte har något strul. Detta ska gå på 3-4 arbetsdagar enligt mig från att ärendet öppnas.

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Angående Wii U rapporterar vår spelavdelning följande:

Alla som har bokat Wii U basic och Premium kommer att få sina till release eller veckan efter beroende på hur Nintendo klarar av att leverera men Wii U Zombie Bundle kommer att bli extremt hårt allokerad.
Vi går inom kort ut med ett mail till alla som har bokat och meddelar vad som gäller. Vi gör allt vi kan för att hitta fler konsoler.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

på tal om slö kundservice, mailade cdon kundservice den 27/9 och en andra gång 1/10 och har fortfarande inte fått svar.
Gällde en retur av en vara dom hade skickat fel, men tar å behåller den nu eftersom dom inte bryr sig om att svara

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

på tal om slö kundservice, mailade cdon kundservice den 27/9 och en andra gång 1/10 och har fortfarande inte fått svar.
Gällde en retur av en vara dom hade skickat fel, men tar å behåller den nu eftersom dom inte bryr sig om att svara

Använt dig av den inne på deras sida och inte bara deras mail?
http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Där finns ett forumlär, brukar alltid få svar inom dagen, om jag inte skrivit för sent.
Dem har ju även online chat, så borde ju inte vara något problem få tag på dem ?

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Spatten:

Hej hej

PMa mig ditt kundnummer så kollar jag vad som hänt där.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Använt dig av den inne på deras sida och inte bara deras mail?
http://cdon.se/customer/customercase/add#contact

Där finns ett forumlär, brukar alltid få svar inom dagen, om jag inte skrivit för sent.
Dem har ju även online chat, så borde ju inte vara något problem få tag på dem ?

jo det är sant men tänker inte jaga dom eller lägga ner tid på att få kontakt när dom skickat fel vara, speciellt när det hänt för 3 gånger innan, börjar tröttna

men tack för hjälpen

Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

PMa mig ditt kundnummer så kollar jag vad som hänt där.

MVH Josefin

pm skickat

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Skrivet av FlAxX^_0:

Sitter lite i samma båt Köpte ett litet paket där ifrån med bland annat en SSD. SSD:n var DOA anmälde detta den 25/9 efter det tog det ca 24h att få svar. Efter några mail fram och tillbaka fick jag sedlarna så jag kunde skicka in SSD:n till dem fick information om att de skulle skicka en ny så fort jag skickade in den gamla. Skickade in den gamla den 5/10 informerade CDON med Kolli-ID men har än idag (10/10) inte hört något från dem om hur det ligger till med mitt ärende grymt irriterande.

Med detta sagt så var det första och sista gången jag köpte hårdvara från CDON för detta är under all kritik. Det fungerar säkert bra så länge man inte har något strul. Detta ska gå på 3-4 arbetsdagar enligt mig från att ärendet öppnas.

Efter ytterligare kontakt så fick jag faktiskt svar. Blev inte så överraskad och det slog sista spiken i kistan gällande framtida köp från detta ställe:

"Svar 2012-10-05 15:05
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."

"Fråga 2012-10-09 18:57
Hej! Har er elektronikavdelning tagit semester? Antingen får ni utbilda personalen där eller anställa fler, vill påstå att det är oansvarigt att inte ha möjlighet till en kundservice via telefon och ha så här pass lång väntetid på interaktiv kundservice!
Hur går hanteringen av mitt ärende??"

"Svar 2012-10-10 07:19
Hej,

Vi beklagar, någonting gick fel i vidarebefordrandet av ditt ärende. Jag skickar vidare detta på nytt, och du bör få svar inom kort."

Yes! Kompetent personal.... Hur svårt ska det vara att vidarebefordra en sån sak.

citat bort
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2x... Ni funderar inte på att sänka priset på denna? många andra affärer säljer ju den liksom för 3490 köper den dirr om ni får ner priset en liten bit

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av berggrenaren:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2x... Ni funderar inte på att sänka priset på denna? många andra affärer säljer ju den liksom för 3490 köper din dirr om ni får ner priset en liten bit

Hej hej

Kan vi väl... Uppdaterar du sidan nu ligger den på 3489:-.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kan vi väl... Uppdaterar du sidan nu ligger den på 3489:-.

MVH Josefin

HAHA de e gött ;D

EDIT: neeeeheee, jag köper den så fort som möjligt <.<

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör