AC3 till AC3 (CZ) i uPlay över natten?!

Permalänk
Medlem

AC3 till AC3 (CZ) i uPlay över natten?!

Hallå!

Installerade Assassin's Creed 3 @ PC igår och lirade ett tag, dock gav jag upp pga det taskiga lagget. Loggade in i uPlay som vanligt nyss och ser jag har två kopior av AC3, en original som jag lirade igår samt en AC3 (CZ), dock är det nu CZ som är reggad och den andra oreggad. CZ lägger sig bara i bakgrunden (aktivitetshanteraren) när man ska starta det och den andra frågar efter nyckeln.

Någon annan med samma, ser på deras forum att fler råkat ut för detta.
Igår var man tokig på lagget, idag kan man inte äns spela :/
Såg verkligen fram mot detta spel, och nu till helgen dessutom.

Mvh
Dalton Sleeper

Permalänk
Medlem

Min kopia heter endast AC3 i Uplay.

Har själv inga problem med FPSen fast att jag lirar över 3 skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Min kopia heter endast AC3 i Uplay.

Har själv inga problem med FPSen fast att jag lirar över 3 skärmar.

Lucky you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Lucky you

Vet inte.

Vad har du för hästkrafter i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vet inte.

Vad har du för hästkrafter i chassit?

Q66@3.4, 8GB RAM, 2x7970 3GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hallå!

Installerade Assassin's Creed 3 @ PC igår och lirade ett tag, dock gav jag upp pga det taskiga lagget. Loggade in i uPlay som vanligt nyss och ser jag har två kopior av AC3, en original som jag lirade igår samt en AC3 (CZ), dock är det nu CZ som är reggad och den andra oreggad. CZ lägger sig bara i bakgrunden (aktivitetshanteraren) när man ska starta det och den andra frågar efter nyckeln.

Någon annan med samma, ser på deras forum att fler råkat ut för detta.
Igår var man tokig på lagget, idag kan man inte äns spela :/
Såg verkligen fram mot detta spel, och nu till helgen dessutom.

Mvh
Dalton Sleeper

Har själv detta problem och har lyckats tagit reda på varför.

Förbokade min kopia av AC3 via g2play och kunde spela i ungefär 3-4 dagar innan det försvann från spellisten i uPlay och byttes ut mot ett Assassin's Creed III - CZ.
Varje gång jag letar upp det i startmenyn och kör spelet så öppnas uPlay och frågar efter en Game-Key, och varje gång jag startar CZ versionen så lägger det sig som ett bakgrundsprogram.

Lyckades hitta ett foruminlägg på Ubisofts forum där många hade haft samma problem, och där någon som hade kontakter inom Ubi (eller liknande) hade svarat att EU region nycklarna som g2play (eller fast2play som är samma företag) sålt är köpta via Tjeckien och har sedan blivit låsta av Ubisoft.

Vad jag vet så finns det inga regler hos Ubi om att man inte får sälja vidare CD-Keys som g2play gör, och inte heller några regler om att man inte får köpa från andra länder (som att använda VPN eller om man är i ett annat land och köper spelet där) vilket skulle vara riktigt dåligt om dom hade.
Så jag antar att dom gör det för att dom vill att folk ska köpa spelet via deras shop eller via Steam så att dom ska tjäna så mycket pengar som möjligt.

En anställd på Ubi svarade i forumsinlägget och skrev att alla som hade problemet skulle kontakta Supporten, så skulle dom hjälpa en.
Normalt ska supporten svara inom 2 dagar, men jag fick mitt svar efter lite mer än 3 dagar, där dom skrev att jag skulle ta kort på olika ställen av min fysiska kopia.
Svaret:

Hello ************

Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Assassin's Creed 3.

In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).

Could you please send me a digital image of each of the following:

1) Game manual with the installation code visible.
2) Proof of purchase.
3) Barcode from the game’s box

When we receive these images we will be able to help you further.

If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Kind Regards,

Tom.
Ubisoft Technical Support.

Tycker det är riktigt jävligt av Ubisoft då detta inte ens går när man köper spelet av dom via deras onlineshop (vilket g2play gör).
Ska kontakta g2play och se vad man mer kan göra.
Det enda jag kommer på är att svara att jag inte har någon fysisk kopia då ja fick spelet som en present av någon.

Permalänk
Medlem

Jag fick en ny nyckel av g2play utan problem och den har fungerat bra...
Möjligen var jag också med och kommenterade i tråden du hittade (samma namn som här).