Spel som liknar Far Cry?

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Far Cry?

Jag är väldigt förtjust i Far Cry. Någon som kan rekomendera något spel som liknar det?
Det jag gillar med Far Cry är de stora öppna miljöerna och den linjära handlingen.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Skrivet av Xellofan:

Jag är väldigt förtjust i Far Cry. Någon som kan rekomendera något spel som liknar det?
Det jag gillar med Far Cry är de stora öppna miljöerna och den linjära handlingen.

Första gången på länge jag hört någon som faktiskt uppskattar linjära spel Om du inte provat Crysis så stämmer det väl rätt bra in på det, öppna områden, och tropiska, precis som i Far Cry, med linjär handling. Stämmer väl in på Far Cry 2 också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Snart kommer ju Far Cry 3 och det kommer att ha jättestora miljöer. Kan bli årets spel om du frågar mig. Annars är ju Crysis öppet och linjärt som redan sagts.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Just Cause är öppet, men kanske inte jätte linjärt dock riktigt kul spel att "leka" av sig i.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Vet inte hur du menar med "linjärt" men spel med öppen värld kommer här..´Har inte spelat allt under, men har polare som kör dem.
Crysis som några redan nämnt..
F.E.A.R. är öppet vad jag vet i alla fall.
Fallout 3
Elder Scrolls series
S.T.A.L.K.E.R.
Borderlands
Dead Island
Mirror's Edge verkar ju rättså fritt, iaf hur de ser ut på videoklipp osv.
DayZ även om de är mp så är de öppen värld.

Sen kan jag tipsa om att segla in på Cryteks hemsida... De har ett väldigt spännande spel på gång. (Skaparna av Far Cry och Crysis)

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Mirror's Edge verkar ju rättså fritt, iaf hur de ser ut på videoklipp osv.

mirrors edge är inte fritt det är enligt mitt tycke så linjärt du kan komma

men som sagt ovan Just Cause 2 om du inte kört det redan
skoj att bränna nån timme i då och då

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Verkar som att många har svårt att fatta vad du menade, så även jag, jag tolkade det som att du menade ett linjärt spel med stora banor, men de flesta förslag ovan är ju bara open-world spel, vilket av dem är det du söker?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag är väldigt förtjust i Far Cry. Någon som kan rekomendera något spel som liknar det?
Det jag gillar med Far Cry är de stora öppna miljöerna och den linjära handlingen.

minecraft farcry

https://www.youtube.com/watch?v=7wDk4uE4c3o

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Oj, jag tänkte nog inte riktigt igenom vad jag skrev.

Det jag menar är det Lasergurka tolkar det som, linjärt spel med stora banor. Det jag gillar i Far Cry är att banorna är stora och att i utomhusbanorna kan man välja olika vägar. Springa runt i korridorer är inte jättekul.
Med linjärt menar jag att jag själv inte behöver driva handlingen framåt, utan bara nå delmål och så fortsätter handlingen.

Jag håller just nu på med Boiling Point: Road to Hell och tycker att jag får jobba lite för mycket för att det ska hända något.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xellofan:

Oj, jag tänkte nog inte riktigt igenom vad jag skrev.

Det jag menar är det Lasergurka tolkar det som, linjärt spel med stora banor. Det jag gillar i Far Cry är att banorna är stora och att i utomhusbanorna kan man välja olika vägar. Springa runt i korridorer är inte jättekul.
Med linjärt menar jag att jag själv inte behöver driva handlingen framåt, utan bara nå delmål och så fortsätter handlingen.

Jag håller just nu på med Boiling Point: Road to Hell och tycker att jag får jobba lite för mycket för att det ska hända något.

Jag älskar Far Cry av exakt samma anledning som du. Brofist!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Första gången på länge jag hört någon som faktiskt uppskattar linjära spel Om du inte provat Crysis så stämmer det väl rätt bra in på det, öppna områden, och tropiska, precis som i Far Cry, med linjär handling. Stämmer väl in på Far Cry 2 också

Jag provade Crysis demot nu och beställde fullversionen, verkar vara precis vad jag letade efter.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xellofan:

Jag provade Crysis demot nu och beställde fullversionen, verkar vara precis vad jag letade efter.

Jag har Crysis, men har aldrig klarat det, för det slutade alltid svara på en viss level, så jag kom aldrig förbi den.

