Permalänk

bästa spelskärmen under 3000 kr

Hej, jag söker efter den bästa bildskärmen för spel och det ska ha stöd för HDMI och mins 1920X1080 upplösning, häls väldigt bra bild och som sakt under 3000kr.

Tacksam för svar

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk

Definiera "bra bild".

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Definiera "bra bild".

Vacker klar bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Vacker klar bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska den ha bra färgåtergivning, vara snabb, stor, bra svärta, liten eller ska den ha 3D? Dessa är ett par saker man bör staka ut för att kunna bestämma vad som skulle kunna för dig vara en bra skärm

Om du vill ha allt, dvs IPS, LED, 120hz och 27" kommer det kosta bra mycket mer än 3000. Försök därför komma på vad det är du är ute efter.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Ska den ha bra färgåtergivning, vara snabb, stor, bra svärta, liten eller ska den ha 3D? Dessa är ett par saker man bör staka ut för att kunna bestämma vad som skulle kunna för dig vara en bra skärm

Om du vill ha allt, dvs IPS, LED, 120hz och 27" kommer det kosta bra mycket mer än 3000. Försök därför komma på vad det är du är ute efter.

Den får inte vara bredare än 52cm , led, och hdmi , och väldigt snygg bild och gjord för gaming . Allt annat är oviktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk

på 52cm bred så kommer du tyvärr inte över ca 22" skärm.

vilket är en väldigt begränsad marknad tyvärr då jag personligen tycker det är lagom storlek på skärm.

dina val i den storleken är princip bara 60hz TN paneler eller IPS paneler som tyvärr ofta kan ge ganska bra eftersläpningar men helt otroligt mycket bättre färger jämfört med TN

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1359185

vilket enligt prisjakt ger detta resultat då det är enda skärmen 19 - 22" som finns på lager hos en butik utan tveksam bakgrund eller med webbutik.

hdmi går alltid lösa med en kabel t.ex
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/%28HDMI-109%29/in... för hdmi -dvi

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Den får inte vara bredare än 52cm , led, och hdmi , och väldigt snygg bild och gjord för gaming . Allt annat är oviktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Du vet nog inte varför du ska ha varken led eller HDMI. Snygg bild? Vad du finner snyggt är ju troligen inte en bra bild utan en överdriven bild. Gjord för gaming? För att det sitter en klisterlapp på den som säger att det är en gamingskärm så blir det en?

Jag hade köpt en Eizo 23a. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1364100 2,5cm för bred, går det?

Permalänk

Hej, hjälp!!!

Jag ska också köpa en ny skärm och jag tycker denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157548-acer-gd245hqab... värkar bra men vad tycker/vet ni om den den är snygg 2ms 120Hz 3D med glasögon

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Du vet nog inte varför du ska ha varken led eller HDMI. Snygg bild? Vad du finner snyggt är ju troligen inte en bra bild utan en överdriven bild. Gjord för gaming? För att det sitter en klisterlapp på den som säger att det är en gamingskärm så blir det en?

Jag hade köpt en Eizo 23a. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1364100 2,5cm för bred, går det?

Alltså jag har två skåp vars skärmen ska sitta så nej , men tack för svaret

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.