Permalänk

Önska features till ditt tagenbord!!

Hej,

Om ni fick önska egna features och macro funktioner till ert tagentbord, vad hade det då varit?

Det kan redan finnas eller inte finnas! Kör rakt ut bara!

Vad vill du ha ifrån ditt tagentbord?

Permalänk
Lego Master

Inbyggd docka för min mobiltelefon, samt strömsatt USB 3.0-hubb. I övrigt är mitt G15v1 så nära perfekt som jag vill ha det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Inbyggd docka för min mobiltelefon, samt strömsatt USB 3.0-hubb. I övrigt är mitt G15v1 så nära perfekt som jag vill ha det.

Att kunna docka telefonen och sen ha någon switch så man kan skriva på telefonen hade varit guld!

Annars så skulle jag vilja ha programerbar 360 graders IR sändare på tangentbordet. Mycket av min utrustning runt om i rummet går att styra med IR. (Teve, Stereo och box).
Sen kanske några telstick macron skulle sitta fint

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Lego Master
Skrivet av 19KeVVa93:

Att kunna docka telefonen och sen ha någon switch så man kan skriva på telefonen hade varit guld!

Annars så skulle jag vilja ha programerbar 360 graders IR sändare på tangentbordet. Mycket av min utrustning runt om i rummet går att styra med IR. (Teve, Stereo och box).
Sen kanske några telstick macron skulle sitta fint

Tror inte tangentbordet är bästa stället att ha något sånt, mycket skit ivägen allt som oftast (IR behöver ju som bekant line of sight). Bättre då att ha en sittande nånstans hyfsat högt som sen styrs från datorn trådlöst.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ett bakgrundsbelyst 10keyless tangentbord med bruna switchar. Verkar omöjligt att hitta dock.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

volymRATT och muteknapp är guld när man testat det. snabbknapp till kalkylatorn är också bra. sen kan jag mycket väl tänka mig att vara utan menyknapp, scroll lock och troligtvis capslock. hade varit grymt om någon av dessa ersattes med \ eller /

Permalänk
Medlem

Fler makroknappar som alltid är igång. Saitek Cyborg's går bara att använda i "game-mode" / "Cyborg mode" men då måste man offra vänster win-knapp.

Byt plats på backspace och capslock. Eller ja. mjukvara som tillåter mig att modda sånt enkelt. Men inte måste vara igång hela tiden. Dvs. man programmerar om vad tangentbordet "säger" när man trycker på given knapp.

Mute, volym upp/ner, och nästa/föregående låt så man når dom utan att släppa WASD. knapp för att tända/släcka bakgrundsbelysning. Full RGB bakgrundbelysning som går att styra ner till knappvis. mekanisk kännsla men så tyst som möjligt knappar för allt runt på passande ställen. Gillar inte att klicka och vill kunna styra det mesta utan att tabba ner. extra knappar som alla program kan hantera (antar det också begränsas av mjukvara i stort) så att jag t.ex. ska kunna binda kasta granat till P20 knappen på samma sätt som till F4 eller G

Inbyggd USB hubb, skönt med trådad mus. Uttag för hörlur/mic är också riktigt praktiskt. (Hörlurar och mic ska vara förlägningar så man inte har nåt halvtaskigt ljudkort inbyggt.)

Och såklart en bra mjukvara för att styra modifiera och ändra alltihop

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ett bakgrundsbelyst 10keyless tangentbord med bruna switchar. Verkar omöjligt att hitta dock.

http://www.corporate.qpad.se/modules/news/index.php?storytopi...

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

10keyless, dvs utan numpad.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ett nytt Logitech UltraX med LCD tangenter som skiftar färg och som man kan mappa hursomhelst inkl konfigurera med egna ikoner på tangenterna Eller om speltillverkare ville stödja detta tangentbord med profiler så att man kan dimma alla tangenter utom de som man använder i spelet. T ex pil-ikoner för WASD, en reloadikon för R, en menyikon för Esc osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En self-destruct knapp som spränger datorn i luften, placerad mellanslag.

Permalänk
Hjälpsam

Art Lebedev Optimus eller snarlikt tangentbord till vettigt pris

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Blåa switchar mef blå tangenter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

härligt, många bra förslag runt mjukvarumässigt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ett bakgrundsbelyst 10keyless tangentbord med bruna switchar. Verkar omöjligt att hitta dock.