Det var på min gamla dator med ett 4850, så Crysis får väl få en renässans här snart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Snart kommer ju Far Cry 3 och det kommer att ha jättestora miljöer. Kan bli årets spel om du frågar mig. Annars är ju Crysis öppet och linjärt som redan sagts.

Årets spel.. långt ifrån då AIn är superdumdumdumma och ser genom väggar och skjuter mot dig innan du ens är i deras synfält.
Samtidigt som du som spelare har wallhack (du kan se alla fiender genom väggar och objekt) och ficklampan är så kraftfull att den lyser upp hela 2 meter framför dig i kolsvarta grottor! (Motorn är ju så avancerad nu att de kan göra grottor!!! (sades i en av deras videor)) samtidigt som vi ska slakta sällsynta och skygga tigrar...fast i spelet är de inte så skygga utan attackerar spelaren oprovocerat!
Grafiken är heller inget att hurra för, väldigt monotont och repetivt, finns inte ens några vågor i vattnet Gillar att knappt några spel idag har vågor medans ett spel 2007 hade det.

Spel som liknar Far Cry - Crysis.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Xellofan:

Jag provade Crysis demot nu och beställde fullversionen, verkar vara precis vad jag letade efter.

Bra då Efter det är väl Crysis Warhead ett bra spel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Geeks Gaming

äh Farcry 3 kommer snart ut

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

äh Farcry 3 kommer snart ut

Ja visst, men det kommer troligen inte vara särskilt linjärt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming

Äh är ju kul med ett helt öppet spel ju Tror detta kommer bli sjukt nice.
Dom har redan sagt att map editorn från 2an kommer vara med.
Sen väntar jag bara på att dom ska säga att det finns public server filer sen jävlar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Äh är ju kul med ett helt öppet spel ju Tror detta kommer bli sjukt nice.
Dom har redan sagt att map editorn från 2an kommer vara med.
Sen väntar jag bara på att dom ska säga att det finns public server filer sen jävlar

Ja jag ser verkligen framemot Far Cry 3, kan bli årtets spel kanske. Men TS sökte spel som var öppet men linjärt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vad finns det för spel som liknar Crysis? Jag har spelat igenom Crysis + Warhead och har börjat spela Far Cry 2 nu men det var lite för mycket åka fram och tillbaka och prata med folk innan det blir skjuta av. Det jag gillade med Crysis var att det var rakt på sak men ändå såpass öppet så man kunde lägga upp lite enklare taktiker när man anföll.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Vad finns det för spel som liknar Crysis? Jag har spelat igenom Crysis + Warhead och har börjat spela Far Cry 2 nu men det var lite för mycket åka fram och tillbaka och prata med folk innan det blir skjuta av. Det jag gillade med Crysis var att det var rakt på sak men ändå såpass öppet så man kunde lägga upp lite enklare taktiker när man anföll.

Crysis 2 ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jag började lira det förut men ledsna då jag tyckte det var alldeles för tighta stadsmiljöer. Det kanske öppnar upp sig mer senare i spelet?

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Hejsan Xellofan,

Skrivet av Xellofan:

Jag är väldigt förtjust i Far Cry. Någon som kan rekomendera något spel som liknar det?
Det jag gillar med Far Cry är de stora öppna miljöerna och den linjära handlingen.

Om du gilla spel med stora ytor, prova Fallout 3 och Fallout New Vegas.
Större än så blir det knappast!

Permalänk
Skrivet av ElZoido:

Jag började lira det förut men ledsna då jag tyckte det var alldeles för tighta stadsmiljöer. Det kanske öppnar upp sig mer senare i spelet?

Det är precis som du säger^^

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Xellofan,

Om du gilla spel med stora ytor, prova Fallout 3 och Fallout New Vegas.
Större än så blir det knappast!

Dock inte linjärt!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Xellofan,

Om du gilla spel med stora ytor, prova Fallout 3 och Fallout New Vegas.
Större än så blir det knappast!

New Vegas är väldigt litet, likaså Fallout 3, dock lite större än New Vegas.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

New Vegas är väldigt litet, likaså Fallout 3, dock lite större än New Vegas.

Håller helt med, skaffade New Vegas för någon vecka sen, hade inte spelat speciellt mycket av varken det eller Fallout 3, men hade fått för mig att de var enorma, men blev snabbt besviken när jag gick upp på en kulle vid första staden och såg hela vägen till New Vegas, var inte alls speciellt långt, och det var nästan halva kartan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |