TELIA Mobilt Nätverk Funkar INTE BRA - KÖP INTE/HJÄLP?

Permalänk

TELIA Mobilt Nätverk Funkar INTE BRA - KÖP INTE/HJÄLP?

Tjena.

För någon vecka sedan flyttade jag in med mina två päron in i våran nya lägenhet. Med lägenheten följde det med TV, Bredband och Telefoni från Telia. Hur som helst när jag skulle få internetet att fungera så gick det inte. Prövade ALLT, ringde kundtjänsten, säkert suttit på telefonen i över 4 timmar.
Pga av allt detta var de snälla nog för att erbjuda oss mobilt bredband i 3 veckor utan extra kostnad. 45 minuter senare hade jag hämtat ut det och var hemma igen. Jag pluggade in chippet i adaptern och sedan i datorn. Ända sen dess har jag ALLTID haft antingen 2/5 bars (internet) eller 3/5. = DÅLIGT.
Adaptern sitter i min stationära vilket finns under mitt kontorsbord och jag bor på den fjärde våningen. Inget ska vara en problem, men internetet är väldigt dåligt. Jag game:ar väldigt mycket också, och min ping är som bäst när den är vid 120 MS. (kan gå upp till 1000).

Vad jag vill ha hjälp med är, hur jag får detta bredband att funka BRA. Kommer inte ha vanligt internet på ett bra tag nu så vill att detta ska funka.

Tack på förhand!

// S

Permalänk

låter som alla mobila internet...

saker som stör mobila internet.
väggar, plåttak, microvågsugnar, elmotorer, många användare av mobila nätet på samma mast.

prova att skaffa en lång usb kabel så du kan hänga ut pucken genom fönstret eller nått till att börja med.

bara att ha en längre kabel så att du får upp pucken lite typ upp på skrivbordet kan förbättra det.

sen pingen blir högre ju mer störningar det är.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter som alla mobila internet...

saker som stör mobila internet.
väggar, plåttak, microvågsugnar, elmotorer, många användare av mobila nätet på samma mast.

prova att skaffa en lång usb kabel så du kan hänga ut pucken genom fönstret eller nått till att börja med.

bara att ha en längre kabel så att du får upp pucken lite typ upp på skrivbordet kan förbättra det.

sen pingen blir högre ju mer störningar det är.

Hmmm, låter bra. En lång USB kabel säger du? Ska pröva leta fram en sån, eller vart finns det att köpa?

Permalänk
Avstängd

Det finns att köpa i typ alla butiker. Och det låter precis som mobilt bredband brukar va..totalt värdelöst för allt annat änn surfande.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Skall du ha mer än 2-3m kabel så sätt en USB hubb med egen strömtillförsel i änden så spänningsfallet inte påverkar din USB sticka, det fungerar även med en aktiv USB kabel.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Fick hit en elektriker idag iaf. Han kollade på vårat bredband och problemet var MIN dator....
Ska posta en ny tråd och se hur man fixar Ethernet porten på min dator, det var den som är problemet.
Får väl hoppas att jag får ethernet porten i min dator att funka. J***a mobit bredband är ju helt värdelöst.

Permalänk