Ett sådant här kanske?

Personligen skulle jag vilja se någonting i stil med ett Filco med MX Whites (de nyare då) i aluminiumchassi, tangenter i PBT-plast och möjlighet till att programmera hela tangentbordet hur jag vill. Sedan, om man ska gå lite över gränsen, ska det självklart vara trådlöst men ack minst lika bra som en trådad motsvarighet, och batterifritt. Vore dessutom vettigt med en livstidsgaranti. Förmodligen kan man ta det här konceptet ännu längre, men jag orkar inte riktigt.
Första biten går ju i princip att fixa i och för sig, men det finns inte out of the box direkt.

Visa signatur
Permalänk

nöjd som fan med mitt corsair vegeance k90

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Tre knappar istället för space.

Kunna välja ljus för varje inviduell knapp.

Ha raka rader och inte förskjutna, förutom siffer raden, den ska vara förskjuten.
Lätt böjt (inåt).

Blankt.

Typ det.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

En mute-knapp till frugan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu:

Ett sådant här kanske?

Personligen skulle jag vilja se någonting i stil med ett Filco med MX Whites (de nyare då) i aluminiumchassi, tangenter i PBT-plast och möjlighet till att programmera hela tangentbordet hur jag vill. Sedan, om man ska gå lite över gränsen, ska det självklart vara trådlöst men ack minst lika bra som en trådad motsvarighet, och batterifritt. Vore dessutom vettigt med en livstidsgaranti. Förmodligen kan man ta det här konceptet ännu längre, men jag orkar inte riktigt.
Första biten går ju i princip att fixa i och för sig, men det finns inte out of the box direkt.

US layout tyvärr..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Det skulle vara coolt att ha en telefon dock.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Strippad till max:)

Ingen numpad och bruna brytare, och inget fult tryck på den:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Mugghållare! Vad mer kan man önska sig?

Permalänk
Medlem

Mjukvaran från Belkin n50 (som klarar att köra flera makron samtidigt och som håller i timmar), andra val n52TE / razer nostromo.
Stor enter, liten Lshift, stor rshift.
Flyttbar Numpad (som är helt programmerbar, som resten av bordet) går även att helt ta bort.
Allt ljus ska gå att slå av helt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Strippad till max:)

Ingen numpad och bruna brytare, och inget fult tryck på den:)

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=939

Lite tryck finns där, men inte så farligt mycket. Annars säljer de också set med blanka tangenter.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=939

Lite tryck finns där, men inte så farligt mycket. Annars säljer de också set med blanka tangenter.

Jo, jag vet. Men det är rätt kul att mindre funktioner=dyrare:)
Tycker denna typ av tgb bör bredas ut.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Nice, kul att se så många ideer

Permalänk
Medlem

Jag provade ett K90 men trivdes aldrig med det så det lämnades tillbaka. Dock saknar jag scrollhjulet för volym som det hade, en otroligt smidig lösning som jag önskar att andra tillverkare hakar på.

Permalänk
Medlem

Hur klarar ni er utan Numpad?
Tar ju lång tid att mata in siffror då ju...

Som andra nämnt, docka till telefonen låter som en bra idé.
Mugg-hållare lät lite kul också, gärna så man kan välja
värme eller kyla också, beroende på dryck.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

tänk ett corsair k90 helt och hållet i aluminium, jämt bakgrundsbelyst som man kan ändra färg på, bara mekaniska brytare, usb 3.0 hub, Full NKRO, PS/2 kontakt, mobil hållare, all tangenter ska vara programmerbara, steglös bakgrunds belysning, justerbart handleds stöd och en knapp som ändrar typen av switchar.

Permalänk
Skrivet av XsvennebananX:

tänk ett corsair k90 helt och hållet i aluminium, jämt bakgrundsbelyst som man kan ändra färg på, bara mekaniska brytare, usb 3.0 hub, Full NKRO, PS/2 kontakt, mobil hållare, all tangenter ska vara programmerbara, steglös bakgrunds belysning och en knapp som ändrar typen av switchar.

...och viktigast av allt - det ska kunna flyga.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |