Corsair HX Serien, samma modulära kablar?

Permalänk
Medlem

Corsair HX Serien, samma modulära kablar?

Hej alla!
Mitt nya Corsair HX1050 har precis gett upp, ca 2 veckor gammalt.
Därför undrar jag om jag kan koppla in mitt gamla Corsair HX750 i de nydragna kablarna i chassit?
Alltså undrar jag om det är samma kablar som används i alla Corsairs modulära agg HX serien?
Man orkar ju inte dra om alla kablar i chassit igen.....

//Daniel

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem

Tror inte att det är några speciella skillnader på sladdarna.
Men kan du inte höra av dig till de du köpte nätagget från och fråga efter ett nytt?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Hej,
Jo absolut jag ska skicka det söndriga till dem idag. Men man vill ju inte vänta flera dagar innan man kan använda datorn igen
Så därför är jag nyfiken på om jag skulle kunna kolla in mitt gamla agg sålänge..

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Hej alla!
Mitt nya Corsair HX1050 har precis gett upp, ca 2 veckor gammalt.
Därför undrar jag om jag kan koppla in mitt gamla Corsair HX750 i de nydragna kablarna i chassit?
Alltså undrar jag om det är samma kablar som används i alla Corsairs modulära agg HX serien?
Man orkar ju inte dra om alla kablar i chassit igen.....

Det verkar som HX 1050 och 750 har samma kablar, med tanke på att Corsair egna kit är kompatibelt med båda:
http://www.corsair.com/us/power-supply-units/psu-accessories/...

...

OBS dock att HX 520, 620 och 650 INTE är kompatibla med ovanstående kablar. (de är Seasonicbyggen och har nog en annan standard på modulära kontakterna)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.