iOS 6 och iPhone 4 - Batteritid?

Permalänk
Medlem

iOS 6 och iPhone 4 - Batteritid?

Hej,

Jag funderar på att uppdatera min iPhone 4 till iOS 6 men tvekar lite då jag läst att batteritiden försämras i och med uppdateringen. Någon som kan bekräfta detta eller är det som alltid, någon enstaka person som upplever detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kemal88:

Hej,

Jag funderar på att uppdatera min iPhone 4 till iOS 6 men tvekar lite då jag läst att batteritiden försämras i och med uppdateringen. Någon som kan bekräfta detta eller är det som alltid, någon enstaka person som upplever detta?

Ännu har jag inte märkt någon skillnad, men det visar sig med tiden. Min 4:a är ju ändå 1,5år gammal så batteriet borde vara i sämre kondition nu än när telefonen va ny.

Permalänk
Medlem

Tycker batteritiden känns bättre nu med ios6 på min 4s, kan inbilla mig. Men det är inte sämre iallafall.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra! Sen är det ju det där med kartorna men det kan man nog leva med tills google släpper sin app

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt lite sämre batteritid...

Jag har också upplevt att GPSen aktiveras utan någon vettig anledning... Men jag tog bort tillgång till GPSen för vissa program och då blev det bättre. Men jag har definitivt upplevt att det går åt mer batteri nu än tidigare.

Men telefonen är ju också över 2 år gammal..

Skrivet av kemal88:

Skönt att höra! Sen är det ju det där med kartorna men det kan man nog leva med tills google släpper sin app

Jag upplever inte att kartorna är så dåliga som folk säger. De är klart sämre, men inte en sådan total katastrof egentligen...
De är bättre än vad Google maps var i sin första version och det är ju lite så man får jämföra...

Men visst finns det konstigheter som att mina grannar numera är en möbelaffär i kartorna i iOS 6... osv osv...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag har upplevt lite sämre batteritid...

Jag har också upplevt att GPSen aktiveras utan någon vettig anledning... Men jag tog bort tillgång till GPSen för vissa program och då blev det bättre. Men jag har definitivt upplevt att det går åt mer batteri nu än tidigare.

Men telefonen är ju också över 2 år gammal..

Du har bara 4:an alltså? kanske gjorde batteritiden sämre på 4:an, 3st i våran familj har 4s och ingen upplever sämre batteritid. Så såfall är det bara på 4:an.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Jag har en 2år gammal 4a och jag upplever att batteritiden har blivit sämre efter iOS 6 faktiskt

Permalänk

Har en 4 månader gammal 4s med iOS6 installerad och jag märker ingen skillnad. Men min svåger har en 8månader gammal 4s med iOS6 och hans batteritid är avsevärt sämre.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Hmm, alltså man tycker ju att det inte borde bli sämre. När man lägger allt åt sidan känns det som att batteritiden är en av dem viktigaste sakerna i en mobiltelefon, i alla fal för mig som inte kutar omkring med en laddare överallt. Nu när jag använder min 4a vet jag att batteriet räcker även om jag skulle vara ute sent osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kemal88:

Hmm, alltså man tycker ju att det inte borde bli sämre. När man lägger allt åt sidan känns det som att batteritiden är en av dem viktigaste sakerna i en mobiltelefon, i alla fal för mig som inte kutar omkring med en laddare överallt. Nu när jag använder min 4a vet jag att batteriet räcker även om jag skulle vara ute sent osv.

Om inte annat så lär det komma en fix rätt snart om det är många som upplever sämre batteritid.

Men jag tycker att det var värt att uppdatera. Bara "Stör ej"-funktionen i sig gör det värt att uppdatera, tycker jag

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Både min 4'a och 4s drar mer ström med iOS6.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

ett nytt batteri skadar ju aldrig kostar ju under 100spänn och de är de lätt värt. . bytte nyss batteri i min 4a.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Har inte märkt någon skillnad.

Permalänk

Min 4s slukar mer ström med IOS 6 men den är mycke snabbare...klart värt updaten

Permalänk
Skrivet av polika:

ett nytt batteri skadar ju aldrig kostar ju under 100spänn och de är de lätt värt. . bytte nyss batteri i min 4a.

Är det lätt att byta batteriet själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Är det lätt att byta batteriet själv?

de är lätt att byta batteri.
kolla länken om du inte vet hur man gör.

http://www.youtube.com/watch?v=KNlg_WOYarI

jag har köpt alla mina reservdelar hos http://www.iphonebutiken.se
dem har billiga reservdelar till iphone.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Jag har dock Iphone 4S men efter uppdateringen till ios6 så sugs mitt batteri ordagrant upp!
Kollar batterianvändning och min står användning, 19 h, standby 19h 30m. Alltså används min telefon hela dagen. Den drar 25% under natten. Ska dock tillägga att min var jailbreakad innan ios6 och det togs inte bort utan telefonen uppdaterades bara. Kan det vara orsaken? Min frus Iphone 4s med ios 5.1.1 drar hälften så mycket som min.

För övrigt är allt avstängt för mig, wi-fi, bluetooth, platstjänster, tidszon,push etc. Inget är på och jag stänger ofta av 3g och mobildata när jag inte använder telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3b0:

Jag har dock Iphone 4S men efter uppdateringen till ios6 så sugs mitt batteri ordagrant upp!
Kollar batterianvändning och min står användning, 19 h, standby 19h 30m. Alltså används min telefon hela dagen. Den drar 25% under natten. Ska dock tillägga att min var jailbreakad innan ios6 och det togs inte bort utan telefonen uppdaterades bara. Kan det vara orsaken? Min frus Iphone 4s med ios 5.1.1 drar hälften så mycket som min.

För övrigt är allt avstängt för mig, wi-fi, bluetooth, platstjänster, tidszon,push etc. Inget är på och jag stänger ofta av 3g och mobildata när jag inte använder telefonen.

Körde du en backup-restore från ios 5? Isf, prova att göra en ny restore och sätt telefonen som en ny.

Permalänk

Min Iphone 4 upplevs lite snabbare och batteritiden är bättre (var dock jailbreakad innan).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad för mig (iphone 4) men har gått tillbaka till 5.1.1 för att ha kvar jailbreak

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Jag märker ingen skillnad på batteritiden på min 4a, jag märker inte heller någon skillnad på hastigheten förutom att nya app store appen är långsam tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com